2022-11-15, 18:18
Bannlyst
En massa kineser i dagens amerikanska filmer som i Star Wars eller i nya Top Gun. De passar inte in och är bara där för att sälja in filmerna i Kina.
Citera
2022-11-17, 18:25
Medlem
-GGs avatar
I Carlito's Way stör jag mig på att han tjatar om ålder och hur gammal han känner sig när han kommer ut och inte känner igen gatan längre. Han har suttit inne i fem ynka år och ser för fan ut som en arketyp av en mycket stilig gangster.
Löjligt att tjata om ålder då.

Filmen Vanilla Sky måste, utan överdrifter, ha den sämsta dialogen sett över en hel film. Varenda mening gör att jag vänder mig i soffan och vill spy lite. Otroligt kass är den.
Dessutom är Penelope Cruz en riktigt usel skådespelerska med noll utstrålning även med ett objektivt vackert utseende.
En skådis jag verkligen undviker då det gör ont i både ögon och öron.
Citera
2022-11-18, 11:55
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
I Carlito's Way stör jag mig på att han tjatar om ålder och hur gammal han känner sig när han kommer ut och inte känner igen gatan längre. Han har suttit inne i fem ynka år och ser för fan ut som en arketyp av en mycket stilig gangster.
Löjligt att tjata om ålder då.

Filmen Vanilla Sky måste, utan överdrifter, ha den sämsta dialogen sett över en hel film. Varenda mening gör att jag vänder mig i soffan och vill spy lite. Otroligt kass är den.
Dessutom är Penelope Cruz en riktigt usel skådespelerska med noll utstrålning även med ett objektivt vackert utseende.
En skådis jag verkligen undviker då det gör ont i både ögon och öron.

Fängelse förändra människor och 5 år kan hända mycket på den tiden, angående vanilla sky vad är det för dialog som du stör dig på kan du ge exempel?
Citera
2022-11-18, 15:52
Medlem
Huntsmans avatar
När någon drar vapen utan hane men man lägger på ett tydligt" hanen spänns"-ljud, det stör mig.

& så Hollywoodmagasin, man skjuter i evighet utan att ladda om.

Skrikande däck på grusväg.

När Steven Seagal "slåss".
Citera
2022-11-18, 16:02
Medlem
Nilsbofinks avatar
Historiskt sett när de gjort dåliga inklippningar typ scenen i Die Hard 3 när de faller ner mot båten och är så dåligt gjort att det syns en blå linje runt dem

Sen tekniken gick framåt dock stör jag mig mer på typ däcktjut på grusväg och sånt som bara inte händer

Stör mig på allt woke trams också
Citera
2022-11-18, 16:04
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Fängelse förändra människor och 5 år kan hända mycket på den tiden, angående vanilla sky vad är det för dialog som du stör dig på kan du ge exempel?

Ingen pratar så i en relation som de två gör i Vanilla Sky.

Så otroligt kass dialog. Jag stör mig på hela filmen, och sett över hela tror jag inte att många filmer kommer upp i samma låga nivå på dialogen.
Citera
2022-12-17, 14:01
Avstängd
Merwinnas avatar
När huvudpersonerna inte reagerar på en fara, utan det dras ut i tiden medan tittarna inser faran, fastän personerna MÅSTE fatta. T.ex. i ett avsnitt av "Der Bergdoktor" som jag tittar på nu. Doktor Gruber och hans bror Hans är uppvuxna i alpdalen, de har i hela sina liv åkt skidor i bergen, Hans arbetar i räddningstjänsten på bergen (bergräddningen), och doktorn anlitas också av dem när någon t.ex. har blivit begravd i en lavin, och får följa med i helikoptern för att kunna ge första hjälpen direkt.

...och så står bröderna nu där, och man får höra hur det mullrar, en bit av snöhänget lossnar, mullret blir starkare, ännu mer lossnar. Och där STÅR de på skidorna, och åker ingenstans, och säger förundrat till varandra: "vad är det som låter, vad är det som händer - VAD kan det vara???"
Senast redigerad av Merwinna 2022-12-17 kl. 14:04.
Citera
2022-12-17, 21:16
Medlem
Stör mig nog mest på att 2022 måste vara det sämsta filmåret någonsin. Så mycket filmer och typ allt är krafs. :/
Hallmarks julfilmer tar dock priset för skit
Citera
2023-01-11, 08:43
Avstängd
Merwinnas avatar
När en kvinnlig patient vaknar upp på uppvaket, efter en lång och svår operation, så har hon alltid perfekt make-up. Mascaran har inte kletat av sig på kinden, inget läppstift har kommit utanför konturen... och detta gäller även om operationen föranleddes av en svår olyckshändelse.
Citera
2023-01-11, 08:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När en kvinnlig patient vaknar upp på uppvaket, efter en lång och svår operation, så har hon alltid perfekt make-up. Mascaran har inte kletat av sig på kinden, inget läppstift har kommit utanför konturen... och detta gäller även om operationen föranleddes av en svår olyckshändelse.

Mer förvånad att de inte krävs någon form av rehab efter operationer eller liknade utan upp från sjuksängen och tillbaka till jobbet med full fart även om man man legat i koma i tre år.
Muskler förtvinar rätt fort ska tilläggas.
Citera
2023-01-11, 08:50
Medlem
Hackenbush55s avatar
När alla filmer och serier idag måste visa utdragna sexscener som inte tillför filmen eller serien något alls.
Att två personer älskar varann kan man visa utan en massa sexscener.
Citera
2023-01-11, 08:52
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mer förvånad att de inte krävs någon form av rehab efter operationer eller liknade utan upp från sjuksängen och tillbaka till jobbet med full fart även om man man legat i koma i tre år.
Muskler förtvinar rätt fort ska tilläggas.

Exakt.

En annan liknande sak: att livet alltid går vidare så fort för individerna i TV-serier. De kan ha varit med om något hemskt som skulle ha lämnat någon annan traumatiserad för livet i förra avsnittet, men i nästa avsnitt nämns det bara helt kort i början, om alls. Sedan är det full fart igen, business as usual. Och även om det traumatiska var att hjälten förlorade sin för-tillfället-flickvän - så har han innan nästa avsnitt är slut, redan ett nytt love interest på gång!
Senast redigerad av Merwinna 2023-01-11 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in