2023-01-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Matintalo-Pärmäkoski-Piippo-Niskanen eller Matintalo-Niskanen-Piippo-Pärmäkoski

Pärmen btw redan tillbaka i träning så det var ingen sjukdom utan matförgiftning som förstörde hennes tour

så du räknar bort Joensuu och Kyllönen? Pippo så klart det svagaste kortet tror du hon står emot på stäcka 3? jag hade nog haft en finsk avslutning som i OS
Citera
2023-01-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Märkligt att finska skidåkare bara vill åka skandinavisk i Finland. Vallning har väl inte hindrat någon svensk eller norska åkare att åka skandinavisk cup.

För övrigt har det snöat i Mellansverige i natt (iaf där jag bor) och det har väl inte varit något snack om att det inte skulle gå att genomföra tävlingarna i Falun.
Jag har pratat med folk i Falun och det ska inte vara nån fara med snömängden på Lugnet.
Citera
2023-01-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
så du räknar bort Joensuu och Kyllönen? Pippo så klart det svagaste kortet tror du hon står emot på stäcka 3? jag hade nog haft en finsk avslutning som i OS
Skall Joensuu eller Kyllönen in kan man inte använda Pärmen eller Niskanen på klassiskt och då gör man samma taktiska miss som på OS. Stafettbanan i Planica består av en mycket lång uppförsbacke och det passar Piippo. Skulle banan vara mer snabb och teknisk så skulle man kunna köra med Joensuu på sista och Pärmen på tredje.
Citera
2023-01-10, 17:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Visst kommer vi få svar på det om några veckor, men det är slående att vi 2 månader in i säsongen inte blivit mycket klokare än vi var innan säsongen började.

Det beror ju på att flera åkare inte ens kört något och att sjukdom slagit till. Du kan aldrig vara säker på något. Kunde du tro att Diggins skulle åka så svagt under TdS?
Citera
2023-01-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tyder det som att Linn behöver ha ett klassiskt distansresultat i Falun för att få åka det klassiska distansloppet i Les Rousses och det är ju rimligt. Även om det alltid fortfarande kommer finnas en bakväg till tremilen på VM genom att visa bäst form på plats. Om Linn har hopp om skiathlon så behövs däremot stordåd i Les Rousses.

För det delmålet lär det räcka gott att slå Lundgren och Modig eller kanske bara en av dom. Dom som kan känna sig säkra på en 20km-plats i Les Rousses är Ebba, Frida, Ilar, Emma och Jonna. Sen blir det väl två platser till ifall Jonna har friplats och sett till touren är den ribban inte särskilt högt satt.

Behövs verkligen det? Sett till prestationerna i vinter är väl platsen bakom dom tre givna vidöppen, räcker väl med och vara fjärde svenska där så har man gjort det så gott som någon annan.
Citera
2023-01-10, 17:56
Medlem
FNLSs avatar
Har inte varit mycket till riktiga distanslopp för herrarna i vinter. En blandning av tior och lätta mass/jakt. Davos är det enda som jag håller som mästerskapsmässigt. VM blir något annat.
Citera
2023-01-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Behövs verkligen det? Sett till prestationerna i vinter är väl platsen bakom dom tre givna vidöppen, räcker väl med och vara fjärde svenska där så har man gjort det så gott som någon annan.

Ena delen i det är att det vore av vikt att slå Jonna (och vice versa) och den andra att inte vara alltför långt ifrån Ilars sjätteplats från Lillehammer. Men eftersom Jonna är mycket starkare i fristil och bevisat sig på längre distanser tror jag Linn i första hand ska slå ut Ilar och då är ett topp-6 resultat mest praktiskt även om det kan krävas mindre ifall denne inte hittar formen igen.
Citera
2023-01-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Visst kommer vi få svar på det om några veckor, men det är slående att vi 2 månader in i säsongen inte blivit mycket klokare än vi var innan säsongen började.

Jupp. Blir stressad över att många av våra bästa topp- och bredd-damer aldrig är helt krya och kan tävla på kontinuerligt.
Senast redigerad av kroppshydra1337 2023-01-10 kl. 21:26.
Citera
2023-01-10, 22:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingen Sundling eller Ribom i Falun. De väljer att åka på ett eget höghöjdsläger istället.
En fråga till de av er som har koll på Mystiska Tvåan.
När de är på egna träningsresor, med rullskidor eller som nu med skidor, har de någon mer med sig?
Är det nån som preparerar skidorna, klockar intervallerna, beställer mat, tvättar och kör åt dem?
Citera
2023-01-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En fråga till de av er som har koll på Mystiska Tvåan.
När de är på egna träningsresor, med rullskidor eller som nu med skidor, har de någon mer med sig?
Är det nån som preparerar skidorna, klockar intervallerna, beställer mat, tvättar och kör åt dem?
När de var i Lavaze följde Jonnas pojkvän och någon annan kille med. Tror de är själva nu och när de var i Toblach.
Citera
2023-01-10, 23:28
Avslutad
Hur länge kan Sundling hålla på och gömma sig fram tills mästerskapen och vinna guld år efter år utan att man tycker det är suspekt? Jag menar hade hon varit norska så....
Citera
2023-01-11, 02:30
Moderator
Hjv9s avatar
Blir mycket intressant att se Linn i Falun. Inte minst i den klassiska masstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hur länge kan Sundling hålla på och gömma sig fram tills mästerskapen och vinna guld år efter år utan att man tycker det är suspekt? Jag menar hade hon varit norska så....

Gömma sig? Hon har varit mer synlig de senaste åren än någon gång tidigare. Finns absolut inget suspekt över detta alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in