2023-01-10, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
OT men varför ligger Flashback nere hela tiden? Det började direkt efter att Patrik Grimlunds död blev känd tidigare idag. Eller är det bara mitt som segar ?

Angående dödsfall och chockreaktion. När jag fick ett dödsbud en gång skrek jag och slog på väggarna men några minuter senare gick jag helt på autopilot och var väldigt logisk och lugn. Det förklarar dock inte deras totalt avsaknad av reaktion eller känslouttryck.
Hur kan båda reagera likadant ? (Eller icke reagera)

Svar på OT: nej det var krångel här med.
On topic: mycket märklig reaktion kan tyckas. Men ibland blir människor skämtsamma eller börjar småprata om annat även strax efter anhörigas (inte barns) dödsfall. I de fallen tolkar jag det som en coping strategy, ofta blandat med chock.
Kan det i detta fall berott på att hon/ de inte velat ta in allvaret? Förnekelse?
Citera
2023-01-10, 07:20
Medlem
Spekulation, har läst hela fup men om det motbevisats har jag missat det så rätta mig då.

B är stressad och vill hem till sin nya pojkvän, hon vill inte vara hemma fem minuter för länge och umgås med barnen i onödan, L som hanterat alla barnen hela dagen går och ”duschar och på muggen” som han själv uttrycker det i förhör. Under den tiden blir J ledsen av att hon saknar pappa eftersom hon inte är van att vara med sin mamma, B blir förbannad över att L står i duschen så hon inte kan lämna över J som hon brukar göra och i raseriutbrottet (kort stubin vet vi ju att hon har) så gör hon vad som krävs för att få tyst på henne. L blir klar med sin egentid och B skyndar sig iväg till sin nya pojkvän, när skadorna tar ut sin rätt på natten så är det bara ren ”tur” för B att hon har alibi genom att inte vara hemma just DÅ.

Just därför blir L så förbryllad av händelsen och utgår därför att det måste vara hunden. Tycker att ”hundhistorian” låter mycket mindre som en idiotisk efterkonstruktion än vad jag trodde innan jag läste fup. Inte att det skulle vara hunden, men att L genuint inte vet vad han annars ska tro. Han verkar inte heller försöka skylla över något på B, kanske för han inte förstår att det kan ha hänt innan ”den natten”
Citera
2023-01-10, 07:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Var det första gången I sov borta och var borta flera nätter/dagar i sträck? Att hon var borta mycket det har jag förstått men just såhär nattetid. Två nätter i rad…
Tänker om hon kan ha skakat flickan och sedan medvetet vill hålla sig undan för att hon vet vad som kan hända? Bara spekulerar
Symtomen kunde ju komma senare enligt läkaren. ”Vi pratar inte om många dagar” säger hon.

Citat:
Och med all denna fakta är hon avskriven som misstänkt ?
Han kan kanske skadat henne den där sista natten eller dygnet men jag utesluter inte att hon är helt oskyldig heller.
Så oberörd kan man ju inte vara annars.
Och alla hennes panikslagna sms om vad barnen ska säga osv osv

Många frågetecken.
Man får verkligen intrycket av att din högsta önskan i livet är att modern ska vara skyldig. Båda två har bekräftat att modern inte var närvarande mer än tillfälligt på eftermiddagen för att duscha etc. Du tänker att hon passade på att skaka om ungen ordentligt innan hon drog eller? De "panikslagna" SMS:en om oron för vad barnen skulle säga i förhör grundas på att hon är rädd att bli av med vårdnaden om dem. Det kan vara en högst rimlig fundering i det läget. Släpp sargen och sluta med dina konspirationsteorier och fundera lite över varför endast fadern står åtalad.
Citera
2023-01-10, 07:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Sjukt är förnamnet!
Jag utesluter inte att det är hon som skakat barnet?
Konstigt att hon släpptes så snabbt?
Jaså? Jag är snarare förvånad över att hon ens delgavs misstanke. Hon var inte där och fadern hade dragit till med en hundhistoria som polis och sakkunniga har lite svårt att tro på. Både fadern och kollegan hon var med under den helgen har vittnat om att hon inte var hemma. Men berätta gärna hur du tänker att hon skulle vara gärningsperson?
Citera
2023-01-10, 07:48
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Men nu är hon inte rullstolsbunden och måste vårdas av sin man? Nu verkar hon kunna hantera en man, en pojkvän och en ny älskare + barn + djur? Vilken jävla bluffmänniska!

Och detta hon skriver om hjärt- och lungräddning, och hur ledsen och upprörd hon var när hennes för tidigt födda barn slutade andas i hemmet. Sjukhuset hade ju erbjudit dem en apparat för andningsövervakning - men de hade tackat nej! Undrar om de tog emot den efter det här tillbudet?

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jaså? Jag är snarare förvånad över att hon ens delgavs misstanke. Hon var inte där och fadern hade dragit till med en hundhistoria som polis och sakkunniga har lite svårt att tro på. Både fadern och kollegan hon var med under den helgen har vittnat om att hon inte var hemma. Men berätta gärna hur du tänker att hon skulle vara gärningsperson?

Varför försvarar du henne så vehement hela tiden? Tycker du att hon är snygg?
Citera
2023-01-10, 07:58
Medlem
Citat:
Var det första gången I sov borta och var borta flera nätter/dagar i sträck? Att hon var borta mycket det har jag förstått men just såhär nattetid. Två nätter i rad…
Tänker om hon kan ha skakat flickan och sedan medvetet vill hålla sig undan för att hon vet vad som kan hända? Bara spekulerar
Symtomen kunde ju komma senare enligt läkaren. ”Vi pratar inte om många dagar” säger hon.

Givetvis kan det vara Lukas som flippade också.
De två senaste besöken hos BVC uttryckte han att han var lämnad med allt jobb kring alla barn och allt hushållsarbete och att I hade checkat ut från familjen.

Har man kollat sökningar i hennes telefon/dator etc? Kanske kände att hon behövde alibi i ett par dagar just där ✍️
Citera
2023-01-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man får verkligen intrycket av att din högsta önskan i livet är att modern ska vara skyldig. Båda två har bekräftat att modern inte var närvarande mer än tillfälligt på eftermiddagen för att duscha etc. Du tänker att hon passade på att skaka om ungen ordentligt innan hon drog eller? De "panikslagna" SMS:en om oron för vad barnen skulle säga i förhör grundas på att hon är rädd att bli av med vårdnaden om dem. Det kan vara en högst rimlig fundering i det läget. Släpp sargen och sluta med dina konspirationsteorier och fundera lite över varför endast fadern står åtalad.

Nej det är verkligen inte en önskan.
Jag har bara många funderingar och frågetecken kring allt efter att ha läst FUPen. Det är ju många som uttalat sig i FUPen att de tycker mammans beteende är avvikande och även att hon inte är en stabil person känslomässigt och inte så närvarande till barnen. Det hittar jag inte på själv. Läkaren sa att skadorna kunde märkas senare men ”inte många dagar” efter.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.
Citera
2023-01-10, 08:03
Avstängd
Merwinnas avatar
Från förhör med Isabellas äldre barn:

I samtalen framkommer att pojkarna aldrig varit oroliga över att mamma och Lukas ska göra
dem eller Junie fysiskt illa. På en direkt fråga från Robin framkommer att Lukas aldrig tagit
hårt i Junie, "varför skulle han göra det". Lukas har aldrig varit dum. Han kan ha blivit arg
eller frustrerad när Junie aldrig slutar skrika trots att Lukas bytt blöja, försökt ge henne mat,
"guppat" henne osv. Då kan han kanske skrika eller stampa i golvet. Enligt barnen hjälper
mamma inte till när Junie skriker, "hon vet inte hur man gör".

Men käre värld! Det verkar som om den unge fadern har fått sköta alla barnen själv, både bebisen och hennes barn sedan förr när de varit hos dem. Det är inte undra på om han blev överansträngd, gick ner i vikt o.s.v.. Han är ju fruktansvärt mager på bilderna från häktet, nästan som en Belsen-fånge. (Och NEJ det är ingen ursäkt för att misshandla en bebis, INGET är en ursäkt för att misshandla en bebis - men kanske lite av en förklaring i alla fall.)

Och hur KAN soc bara ha släppt familjen, när de förföljer andra familjer för knappt någonting..?
Senast redigerad av Merwinna 2023-01-10 kl. 08:18.
Citera
2023-01-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Från förhör med Isabellas äldre barn:

I samtalen framkommer att pojkarna aldrig varit oroliga över att mamma och Lukas ska göra
dem eller Junie fysiskt illa. På en direkt fråga från Robin framkommer att Lukas aldrig tagit
hårt i Junie, "varför skulle han göra det". Lukas har aldrig varit dum. Han kan ha blivit arg
eller frustrerad när Junie aldrig slutar skrika trots att Lukas bytt blöja, försökt ge henne mat,
"guppat" henne osv. Då kan han kanske skrika eller stampa i golvet. Enligt barnen hjälper
mamma inte till när Junie skriker, "hon vet inte hur man gör".

Men käre värld! Det verkar som om den unge fadern har fått sköta alla barnen själv, både bebisen och hennes barn sedan förr när de varit hos dem. Det är inte undra på om han blev överansträngd, gick ner i vikt o.s.v.. Han är ju fruktansvärt mager på bilderna från häktet, nästan som en Belsen-fånge. (Och NEJ det är ingen ursäkt för att misshandla en bebis, INGET är en ursäkt för att misshandla en bebis - men kanske lite av en förklaring i alla fall.)

Och hur KAN soc bara ha släppt familjen, när de förföljer andra familjer för knappt någonting..?

Mängden av tid i förhör som de tjatar om att han ska ha stampat och skrikit är enorm, det framgår redan att han tar hand om 3 barn, hela tiden, självklart blir man frustrerad då. De lägger inte en sekund av förhör med B på att hon av de 5 minuter hon varit tillsammans med sin dotter uttryckt flera gånger att hon ska kasta henne i väggen.
Citera
2023-01-10, 08:19
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Mängden av tid i förhör som de tjatar om att han ska ha stampat och skrikit är enorm, det framgår redan att han tar hand om 3 barn, hela tiden, självklart blir man frustrerad då. De lägger inte en sekund av förhör med B på att hon av de 5 minuter hon varit tillsammans med sin dotter uttryckt flera gånger att hon ska kasta henne i väggen.

Ja, och två av barnen var ju inte ens hans.... och hon var ute och festade med andra karlar dessutom! Det kan liksom inte bli värre än så.
Citera
2023-01-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och två av barnen var ju inte ens hans.... och hon var ute och festade med andra karlar dessutom! Det kan liksom inte bli värre än så.

Jag kan inte säga vem som är skyldig, men det känns som att utredarna fastnat för mycket på att bara han var hemma den natten (hade köpt det om det var skador som bara hade kunnat hända JUST i det tillfället) de bryr sig också för lite om den totala bilden som förhören ger med barnen och anhöriga eftersom hon ändå inte var hemma just då.
Citera
2023-01-10, 08:28
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Jag kan inte säga vem som är skyldig, men det känns som att utredarna fastnat för mycket på att bara han var hemma den natten (hade köpt det om det var skador som bara hade kunnat hända JUST i det tillfället) de bryr sig också för lite om den totala bilden som förhören ger med barnen och anhöriga eftersom hon ändå inte var hemma just då.

Hur-eller-hur, så har Isabella en MORALISK del i skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in