2023-01-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Spekulation, har läst hela fup men om det motbevisats har jag missat det så rätta mig då.

B är stressad och vill hem till sin nya pojkvän, hon vill inte vara hemma fem minuter för länge och umgås med barnen i onödan, L som hanterat alla barnen hela dagen går och ”duschar och på muggen” som han själv uttrycker det i förhör. Under den tiden blir J ledsen av att hon saknar pappa eftersom hon inte är van att vara med sin mamma, B blir förbannad över att L står i duschen så hon inte kan lämna över J som hon brukar göra och i raseriutbrottet (kort stubin vet vi ju att hon har) så gör hon vad som krävs för att få tyst på henne. L blir klar med sin egentid och B skyndar sig iväg till sin nya pojkvän, när skadorna tar ut sin rätt på natten så är det bara ren ”tur” för B att hon har alibi genom att inte vara hemma just DÅ.

Just därför blir L så förbryllad av händelsen och utgår därför att det måste vara hunden. Tycker att ”hundhistorian” låter mycket mindre som en idiotisk efterkonstruktion än vad jag trodde innan jag läste fup. Inte att det skulle vara hunden, men att L genuint inte vet vad han annars ska tro. Han verkar inte heller försöka skylla över något på B, kanske för han inte förstår att det kan ha hänt innan ”den natten”

Har inte tänkt på det. Mycket bra tänkt. Stackars L i så fall. Hon skrev ”tänk på vad säger” till L tidigt och då känns det som att båda vet men att L kanske inte vet exakt men de bestämmer att skylla på hunden. Stackars hund förresten att bli beskylld och oönskad. Otroligt hur ärliga pojkarna var ang. hjr kass mamman är, ”kommer inte ens få mat”. Sen är det konstigt hur vettiga hennes ex är i förhör. Hur kan de ha en normal relation med en så totalt dysfunktionell kvinna?
Citera
2023-01-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur-eller-hur, så har Isabella en MORALISK del i skulden.

Det är verkligen något som inte ”add up” hon framstår på det sättet i fup som man utgår att han skulle göra som misstänkt, medan han framstår som tvärtom. Nej det ligger en hund begraven (no pun), de greppar efter halmstrån med honom. Tex anknytningsproblemen som skulle funnits på BB, det är väl ganska tydligt i allt efterföljande att det inte är han som har anknytningsproblemen efter det iaf
Citera
2023-01-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Mängden av tid i förhör som de tjatar om att han ska ha stampat och skrikit är enorm, det framgår redan att han tar hand om 3 barn, hela tiden, självklart blir man frustrerad då. De lägger inte en sekund av förhör med B på att hon av de 5 minuter hon varit tillsammans med sin dotter uttryckt flera gånger att hon ska kasta henne i väggen.

Detta tycker jag är anmärkningsvärt.
Jag har också ”stampat” i golvet någon gång. Och låtit irriterad.
Barnen vittnar om att han är helt slutkörd och knappt äter. Det kan iofs driva en annans lugn person över gränsen men fan va de fokuserar på att Lukas blir irriterad när Junie skriker och verkar segla över mammans beteende.

Så sorgligt att läsa förhören med barnen.
Någon som vet vart de bor idag?

Mamman stirrar ner i telefonen, E ber om mat men mamman säger ”inte nu” medans Lukas fixar allt annat och inte hinner göra mat i tid

🥹
Citera
2023-01-10, 08:48
Medlem
Citat:
Från förhör med Isabellas äldre barn:

I samtalen framkommer att pojkarna aldrig varit oroliga över att mamma och Lukas ska göra
dem eller Junie fysiskt illa. På en direkt fråga från Robin framkommer att Lukas aldrig tagit
hårt i Junie, "varför skulle han göra det". Lukas har aldrig varit dum. Han kan ha blivit arg
eller frustrerad när Junie aldrig slutar skrika trots att Lukas bytt blöja, försökt ge henne mat,
"guppat" henne osv. Då kan han kanske skrika eller stampa i golvet. Enligt barnen hjälper
mamma inte till när Junie skriker, "hon vet inte hur man gör".

Men käre värld! Det verkar som om den unge fadern har fått sköta alla barnen själv, både bebisen och hennes barn sedan förr när de varit hos dem. Det är inte undra på om han blev överansträngd, gick ner i vikt o.s.v.. Han är ju fruktansvärt mager på bilderna från häktet, nästan som en Belsen-fånge. (Och NEJ det är ingen ursäkt för att misshandla en bebis, INGET är en ursäkt för att misshandla en bebis - men kanske lite av en förklaring i alla fall.)

Och hur KAN soc bara ha släppt familjen, när de förföljer andra familjer för knappt någonting..?

Lukas verkar även ha agerat barnvakt åt de stora barnen på pappaveckan då bio pappan har lämnat barnen där på morgonen och hämtat på kvällen. Under våren har Lukas fått vara hundvakt åt ex nr 2’s hund när han jobbat.

I samband med de magra bilderna står det att Lukas själv säger att han vägde 80 kg för tre veckor sen. När han anhålls väger han 72kg
Citera
2023-01-10, 09:01
Medlem
Fler som reagerat på att något med mammas medicin är sekretessat?
Vad kan de vara för medicin? Är svart på flera ställen
Citera
2023-01-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Lukas verkar även ha agerat barnvakt åt de stora barnen på pappaveckan då bio pappan har lämnat barnen där på morgonen och hämtat på kvällen. Under våren har Lukas fått vara hundvakt åt ex nr 2’s hund när han jobbat.

I samband med de magra bilderna står det att Lukas själv säger att han vägde 80 kg för tre veckor sen. När han anhålls väger han 72kg

Verkligen totalt utnyttjad och använd av alla!
Har aldrig känt så mycket (eller någon) sympati för någon som är misstänkt för brott mot ett barn innan.
Han är helt mager och ser trött ut

I ljuger och manipulerar i sina första förhör
Målar upp en bild av att allt är normalt och hon är en normal mamma
Blir lite mer sanningsenlig i senare förhör dock
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2023-01-10 kl. 09:57.
Citera
2023-01-10, 09:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Från förhör med Isabellas äldre barn:

I samtalen framkommer att pojkarna aldrig varit oroliga över att mamma och Lukas ska göra
dem eller Junie fysiskt illa. På en direkt fråga från Robin framkommer att Lukas aldrig tagit
hårt i Junie, "varför skulle han göra det". Lukas har aldrig varit dum. Han kan ha blivit arg
eller frustrerad när Junie aldrig slutar skrika trots att Lukas bytt blöja, försökt ge henne mat,
"guppat" henne osv. Då kan han kanske skrika eller stampa i golvet. Enligt barnen hjälper
mamma inte till när Junie skriker, "hon vet inte hur man gör".

Men käre värld! Det verkar som om den unge fadern har fått sköta alla barnen själv, både bebisen och hennes barn sedan förr när de varit hos dem. Det är inte undra på om han blev överansträngd, gick ner i vikt o.s.v.. Han är ju fruktansvärt mager på bilderna från häktet, nästan som en Belsen-fånge. (Och NEJ det är ingen ursäkt för att misshandla en bebis, INGET är en ursäkt för att misshandla en bebis - men kanske lite av en förklaring i alla fall.)

Och hur KAN soc bara ha släppt familjen, när de förföljer andra familjer för knappt någonting..?
Så han har alltså axlat samma ansvar som tiotusentals mammor gör varje dag.
Citera
2023-01-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag tänkte precis samma tanke. Det är väl som att svära i kyrkan men jag tror inte att män är lämpade för sådana här uppgifter. Definitivt inte unga killar i alla fall.
Citera
2023-01-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop

Captain Obvious har anlänt, grattis till oss
Citera
2023-01-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Fler som reagerat på att något med mammas medicin är sekretessat?
Vad kan de vara för medicin? Är svart på flera ställen

Har hon något mer än elvanse, morfin och p-piller ?
Citera
2023-01-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har hon något mer än elvanse, morfin och p-piller ?

Någon skrev tidigare att de trodde det var bipolär där det är maskat, vet inte varför man maskar en av diagnoserna/medicin.

På ett ställe läser jag något om att L nämner att B har Cancer? Men kan inte se det någon annanstans?
Citera
2023-01-10, 09:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag tänkte precis samma tanke. Det är väl som att svära i kyrkan men jag tror inte att män är lämpade för sådana här uppgifter. Definitivt inte unga killar i alla fall.
Det tror jag.
Det finns många killar som hanterar papparollen och är i samma ålder eller yngre än Lukas.
Jag tror att hon och Lukas hade problem som han inte klarade att hantera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in