2023-01-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon har efter det flera gånger sagt att hon kan vara föräldraledig.
Sista gången ett litet tag före han har ihjäl barnet.
Han går inte med på det.
Och du menar att han säger att han kan vara kvar hemma, av ren egoism, för att han inte vill jobba? Är det så du tolkar allt som han gör för henne? Egoism?
Citera
2023-01-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmorsglasogon
Oavsett vad man anser om I, hennes föräldraförmåga och hur hon beter sig mot sin omgivning är det enligt min uppfattning självklart att hon är avförd från utredningen. Det går aldrig att leda i bevis att hon är skyldig. Ett åtal är därför otänkbart.

När det sedan gäller möjligheten att få L fälld noterade jag detta.

Angående efter vilken tid symtomen på skakvåld visar sig svarar överläkaren på Rättsmedicinalverket så här på följande fråga (stora fup s. 288).

Fråga: Kan ett barn se opåverkat ut omedelbart efter en skakning?
Svar: Det beror på vad man menar med opåverkad. Jag skulle vara otroligt förvånad. Vi pratar om
ett så litet barn men ett barn som är vaket och som jollrar och äter så pass opåverkbar tycker
jag inte att man skulle kunna tro att det skulle kunna vara.

Enligt L låg dottern och jollrade och sög på hans tröja, och i något förhör nämnde han att hon lekte med leksaksnycklar, när han lämnade sovrummet för att gå ut till det äldsta barnet. Detta är inte förenligt med vad överläkaren uppgett ovan. Åklagaren lär be henne utveckla detta under förhöret.

Barnens vittnesmål om den här natten var att hon var ovanligt tyst hela den natten. Det tåls att nämnas här, ingen av barnen hör henne skrika även under tiden som man menar på skulle ha hänt.
Skulle han när hon ligger tyst väckt henne från och bara skakat henne ?
Senast redigerad av Dubbeltrubbel00 2023-01-10 kl. 18:34.
Citera
2023-01-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Barnens vittnesmål om den här natten var att hon var ovanligt tyst hela den natten. Det tåls att nämnas här, ingen av barnen hör henne skrika även under tiden som man menar på skulle ha hänt.

Det var en väldigt bra poäng.
Citera
2023-01-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00

Jag vet inte hans eventuella motiv. Jag tittar på bevisningen. Barnen har säkert vaknat av att dottern grät många gånger men säkerligen inte alla. L uppgav även att dottern skrattade och dansade på hans mage innan han gick ut. Han beskriver ett i allra högsta grad alert barn.
Citera
2023-01-10, 18:59
Medlem
har inget med brottet i sig att göra, men hur uppstår detta?

2. Kring den vänstra handleden finns ett identitetsband märkt ”Junie xxxxxx,
992022-693754”. (bild 1)

3. Kring den högra fotleden finns ett identitetsband märkt ”okänd pojke, 992022-
693754”.

från rättsmedicins obduktionsrapport
Citera
2023-01-10, 19:08
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon avstår föräldrapenning och fortsätter jobba för han vill inte börja jobba.
Vem är egoisten menar du?
Egoisten är hon som ”sover” hos älskaren, när hennes söner uttryckligen säger att de saknar henne, och trots deras ringa ålder säger att hon inte kan hantera barn.
Egoisten är hon som småpratar med ambulanspersonalen när hennes dotter ligger döende på köksbordet.
Egoisten är hon som har sex på avdelningen strax efter att hon har fött barn, som hon vägrar att amma.
Hur många mer exempel vill du ha?
Spara du dina krafter till rättegången istället…
Citera
2023-01-10, 19:13
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan du berätta lite mer om hur du anser att det är mammans fel? Så att man förstår hur hon är ansvarig för att ha orsakat dotterns död.

Har du läst fup? Om inte, gör det.
Citera
2023-01-10, 19:16
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Läst hela FUP.

Är inte alls övertygad om att det är ställt utom rimligt tvivel att Luk@s behandlat J*nie på ett sätt som orsakat hennes död på egen hand. Ska bli intressant att se hur rättegången artar sig och hur domen kommer falla ut.

Vad jag däremot anser är helt säkerställt är att Is@bella är en fullständigt avskyvärd människa. Steriliseras omgående och ta ifrån henne vårdnaden av pojkarna. Att läsa förhören med pojkarna är chockerande, tom 2 små grabbar inser att hon är inkapabel att ta hand om dem. De beskriver vilket tungt lass den där Luk@s drar med alla ungar, hund, höns, kaniner, tvättning, städning, mat etc med nästan ingen eller väldigt lite sömn i kroppen medans hon är ute och knullar runt på byn. När människan väl är hemma härjar hon runt med L eller sitter på telefonen. Skriker borderline om människan lång väg. Vidrig läsning.

Jag håller helt med. Är troligen dock en smula partisk då jag kände L som barn.
Citera
2023-01-10, 19:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Att hunden inte orsakat det råder där nog ingen tvivel om alls. Däremot vem som orsakat skadorna.
Jaja! Ja, men hur menar du att det gått till då? Berätta gärna så detaljerat som möjligt om din alternativa teori.
Citera
2023-01-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jaja! Ja, men hur menar du att det gått till då? Berätta gärna så detaljerat som möjligt om din alternativa teori.

Det har jag gjort ett par sidor bak ✍️
Citera
2023-01-10, 19:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Har du läst fup? Om inte, gör det.
Det är klar som fan att jag gjort det. Det framgår inte i FUP hur dotterns död är mammans fel och hon är inte åtalad. Så svara på frågan istället.
Citera
2023-01-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
har inget med brottet i sig att göra, men hur uppstår detta?

2. Kring den vänstra handleden finns ett identitetsband märkt ”Junie xxxxxx,
992022-693754”. (bild 1)

3. Kring den högra fotleden finns ett identitetsband märkt ”okänd pojke, 992022-
693754”.

från rättsmedicins obduktionsrapport

Jag tänker att där det står pojke, så måste det skett vid inskrivningen på sjukhuset. Ambulans Helikopter går snabbare än ambulansen och föräldrarna var inte närvarande när de anlände.
Och att man rättade senare med rätt identitetsband strax innan eller efter att barnet avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in