2023-01-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Var det första gången I sov borta och var borta flera nätter/dagar i sträck? Att hon var borta mycket det har jag förstått men just såhär nattetid. Två nätter i rad…
Tänker om hon kan ha skakat flickan och sedan medvetet vill hålla sig undan för att hon vet vad som kan hända? Bara spekulerar
Symtomen kunde ju komma senare enligt läkaren. ”Vi pratar inte om många dagar” säger hon.

Givetvis kan det vara Lukas som flippade också.
De två senaste besöken hos BVC uttryckte han att han var lämnad med allt jobb kring alla barn och allt hushållsarbete och att I hade checkat ut från familjen.

Jag tänker på samma sak. Sedan Victor varit tydlig med att han inte var intresserad av att flytta ihop och bli en stor barnfamilj. Varför känner hon att hon just måste hem och duscha.. det är konstigt. Efter att hon åkt gråter barnet bara, vill inte äta och kan inte sova.
Citera
2023-01-09, 22:11
Medlem
Undrar varför Isabella avskrivs så snabbt ?
Läkare verkar vara överens om att symtomen på skakvåld inte behöver uppstå omedelbart vilket bör kunna innebära att någonting hänt Junie när mamman var hem dagarna innan dödsfallet.

Även om pappan han problem med anknytningen framstår inte mammans som bra heller. Stackars litet barn
Citera
2023-01-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Exakt! Tror absolut inte att han är oskyldig, tror inte heller att hon är det. Det är nåt väldigt skumt i hur dom var synkade i sitt lugn och tystnad. Hur ingen av dom frågade något, som att dom redan visste båda två vad som hade hänt och vad konsekvenserna skulle bli.

Om dottern nu betydde så mycket för honom som han försöker få det att låta som så borde han brutit ihop på ett eller ett annat sätt. Hon också för den delen. Man märker dock ju fler förhör han går genom så blir han mer verbal om hur han har haft det med mamman, han pekar mer åt hennes håll. Tycker man borde ha pressat han hårdare än såhär. Hon borde ha hållits kvar längre häktad.

Som förälder tänker jag att hade jag fått reda på att min partner hade haft ihjäl vårt barn, så hade jag haft ihjäl min partner, skrikigt, slagit osv. Det är min känsla i hur man agerar i ett sånt här fall, jag hade flippat på plats och ifrågasatt vad han/hon hade gjort med barnet och frågat ut min partner. Framför alla sjukvårdare. Jag hade tvingat dom att låta mig följa med i helikoptern.

Håller med dig i att det är konstigt hur båda är lugna. Kan förklaras hos den som gjort flickan illa.. men den andra föräldern då ?
Citera
2023-01-09, 22:17
Medlem
OT men varför ligger Flashback nere hela tiden? Det började direkt efter att Patrik Grimlunds död blev känd tidigare idag. Eller är det bara mitt som segar ?

Angående dödsfall och chockreaktion. När jag fick ett dödsbud en gång skrek jag och slog på väggarna men några minuter senare gick jag helt på autopilot och var väldigt logisk och lugn. Det förklarar dock inte deras totalt avsaknad av reaktion eller känslouttryck.
Hur kan båda reagera likadant ? (Eller icke reagera)
Citera
2023-01-09, 22:25
Medlem
Håller med kommentarerna ovan. Efter att ha läst FUP så är det HELT obegripligt för mig att mamman har blivit avskriven.
Citera
2023-01-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Håller med kommentarerna ovan. Efter att ha läst FUP så är det HELT obegripligt för mig att mamman har blivit avskriven.

Visst är det ??
Blev chockad när jag läste FUPen och jag är ännu inte färdig

Speciellt nu efter förhöret med Robin om hennes humör och att hon utövat våld mot honom.
Att han känt en större oro för barnen tiden innan mordet, inte pga Lukas utan pga Isabella.
Han spelade till och med i samtalet med barnen.

Hur tänkte de här ?
Citera
2023-01-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Även om det nu är pappan som åtalas finns det oerhört mycket skumt kring mamman i förundersökningen och tror nog att Lukas agerande mot barnet har att göra med mammans sätt att behandla honom.
Lukas har fått ta fullt ansvar för barnen, både Isabellas äldre barn och deras pappa uttrycker hur Lukas tar hand om allt inkl dem.

Mamman har spenderat de två föregående dygnen hos en ny kille, som hon bara timmer efter hennes dotter fått hjärtstopp, bjuder in till rummet de fått på sjukhushotellet. Mamman verkar mer oroad över att Viktor ska tappa intresset än att hennes barn är döende.

Johan (ex-man) flyttade vid ett tillfälle in hos Isabella och Lukas då Isabella ville ge honom en ny chans.. då får Lukas sova på soffan medans Johan får dela säng med Isabella.

Kan inte låta bli att skratta åt att sjukhuspersonalen på Neo kommit in i rummet när paret haft sex… trots att de bara varit där en vecka(!?) efter dotterns födsel.

Hon verkar på riktigt rubbad. Jag hoppas soc läser i den här tråden och säkerställer att hon inte får ha hand om de andra barnen mer. Totalt olämplig på alla vis. Och ja, jag tror du har rätt, hon har knäckt L så att han totalt tappat all sans, tror jag.
Citera
2023-01-09, 22:37
Medlem
Citat:
Och med all denna fakta är hon avskriven som misstänkt ?
Han kan kanske skadat henne den där sista natten eller dygnet men jag utesluter inte att hon är helt oskyldig heller.
Så oberörd kan man ju inte vara annars.
Och alla hennes panikslagna sms om vad barnen ska säga osv osv

Många frågetecken.

Jag håller med dig! Hur kan mamman inte vara misstänkt?
Citera
2023-01-09, 22:37
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Undrar varför Isabella avskrivs så snabbt ?
Läkare verkar vara överens om att symtomen på skakvåld inte behöver uppstå omedelbart vilket bör kunna innebära att någonting hänt Junie när mamman var hem dagarna innan dödsfallet.

Även om pappan han problem med anknytningen framstår inte mammans som bra heller. Stackars litet barn

Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne

Citat:
Visst är det ??

Speciellt nu efter förhöret med Robin om hennes humör och att hon utövat våld mot honom.
Att han känt en större oro för barnen tiden innan mordet, inte pga Lukas utan pga Isabella.

Hur tänkte de här ?
Har läst en hel del av fupen och håller helt med er. Hon verkar inte bara känslokall utan också manipulativ. Får ont i magen av att läsa barnförhören

VARFÖR är hon inte misstänk? Är det bara pga alibit hos snubben hon sov hos? Svagt i så fall.
Citera
2023-01-09, 22:42
Medlem
Nu har jag inte läst klart allt än, men kan det vara så att barnet skakats och det blivit en fördröjd reaktion som någon läkare nämnde är möjlig.

Och sen den morgonen när reaktionen sker så har hunden reagerat och försökte "hjälpa" barnet och att det är därför han uppfattat det som att hunden har gjort det mot barnet?

Som sagt, borde inte uttala mig förräns jag läst klart egentligen
Citera
2023-01-09, 22:44
Medlem
Citat:
Visst är det ??

Hur tänkte de här ?

Jag är också helt chockad. Har du hunnit genom förhören med pojkarna än?
Citera
2023-01-09, 22:45
Medlem
Citat:
OT men varför ligger Flashback nere hela tiden? Det började direkt efter att Patrik Grimlunds död blev känd tidigare idag. Eller är det bara mitt som segar ?

Angående dödsfall och chockreaktion. När jag fick ett dödsbud en gång skrek jag och slog på väggarna men några minuter senare gick jag helt på autopilot och var väldigt logisk och lugn. Det förklarar dock inte deras totalt avsaknad av reaktion eller känslouttryck.
Hur kan båda reagera likadant ? (Eller icke reagera)

Samma för mig. Trodde först att kanske servern var överbelastad pga att många var inne och läste om Patrick men det har fortsatt krångla hela kvällen för mig. Så då började jag fundera på om snöovädren i Norrland kunde vara orsaken? Hoppas det blir bättre imorgon.

OnT: behöver plöja FUPen men mår rent ut sagt dåligt när jag läser hur barnen och L haft det. Det I utsatt familjen för känns som psykisk misshandel, eller är det jag som överreagerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in