2023-01-10, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag sa till mina barn att de skulle vara försiktiga i trafiken, ta det lugnt, se sig för, och lärt dem på vilket sätt de ska säkra upp. Tror inte de tolkat det som att det är deras fel, ska fråga dem om det.

Att jämföra att säga till barn att vara försiktiga i trafiken med att säga till barn att de ska vara försiktiga i sin kontakt med män underlig.

Varför skulle man överhuvudtaget säga till barn att man utgår från att de ska träffa män. Gör det men var försiktig!! Så säger man väl inte, men i trafiken ska de ju röra sig. De ska gå till och från skolan när de går i högstadiet. De ska kunna gå till kompisar, gå på bio och fik och shoppa och gå på fester.

Men barnen som blir groomade kan vara nyfikna eller vilsna eller vill ha uppmärksamhet. De kanske vill träffa en vuxen man för att det känns lite mer vuxet. Men där är det upp till vuxna att behärska sig själv hur sugna de än är. Och det förstår ju alla med vett i huvudet. Så hamnar de på Dumpen så har de själva ordnat till det. De kanske skulle ha blivit varnade av sina föräldrar.
Citera
2023-01-10, 05:14
Medlem
Citat:
Nej det tänker jag inte göra, av den anledningen att risken de tolkar det (tror inte men) som ni gör att man är "ÄR" dessutom är det så stigmatiserat att det kan störa vårt förhållande om de är dumplingar. Vet inte har inte prata om Dumpen och är inte stort i de kretsar jag rör mig i heller varken vänner eller familj, faktiskt ingen av dem har nämnt dumpen.

Så det är lyte hysch hysch mellan dig och dina söner vad Dumpen är för något. Så du har inte varnat dem för främmande män alls? Någon av dem kanske har blivit våldtagen i analen men inte vågat sig något till dig för att du pratar om trafik men inte främmande män som kan göra otäcka saker med dem.
Citera
2023-01-10, 07:46
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Inte emot en gubbe på 60 bast med ölmage.Möjligvis emot sin 25 åriga granne kanske.

Något man lär sig av att studera män på vanliga dejtingsidor är hur extremt många det är som helt saknar insikt om hur "attraktiva" de är.
Citera
2023-01-10, 07:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Barn som bli våldtagna anklagar sig ofta själv för att ha blivit det. Det är ett av de problem de har att brottas med efter att gäddor våldtagit dem.

Jag förstår dock inte vad dina barn inte tolkat som att det är deras fel. Vad är det? Du menar kanske att om de blivit påkörda för att de var barn och glömde bort att se sig för när de sprang efter en boll inte känt att det var deras fel? Det vet du ju inte, för de har inte skadats i trafiken eller hur?
Nu har jag förvisso inte sett något exempel på det scanario som Dumpen målar upp, men om det finns något sådant och ungdomen ångrar sig så är det fullt rimligt att denne anklagar sig själv. Hjärnan är konstruerad så att vi får ångest och ifrågasätter oss själva, så att vi på det sättet kan undvika saker som vi inte vill vara med om i framtiden. Om jag till exempel kör som en galning med bilen och råkar ut för en olycka så är det fullt rimligt att jag anklagar mig själv.

Du och andra kan sitta med era gulliga teorier om att det enbart är snuskgubbens fel, men verkligheten fungerar inte på det sättet. Om vi för ett ögonblick antar att Dumpens scenario stämmer så finns det saker som båda parter hade kunnat göra annorlunda. Det rimliga är givetvis att både snuskgubben och ungdomen reflekterar över sina respektive roller. Världen är trots allt grå, inte svartvit.
Citera
2023-01-10, 09:26
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så det är lyte hysch hysch mellan dig och dina söner vad Dumpen är för något. Så du har inte varnat dem för främmande män alls? Någon av dem kanske har blivit våldtagen i analen men inte vågat sig något till dig för att du pratar om trafik men inte främmande män som kan göra otäcka saker med dem.
Jäkligt lustigt att andra ska predika för sina barn och lägga ansvaret på sina barn.
Men gäddan vågar inte ens själv ta upp ämnet med sina egna söner.
Jävla ynkedom.
Citera
2023-01-10, 09:28
Bannlyst
Scenarion som dumpen målar upp existerar inte i verkligheten.14 åringar är inte super tända på 55-65 åringar med ölmage,jag vet att de är svårt att förstå för många fans här inne fast lita på mig tonårs tjejer finner inte dessa män som hängs ut i dumpen attraktiva alls.Dom skulle aldrig anstränga sig så mycket för att träffa någon av dem.
Citera
2023-01-10, 09:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu har jag förvisso inte sett något exempel på det scanario som Dumpen målar upp, men om det finns något sådant och ungdomen ångrar sig så är det fullt rimligt att denne anklagar sig själv. Hjärnan är konstruerad så att vi får ångest och ifrågasätter oss själva, så att vi på det sättet kan undvika saker som vi inte vill vara med om i framtiden. Om jag till exempel kör som en galning med bilen och råkar ut för en olycka så är det fullt rimligt att jag anklagar mig själv.

Du och andra kan sitta med era gulliga teorier om att det enbart är snuskgubbens fel, men verkligheten fungerar inte på det sättet. Om vi för ett ögonblick antar att Dumpens scenario stämmer så finns det saker som båda parter hade kunnat göra annorlunda. Det rimliga är givetvis att både snuskgubben och ungdomen reflekterar över sina respektive roller. Världen är trots allt grå, inte svartvit.
Du har inte sett exempel på barn som förebrår sig själva bland dom du våldtagit eller vad menar du?
Att det är en dokumenterad problematik är ju annars känt om man ens orkar läsa rubriker när ämnet tar upp.
Det är enbart snuskgubbens fel.
Det är snuskgubben som ska ge fan i sitt beteende.
Det räcker inte att "reflektera" lite.
Ditt exempel med bilen passar på snuskgubben.
Kör man som en galning och fastnar i Dumpens nät så är det fullt rimligt att snuskgubben anklagar sig själv.
Snuskgubben har ju i princip bett om att bli uthängd ungefär som om han kör in och parkerar mitt Sergels Torg.
Världen är totalt svart och vit när det gäller vem som bär ansvaret för att barn och unga våldtas och utnyttjas.
Citera
2023-01-10, 09:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Scenarion som dumpen målar upp existerar inte i verkligheten.14 åringar är inte super tända på 55-65 åringar med ölmage,jag vet att de är svårt att förstå för många fans här inne fast lita på mig tonårs tjejer finner inte dessa män som hängs ut i dumpen attraktiva alls.Dom skulle aldrig anstränga sig så mycket för att träffa någon av dem.
Du menar att folk döms för det fast det inte existerar.
Peddo
Citera
2023-01-10, 09:34
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag sa till mina barn att de skulle vara försiktiga i trafiken, ta det lugnt, se sig för, och lärt dem på vilket sätt de ska säkra upp. Tror inte de tolkat det som att det är deras fel, ska fråga dem om det.
Du inser att om du kör på ett barn i trafiken så är det i princip alltid ditt ansvar och inte barnets.
Citera
2023-01-10, 10:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du har inte sett exempel på barn som förebrår sig själva bland dom du våldtagit eller vad menar du?
Att det är en dokumenterad problematik är ju annars känt om man ens orkar läsa rubriker när ämnet tar upp.
Det är enbart snuskgubbens fel.
Det är snuskgubben som ska ge fan i sitt beteende.
Det räcker inte att "reflektera" lite.
Ditt exempel med bilen passar på snuskgubben.
Kör man som en galning och fastnar i Dumpens nät så är det fullt rimligt att snuskgubben anklagar sig själv.
Snuskgubben har ju i princip bett om att bli uthängd ungefär som om han kör in och parkerar mitt Sergels Torg.
Världen är totalt svart och vit när det gäller vem som bär ansvaret för att barn och unga våldtas och utnyttjas.
Jag har inte sett någon dom rörande hur en person i nedre tonåren har raggat upp en 60-årig incel över internet, vilket i princip är det scenario som Dumpen försöker sälja in. Jag har tidigare efterfrågat sådana domar här i tråden, men dumparna har konsekvent ignorerat dessa förfrågningar. Om jag hade efterfrågat exempel där en snuskgubbe har sexmördat en flicka så hade någon drämt till med Anders Eklund eller Ulf Olsson på fem röda, så den enda slutsatsen jag kan dra är att det inte finns några exempel på att Dumpens scenario har förekommit i verkligheten.

Jag har aldrig hävdat att snuskgubbar inte har någon del i de problem som de råker ut för, så den gubben går inte med mig. Jag hävdar dock att vi ställer alldeles för låga krav på barn och ungdomar i Sverige, och att dessa är fullt kapabla att resonera över och ta ansvar för sitt eget beteende. Nu är det dock en rent teoretisk diskussion i det här fallet, eftersom att Dumpens scenario som sagt inte förekommer i praktiken.
Citera
2023-01-10, 10:08
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har inte sett någon dom rörande hur en person i nedre tonåren har raggat upp en 60-årig incel över internet, vilket i princip är det scenario som Dumpen försöker sälja in. Jag har tidigare efterfrågat sådana domar här i tråden, men dumparna har konsekvent ignorerat dessa förfrågningar. Om jag hade efterfrågat exempel där en snuskgubbe har sexmördat en flicka så hade någon drämt till med Anders Eklund eller Ulf Olsson på fem röda, så den enda slutsatsen jag kan dra är att det inte finns några exempel på att Dumpens scenario har förekommit i verkligheten.

Jag har aldrig hävdat att snuskgubbar inte har någon del i de problem som de råker ut för, så den gubben går inte med mig. Jag hävdar dock att vi ställer alldeles för låga krav på barn och ungdomar i Sverige, och att dessa är fullt kapabla att resonera över och ta ansvar för sitt eget beteende. Nu är det dock en rent teoretisk diskussion i det här fallet, eftersom att Dumpens scenario som sagt inte förekommer i praktiken.
Det beror på att det är gäddorna som raggar upp barnen och inte tvärtom.
Jag kan påminna dig om en fjortonåring som bestämde möte med Kapten Klänning.
Nu bröt polisen in och hindrade att det mötet fullföljdes.
Jag undrar om du tycker Kapten Klänning kunde klassas som ung snygg och lockande.
Du försöker lägga ansvar på barnen.
Det finns inte.
Det är alltid den vuxnes ansvar.
Även om ungen kryper upp i deras knä och kör upp könet i ansiktet på dem.
Nej det är för låga krav på pervon som ger sig på barn och det är absolut får låga straff.
Citera
2023-01-10, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du menar att folk döms för det fast det inte existerar.
Peddo

Jag menar att folk får sina liv förstörda för ett scenario som inte existerar.Jätte fjantigt faktiskt.Och nej jag är inte peddo däremot har jag med all sannolikhet det som alla män har vilket är en sväng av Efebofili.

Att få ribba av en söt atletisk 14-16 åring en sommardag är nog inget konstigt alls och-element flesta heterosexuella män har nog upplevt den attraktionen någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in