Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Det där är ett fulhack som jag fortfarande är övertygad om handlar om pengar. Plus att dom där bryggorna är fula och dåliga. Dom var vettiga för cirka tio år sen när det fortfarande var vanligt att man inte hade WiFi alls.
Så vitt jag vet så skickar alla ut den absolut billigaste.
Det är ju värt att prova. Bara att ansluta TP-linken till WiFi och sen boxen till den med sladd. Så vitt jag vet så är det nämligen bara vanliga WiFi-bryggor som Telia erbjuder.
Jag kan ana varför, andra operatörer tar runt 3000 för modellen med WiFi. Då ingår säkert den där hårddisken på 500 GB.
Jag tror faktiskt att TP-Linken fungerar bra till detta. Enligt min ASUS router så tar TV4 Play runt 1 Mbit/s.
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Menar du inte Mediaboxen / omvandlaren? Jag har Mediaboxen i hallen som du skriver men uttagen för internet och TV sitter i vardagsrummet hos mig.
Mediaboxen behövs enbart för telefoni och det har jag precis skrotat. Jag förstår att en del får sina uttag i anslutning till vardagsrummet, men idioterna som beslutade om detta tyckte att uttaget skulle vara i hallen vid ytterdörren. Det traditionella stället där hemtelefonen ska placeras.
För några år sedan så kom nästa idiotiska beslut av någon som inte fattar någonting. Då fick varje lägenhet ett skåp med en switch inne i förrådet. Det är väl bra för den som vill använda förrådet som kombinerat TV-rum/datarum.
Citat:
Om du skall använda extender så behöver du väl också något från det nätverksuttag som är anpassat för kanaler?
Nu vet jag inte riktigt vad du menar, men följande borde räcka.
Bredbandsuttag----->Router----->Trådlös Accesspunkt~~~~~>Trådlös Extemder----->TV-box----->TV