2023-01-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Håller med kommentarerna ovan. Efter att ha läst FUP så är det HELT obegripligt för mig att mamman har blivit avskriven.

Håller med, pappan verkar vara den enda som faktiskt har en anknytning till barnet. Och baserat på läkarens uttalande så har hon kunnat göra det tidigare även om hon haft alibi just den aktuella natten.
- Vad är det för diagnos / medicin Bella har som hela tiden är maskad i fupen?

En helt annan tanke, Bella har enligt fup Ehlers-Danlos sjukdom, någon form av benskörhet, är helt säker på jag läst den diagnosen i något liknande fall där det kom fram att det kunde vara ärftligt och att spädbarnet drabbats av skador av den anledningen och inte misshandel, men kommer inte alls ihåg vilket fall, flera år sen…
Citera
2023-01-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag är också helt chockad. Har du hunnit genom förhören med pojkarna än?

Nej men tror jag strax är där.

Förhör med grannar och annat nu
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2023-01-09 kl. 22:58.
Citera
2023-01-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Samma för mig. Trodde först att kanske servern var överbelastad pga att många var inne och läste om Patrick men det har fortsatt krångla hela kvällen för mig. Så då började jag fundera på om snöovädren i Norrland kunde vara orsaken? Hoppas det blir bättre imorgon.

OnT: behöver plöja FUPen men mår rent ut sagt dåligt när jag läser hur barnen och L haft det. Det I utsatt familjen för känns som psykisk misshandel, eller är det jag som överreagerar?

Nej vi alla verkar reagera precis som du.
Han blir utkastad med lilla Junie och tvingas sova på soffan hos bekanta men det vågar han inte berätta. Hon hotar med självmord.

Hur resonerar polisen här? Det finns ju utrymme för henne att ha skadat barnet och är enligt nästan alla den känslomässigt instabila som inte vill veta av sin dotter ? Hur kan inte båda stå åtalade?
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2023-01-09 kl. 22:59.
Citera
2023-01-09, 23:00
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

OnT: behöver plöja FUPen men mår rent ut sagt dåligt när jag läser hur barnen och L haft det. Det I utsatt familjen för känns som psykisk misshandel, eller är det jag som överreagerar?
Här är en till som reagerar och tycker det ser ut som psykisk misshandel. Helt klart ett gravt ojämställt förhållande iaf.
Citera
2023-01-09, 23:01
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Håller med, pappan verkar vara den enda som faktiskt har en anknytning till barnet. Och baserat på läkarens uttalande så har hon kunnat göra det tidigare även om hon haft alibi just den aktuella natten.

En helt annan tanke, Bella har enligt fup Ehlers-Danlos sjukdom, någon form av benskörhet, är helt säker på jag läst den diagnosen i något liknande fall där det kom fram att det kunde vara ärftligt och att spädbarnet drabbats av skador av den anledningen och inte misshandel, men kommer inte alls ihåg vilket fall, flera år sen…

Med tanke på längden på ordet, och på vad mer som står om hennes beteenden, så är jag övertygad om att diagnosen som är maskad är bipolär.
Citera
2023-01-09, 23:03
Medlem
Citat:

Det står att det finns 10 typer av EDS och hon har den som man endast bekräftar genom att berätta om symtom. Man behöver inte utredas för den med andra ord.
Det är inget som påverkar barnet, har läst genom hela fup och barnet testades för allt även den metaboliska genetiska sjukdomen hennes andra barn hade och det enda hon var positiv för var lunginflammation, som kan ha uppkommit av respiratorn alt av att ha inhalerat kräkningarna vid HLR
Citera
2023-01-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej vi alla verkar reagera precis som du.
Han blir utkastad med lilla Junie och tvingas sova på soffan hos bekanta men det vågar han inte berätta. Hon hotar med självmord.

Hur resonerar polisen här? Det finns ju utrymme för henne att ha skadat barnet och är enligt nästan alla den känslomässigt instabila som inte vill veta av sin dotter ? Hur kan inte båda stå åtalade?

Jag får plöja FUPen så kanske jag har ett svar, men hittills, av allt man läst, tänker jag samma som du. Mamman känns helt klart misstänkt och hennes beteende gentemot ambulanspersonal mm är minst sagt avvikande. Visst, i chock gör och säger man märkliga saker men det man INTE gör är att stå och mingla/småkonversera med tidigare kollegor. Det händer bara inte.
Citera
2023-01-09, 23:28
Medlem
L masserar I medans hon skriver med sin nya kille... herregud
Citera
2023-01-09, 23:38
Medlem
Citat:

https://imgur.com/a/Crpd32L

Här är några av hennes egna inlägg om diagnoserna hon hade. + förlossningsdepressioner och cancer.

Där ser ni även inlägget skrivet från hennes sida där hon pratar om Händelsen som pappa nr 1 pratar om. Det tillfället när deras son fick hjärnskadad av syrebrist
Senast redigerad av Dubbeltrubbel00 2023-01-09 kl. 23:49.
Citera
2023-01-10, 00:29
Medlem
Lillamypavifts avatar
Nä men allvarligt! Förväntade mig inte allt detta, under läsandets gång började jag verkligen tro på det L sa och tyckte synd om honom och fattar inte huuur I kunde bli avskriven?!

Men har ju inte läst utlåtande om när det skulle kunna ha hänt osv.

Men fick verkligen ont o hjärtat o läsa barnens förhör.

Och trots hela historien och att hon träffat ny och hit och dit ska den där J(som hon är gift med) flytta ihop med I till hennes syster, wtf?
Citera
2023-01-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00

https://imgur.com/a/Crpd32L

Här är några av hennes egna inlägg om diagnoserna hon hade. + förlossningsdepressioner och cancer.

Där ser ni även inlägget skrivet från hennes sida där hon pratar om Händelsen som pappa nr 1 pratar om. Det tillfället när deras son fick hjärnskadad av syrebrist

Som jag förstått det så har deras (I & R) yngre son inte alls fått hjärnskada pga syrebrist.
Det var otroligt mycket komplikationer med den pojken och vid en undersökning ganska tidigt så upptäcktes en medfödd hjärnskada som man inte visste hur den skulle påverka barnets utveckling.
Vid en undersökning när pojken blivit äldre så ska man mirakulöst inte längre sett tecken på denna hjärnskada existerar.

Nu var det förvisso länge sedan jag träffade varken fadern eller barnen men mig veterligen så ska det inte finnas några som helst men för den killen idag.
Jag har förstått det som att det är en glad och sprallig kille.

Man blir ju nyfiken på om utbrotten, hos den yngre pojken, som det pratas om i FUP visar sig i båda föräldrarnas hem eller om även det kan kopplas till moderns ointresse till sina barn.

Efter att ha läst FUP tackar man gudarna för att min bild av dom äldre barnens fader är att han är väldigt engagerad, intresserad och mån om sina barn.
Av info jag har så är även dom barnen stadigvarande boende hos fadern sedan denna händelse. Tack och lov.

Är lite i chock efter att ha läst denna FUP, hur fan kan modern vara helt avskriven?
Finns mycket luckor i denna FUP och jag är orolig att L kommer blir friad då jag har svårt att se hur det kan anses stå utom rimligt tvivel att han begått gärningen?
Ser att det är fler än jag som verkar känna en jävla massa tvivel när jag läser FUP...
Citera
2023-01-10, 00:34
Medlem
Skyliner.s avatar
Har läst allt. Barnens berättelser gjorde ont att läsa. Vilken knäpp brud alltså. Båda barnen säger att mamma sket i både dom & Junie. Och djuren. Fruktansvärt. Hoppas att hon inte har vårdnad om varken djur eller barn numera. Hon verkar synnerligen vara en katastrofalt dåligt förälder & människa rakt igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in