2023-01-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Hon påstår i förhör att L sagt att J sov och att hon bara träffade de andra barnen då.. hon ville inte väcka J för då skulle L bli sur enligt henne..han säger att han gav J till henne när han skulle duscha.. ord mot ord..

Tack, det borde man ju frågat de andra två barnen om. Känns som otroligt viktig information.
Citera
2023-01-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Konstigt att hans försvarare inte gör kopplingen "inom ett dygn" som att det inte behöver vara L.
Jag vet inte om jag missat det men kan inte hitta någonstans där B nämner att hon varit med J medans L duschat under tiden hon varit hemma innan hon lämnat för pojkvänsövernattning, kan bara se att L berättat det?

EDIT: hittade PRECIS att hon säger att hon bara duschade och åkte och att J sov, inte samma som L.

Nej, hon är extremt noga med att påpeka att hon inte varit i samma rum som J ens.
Jag tror hon ljuger, för att hon förstår vad hon gjort. Medans L matar på om hunden, för han kan inte förstå att det skulle kunna vara på något annat sätt.
Citera
2023-01-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Nej, hon är extremt noga med att påpeka att hon inte varit i samma rum som J ens.
Jag tror hon ljuger, för att hon förstår vad hon gjort. Medans L matar på om hunden, för han kan inte förstå att det skulle kunna vara på något annat sätt.

Precis, måste ha missat den delen innan, hittade den nu. Hon svarar väldigt svävande men samtidigt håller fast i att hon inte träffat henne, att hon sov det är hon säker på, men svarar samtidigt "antagligen i sin säng" utan att veta var hon sov, jätteintresserad av att träffa barnet.

Lägger också mycket vikt på hur lite tid hon varit hemma den dagen men helt plötsligt har J möjligtvis varit vaken när hon gick igen.

Någon av dem ljuger om detta, min uppfattning är att B inser vad de är ute efter och berättar utifrån den insikten. Medan L är så insnöad på att det är hunden och inte en tanke på B att det han berättar om att han duschat och B varit med J den dagen inte är en efterkonstruktion utan att han berättar sanningen. Man får inte känslan överhuvudtaget att han berättar det på ett sätt för att så ett tvivel om att det kan ha varit B under den tiden.
Citera
2023-01-10, 15:23
Medlem
versalers avatar
Jag kan inte riktigt släppa den tanken du har efter ha läst hela fup.
Det är något som är riktigt skumt med den mamman och kan inte förstå hur hon kunde bli avskriven!

Citat:
Spekulation, har läst hela fup men om det motbevisats har jag missat det så rätta mig då.

B är stressad och vill hem till sin nya pojkvän, hon vill inte vara hemma fem minuter för länge och umgås med barnen i onödan, L som hanterat alla barnen hela dagen går och ”duschar och på muggen” som han själv uttrycker det i förhör. Under den tiden blir J ledsen av att hon saknar pappa eftersom hon inte är van att vara med sin mamma, B blir förbannad över att L står i duschen så hon inte kan lämna över J som hon brukar göra och i raseriutbrottet (kort stubin vet vi ju att hon har) så gör hon vad som krävs för att få tyst på henne. L blir klar med sin egentid och B skyndar sig iväg till sin nya pojkvän, när skadorna tar ut sin rätt på natten så är det bara ren ”tur” för B att hon har alibi genom att inte vara hemma just DÅ.

Just därför blir L så förbryllad av händelsen och utgår därför att det måste vara hunden. Tycker att ”hundhistorian” låter mycket mindre som en idiotisk efterkonstruktion än vad jag trodde innan jag läste fup. Inte att det skulle vara hunden, men att L genuint inte vet vad han annars ska tro. Han verkar inte heller försöka skylla över något på B, kanske för han inte förstår att det kan ha hänt innan ”den natten”
Citera
2023-01-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Jag kan inte riktigt släppa den tanken du har efter ha läst hela fup.
Det är något som är riktigt skumt med den mamman och kan inte förstå hur hon kunde bli avskriven!

I min mening är det absolut inte ställt utom rimligt tvivel att det är L.
Citera
2023-01-10, 15:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Uppgifterna står mot varandra. Kan inte förstå varför de två andra barnen inte tillfrågas om Mamman träffade J. Känns som en halvdan utredning.
Tveksamt om detta åtal håller för att döma L, ser ut som det finns rimlig tvivel. Hans advokat lär fokusera på just det.
Senast redigerad av Pandalina4 2023-01-10 kl. 15:34.
Citera
2023-01-10, 15:29
Medlem
Citat:
Precis, måste ha missat den delen innan, hittade den nu. Hon svarar väldigt svävande men samtidigt håller fast i att hon inte träffat henne, att hon sov det är hon säker på, men svarar samtidigt "antagligen i sin säng" utan att veta var hon sov, jätteintresserad av att träffa barnet.

Lägger också mycket vikt på hur lite tid hon varit hemma den dagen men helt plötsligt har J möjligtvis varit vaken när hon gick igen.

Någon av dem ljuger om detta, min uppfattning är att B inser vad de är ute efter och berättar utifrån den insikten. Medan L är så insnöad på att det är hunden och inte en tanke på B att det han berättar om att han duschat och B varit med J den dagen inte är en efterkonstruktion utan att han berättar sanningen.

Det skulle också förklara varför hon är så intresserad hur det går med J under natten sen också.. hunden kan ju som sagt ha varit i sängen så hans berättelse behöver inte vara osann.. jag tror hon vet att J fått skador av hennes hantering (hon ville ju inte ens åka hem säger hon ju men gjorde det iallafall) och därför inte är förvånad eller överraskad av att blåljus är där på morgonen..

Edit; såg att hon skickat och frågat hur det går EFTER hon fått veta att L ringt 112.. men ändå. Väldigt konstigt att man inte frågar mer kring vad händer med mitt barn utan snarare vill prata med gammal kollega om annat..
Senast redigerad av Norris1234 2023-01-10 kl. 15:46.
Citera
2023-01-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Uppgifterna står mot varandra. Tveksamt om detta åtal håller för att döma L, ser ut som det finns rimlig tvivel.
Hans advokat lär fokusera på just det.

Man får hoppas det. Jag säger inte att L inte är kapabel att ljuga, men jag tror att han är ärlig. Ser inte tidigare i FUPen heller, om man säger innan allt detta hände, att han är en lögnaktig person. Han verkar genuint ärlig och lugn, till skillnad från I som verkar vara väldigt bekväm med att ljuga och även manipulera.
Citera
2023-01-10, 15:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Konstigt att hans försvarare inte gör kopplingen "inom ett dygn" som att det inte behöver vara L.
Jag vet inte om jag missat det men kan inte hitta någonstans där B nämner att hon varit med J medans L duschat under tiden hon varit hemma innan hon lämnat för pojkvänsövernattning, kan bara se att L berättat det?

EDIT: hittade PRECIS att hon säger att hon bara duschade och åkte och att J sov, inte samma som L.
Lukas ger tre olika versioner (minst)
1) Hon kommer hem och han går på toa och duschar.
Han startar tvättmaskin och annat. Hon ligger på sängen och leker med barnet och gör sig sen iordning och sticker.
2)Hon kommer hem slänger ihop grejor och drar. Han minns inte om hon duschar
3)Hon kommer hem han duschar och hon packar duschar och drar.

Jag tror inte... jag har för mig hon bara kom hem och sade hej och pratade lite och bytte
kläder i väskan och åkte. Kan ha duschat. Jag är inte helt säker.
Citera
2023-01-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Han startar tvättmaskin och annat. Hon ligger på sängen och leker med barnet och gör sig sen iordning och sticker.

Jag tror inte... jag har för mig hon bara kom hem och sade hej och pratade lite och bytte

Citerar du det sista stycket eller?
Citera
2023-01-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop

Hon säger ju samma, hon har absolut inte träffat J, J har sovit, hon vet inte vart.
Sedan får hon inte träffa J för L, sedan har hon kanske träffat J ändå.

"Fhl Och hur... är du med Junie den dagen någonting?
I Alltså jag... Jag tror inte det. Jag vet... Jag tror inte att hon var va... alltså... Antingen...
Har jag varit med henne så har jag bara sagt hej då till henne, att hon var vaken när jag
gick men inte mer än så. Det..."
Citera
2023-01-10, 15:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Citerar du det sista stycket eller?
Ja sista stycket är ett citat som egentligen kom med av misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in