2023-01-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Håller med, pappan verkar vara den enda som faktiskt har en anknytning till barnet. Och baserat på läkarens uttalande så har hon kunnat göra det tidigare även om hon haft alibi just den aktuella natten.
- Vad är det för diagnos / medicin Bella har som hela tiden är maskad i fupen?

En helt annan tanke, Bella har enligt fup Ehlers-Danlos sjukdom, någon form av benskörhet, är helt säker på jag läst den diagnosen i något liknande fall där det kom fram att det kunde vara ärftligt och att spädbarnet drabbats av skador av den anledningen och inte misshandel, men kommer inte alls ihåg vilket fall, flera år sen…

Ehler Danlos Syndrom (EDS) är inte benskörhet! Det är bindväven som är påverkad och i vissa fall ger det en ökad blödningsbenägenhet. Finns olika typer av EDS där den mest extrema och ovanligaste (vaskulära typen) kan var dödlig (påverkar blodkärlen).
Även mildare typer av EDS kan ge upphov till blåmärken väldigt lätt och sår läker sämre, vilket har gjort att föräldrar i många fall misstänkts för misshandel och anmälts av förskolor.
Smärtor i leder och muskler är vanligt även hos patienter som har de mildare (ej dödliga) formerna.
Citera
2023-01-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00

https://imgur.com/a/Crpd32L

Här är några av hennes egna inlägg om diagnoserna hon hade. + förlossningsdepressioner och cancer.

Där ser ni även inlägget skrivet från hennes sida där hon pratar om Händelsen som pappa nr 1 pratar om. Det tillfället när deras son fick hjärnskadad av syrebrist

Men nu är hon inte rullstolsbunden och måste vårdas av sin man? Nu verkar hon kunna hantera en man, en pojkvän och en ny älskare + barn + djur? Vilken jävla bluffmänniska!
Citera
2023-01-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ehler Danlos Syndrom (EDS) är inte benskörhet! Det är bindväven som är påverkad och i vissa fall ger det en ökad blödningsbenägenhet. Finns olika typer av EDS där den mest extrema och ovanligaste (vaskulära typen) kan var dödlig (påverkar blodkärlen).
Även mildare typer av EDS kan ge upphov till blåmärken väldigt lätt och sår läker sämre, vilket har gjort att föräldrar i många fall misstänkts för misshandel och anmälts av förskolor.
Smärtor i leder och muskler är vanligt även hos patienter som har de mildare (ej dödliga) formerna.

Så med den diagnosen - hur kunde hon ha sex på neonatalavd en vecka efter förlossning? Jag får inte ihop det.
Citera
2023-01-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Som jag förstått det så har deras (I & R) yngre son inte alls fått hjärnskada pga syrebrist.
Det var otroligt mycket komplikationer med den pojken och vid en undersökning ganska tidigt så upptäcktes en medfödd hjärnskada som man inte visste hur den skulle påverka barnets utveckling.
Vid en undersökning när pojken blivit äldre så ska man mirakulöst inte längre sett tecken på denna hjärnskada existerar.

Nu var det förvisso länge sedan jag träffade varken fadern eller barnen men mig veterligen så ska det inte finnas några som helst men för den killen idag.
Jag har förstått det som att det är en glad och sprallig kille.

Man blir ju nyfiken på om utbrotten, hos den yngre pojken, som det pratas om i FUP visar sig i båda föräldrarnas hem eller om även det kan kopplas till moderns ointresse till sina barn.

Efter att ha läst FUP tackar man gudarna för att min bild av dom äldre barnens fader är att han är väldigt engagerad, intresserad och mån om sina barn.
Av info jag har så är även dom barnen stadigvarande boende hos fadern sedan denna händelse. Tack och lov.

Är lite i chock efter att ha läst denna FUP, hur fan kan modern vara helt avskriven?
Finns mycket luckor i denna FUP och jag är orolig att L kommer blir friad då jag har svårt att se hur det kan anses stå utom rimligt tvivel att han begått gärningen?
Ser att det är fler än jag som verkar känna en jävla massa tvivel när jag läser FUP...

Jag är helt enig med dig här! Jag har printat ett 30 tal bilder där barnen har fått stora skador och lämnat in till polis, som i sin tur skulle ha detta på sin utredning men det gjordes inte! Skadorna är enligt henne från när barnen "skadat sig" men mycket tyder att det berott på hennes oansvariga sätt att vara. Hon har inte haft koll och barnen har gått genom otaliga medicinska utredningar, därav som jag misstänkt Münchhausen by proxy. Både på sig själv och barnen.

Det finns ingen dokumentation här på fup som styrker cancerdiagnos, EDS, Pots & cfs diagnoserna som hon påstår sig själv ha.
Citera
2023-01-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Men nu är hon inte rullstolsbunden och måste vårdas av sin man? Nu verkar hon kunna hantera en man, en pojkvän och en ny älskare + barn + djur? Vilken jävla bluffmänniska!

Dom dom åren som jag följde henne så var all drama kring henne sjukdomarna hon hade och barnens medicinska utredningar där de blev nedsövda, MR,EEG, skador barnen fick m.m.

Och alla jobb hon bytte emellan.

Det var lite hur hon kände för dagen, en dålig var var hon rullstolsbunden och ALLA skulle rätta sig efter det inkl hennes barn till att hon från ingenstans går och genomför grundläggande militärutbildning bara någon månad senare och detta utan besvär..
Citera
2023-01-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Jag är helt enig med dig här! Jag har printat ett 30 tal bilder där barnen har fått stora skador och lämnat in till polis, som i sin tur skulle ha detta på sin utredning men det gjordes inte! Skadorna är enligt henne från när barnen "skadat sig" men mycket tyder att det berott på hennes oansvariga sätt att vara. Hon har inte haft koll och barnen har gått genom otaliga medicinska utredningar, därav som jag misstänkt Münchhausen by proxy. Både på sig själv och barnen.

Det finns ingen dokumentation här på fup som styrker cancerdiagnos, EDS, Pots & cfs diagnoserna som hon påstår sig själv ha.

Hon verkar vara systematiskt lögnare. En sjuk sådan.

Jag reagerar även starkt på att hon ska ha ljugit för den här V om att barnen och L skulle till Jönköping och campa för att slippa frågor.
När L väl får tag i I så säger hon till V att hon måste åka till sjukhuset då något hänt.
Hon skriver senare att dom flög upp dottern från Jönköping till Stockholm och att killarna ska ha blivit uppskjutsade.

Mitt i denna stressade situation klarar hon alltså av att upprätthålla och fortsätta sina obetydande lögner gentemot V.
HUR kan man ens komma ihåg att tänka på detta när man hör att ungen är riktigt illa ute?
Citera
2023-01-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Hon verkar vara systematiskt lögnare. En sjuk sådan.

Jag reagerar även starkt på att hon ska ha ljugit för den här V om att barnen och L skulle till Jönköping och campa för att slippa frågor.
När L väl får tag i I så säger hon till V att hon måste åka till sjukhuset då något hänt.
Hon skriver senare att dom flög upp dottern från Jönköping till Stockholm och att killarna ska ha blivit uppskjutsade.

Mitt i denna stressade situation klarar hon alltså av att upprätthålla och fortsätta sina obetydande lögner gentemot V.
HUR kan man ens komma ihåg att tänka på detta när man hör att ungen är riktigt illa ute?

Precis! Och att hade tid att radera sin instagram under allt det här för att hon blev uppdaterad om att det skrevs om henne här på fb. Att ta bort bevis var viktigare
Citera
2023-01-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Nä men allvarligt! Förväntade mig inte allt detta, under läsandets gång började jag verkligen tro på det L sa och tyckte synd om honom och fattar inte huuur I kunde bli avskriven?!

Men har ju inte läst utlåtande om när det skulle kunna ha hänt osv.

Men fick verkligen ont o hjärtat o läsa barnens förhör.

Och trots hela historien och att hon träffat ny och hit och dit ska den där J(som hon är gift med) flytta ihop med I till hennes syster, wtf?

Tyckte också synd om honom, han verkade så naiv/godtrogen. Antingen var det detta han ville lyckas med att folk skulle känna såhär eller så var han på riktigt utsatt.
Citera
2023-01-10, 01:38
Medlem
Plastartikels avatar
Hur morsan ens kan vara avskriven fattar jag fan inte.
Och att läsa grabbarnas förhör svider verkligen i hjärtat
Hon har ju inte som helst intresse för något eller någon mer än sig själv
Det kan mycket väl vara en olycka.
Men stackars lilla flickebarn 💔
Citera
2023-01-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisblubb
Kan man göra något om man vet om att Lukas ljuger i förhör eller spelar det ingen roll?

Kan du utveckla/ge oss en hint?
Citera
2023-01-10, 03:23
Medlem
Nyköpings TR MÅLNR: B 2288-22 Stämningsansökan och FUP

Stämningsansökan och FUP

FUP

https://delafil.se/b205d8a9d693dd11/Aktbil_81_stora_fupen_aktbilaga_78_maskad.pdf

https://delafil.se/86e833fc2690806e/Aktbilaga_80_till%C3%A4ggsprotokoll.pdf

https://delafil.se/20e02b951931172a/Aktbilaga_82_fup_aktbil_79_maskad.pdf

Stämningsansökan:

https://delafil.se/eeffbc94972cd3d0/Nyk%C3%B6pings_TR_B_2288-22_Aktbil_77,_ST%C3%84MNINGSANS%C3%96KAN.pdf
Senast redigerad av Doiten 2023-01-10 kl. 03:37.
Citera
2023-01-10, 04:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jävligt vidrig!
Vill ha total uppmärksamhet hela tiden!
Barnen ville inte ens bo med henne, det säger väldigt mycket!
Mytoman de luxe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in