2022-07-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Mordåtal brukar ta cirka 6 månader. Så sen höst vinter tidigast är sannolikt för FUP om fallet ens går till åtal.

Varit flera tragiska fall senaste åren med avlidna och/eller grovt misshandlade spädbarn där föräldrar häktats, men där det i slutändan aldrig väckts åtal, misstanken försvinner under utredningens gång, eller går inte att bevisa, eller de åtalade frias.
Det stod att åtal ska väckas senast 25 augusti.
Citera
2022-07-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Nja, varför det? Jag uppfattar det som att pappan kanske tog över föräldraledigheten vid 6 månader, det brukar vara en vanlig ålder att byta. Men så behöver det ju inte vara. Mamman var tydligen på kalas och kom inte hem under natten, så kanske har pappan bara semester och kunde därför vara hemma med dottern på måndagmorgonen.

Just att ha sex efter 6 månader är inte konstigt, men att hon var iväg och var otrogen som det har sagts i tråden och därför inte kom hem så visar ju det på dåligt omdöme allra minst. För att uttrycka sig snällt.
Han var föräldraledig från maj, då barnet var 3 månader gammalt.
Citera
2022-07-29, 21:48
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
De är inte Jehovas har det stått sen i tråden. däremot har det stått att hon fortfarande var gift för att hon velade fram och tillbaka mellan pappan och mannen hon är gift med.
Om det är sant eller inte vet jag inte.

Jo de är Jehovas men dragit sig där ifrån.
Troligtvis därför tjejens flinka lustar som hon inte kan styra. Nu får dom något att vittna om iallafall..........
Undrar om Lukas misstänkte att barnet inte var hans och fick hjärnsläpp?!
Citera
2022-07-29, 21:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Men att veta saker får ju inte handla om skvaller och hörsägen. Då är risken stor att man hakar på ett drev som startat och är det något jag föraktar så är det drev mot enskilda.

Vi behöver fakta och därför måste vi utbilda oss i tålamod och invänta förundersökningen.
Då bör man varken läsa eller skriva på Flashback, för här spekuleras det vilt, gilla eller försvinna.
Citera
2022-07-29, 21:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nja, varför det? Jag uppfattar det som att pappan kanske tog över föräldraledigheten vid 6 månader, det brukar vara en vanlig ålder att byta. Men så behöver det ju inte vara. Mamman var tydligen på kalas och kom inte hem under natten, så kanske har pappan bara semester och kunde därför vara hemma med dottern på måndagmorgonen.

Just att ha sex efter 6 månader är inte konstigt, men att hon var iväg och var otrogen som det har sagts i tråden och därför inte kom hem så visar ju det på dåligt omdöme allra minst. För att uttrycka sig snällt.
Nja menar att kroppen inte läkt så bra än på bara 6 mån, åtminstone inte så pass mycket att man är ute och träffar andra och har sex, men visst kan jag ha fel? Är kvinna son fött barn är du?
Citera
2022-07-29, 22:02
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja menar att kroppen inte läkt så bra än på bara 6 mån, åtminstone inte så pass mycket att man är ute och träffar andra och har sex, men visst kan jag ha fel? Är kvinna son fött barn är du?

Två månader brukar vara det normala att behöva vänta med sex efter förlossningen. Men det är så klart individuellt, en del behöver säkert längre tid än så. Ja, jag har fött barn.
Citera
2022-07-29, 22:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det kan ju vara så att det är sant att mamman velade hit och dit mellan pappan och mannen hon är gift med och att en ilska har byggts upp hos pappan under dessa sex månader och att just den här gången, när mamman inte kom hem från kalaset (som barnen säger att mamma var på) på hela natten så att MGM fick stå med alla (?) barnen själv.
Det kan ha blivit för mycket till slut och så kanske bebisen började gråta/skrika mitt i allt och så tog han en kudde eller liknande och kvävde henne, kom till sans och tog bort kudden men då var det försent. Och så tillkallades ambulans som inte trodde på hans story om hunden utan såg att kvävningen orsakats av annan person och så kontaktade de polisen, före eller efter att helikoptern kommit och åkt vet jag inte.

OBS, jag försvarar inte någon ev handling alls, jag bara skriver en teori om vad som kan ha hänt.
En teori men ingen förklaring att man pucklar på ett spädbarn så den dör! Då är det grava empatistörningar och noll impulskontroll.
Citera
2022-07-29, 22:03
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Han var föräldraledig från maj, då barnet var 3 månader gammalt.
Aha, ok, det ar jag missat om det har stått i tråden. Tack för info.
Citera
2022-07-29, 22:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Två månader brukar vara det normala att behöva vänta med sex efter förlossningen. Men det är så klart individuellt, en del behöver säkert längre tid än så. Ja, jag har fött barn.
Ja vanligtvis, men det är individuellt. Men du är inte fullt återhämtad fysiskt. Att ha sex med sin sambo och rusa till en älskare är skilda saker enligt mig, men det är endast vad jag tycker, jag kan ha fel.
Citera
2022-07-29, 22:11
Medlem
Citat:
Aha, ok, det ar jag missat om det har stått i tråden. Tack för info.
Det stod på hans Instagram, under ett foto.
Citera
2022-07-29, 22:12
Medlem
Sockss avatar
Citat:
En teori men ingen förklaring att man pucklar på ett spädbarn så den dör! Då är det grava empatistörningar och noll impulskontroll.

Givetvis gör inte gemene man så. Något mer ligger i botten, kanske fler saker.
Jag har ett vagt minne av att MGMG har ADHD, men jag kan minnas fel, det är så pass länge sen och jag har inte träffat MGMs mamma på många många år, tror att MGM kan ha varit omkring 3-5 år då eller nåt sånt och efter det har jag bara fått höra lite av och till av en person som vi båda känner.
Citera
2022-07-29, 22:14
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ja vanligtvis, men det är individuellt. Men du är inte fullt återhämtad fysiskt. Att ha sex med sin sambo och rusa till en älskare är skilda saker enligt mig, men det är endast vad jag tycker, jag kan ha fel.

Nej, det tar ca tre år om vi pratar full återhämtning fysiskt. Men som sagt så är det individuellt och OM det nu stämmer att mamman har för vana att vara otrogen samt att hon velade mellan pappan till flickan och mannen hon var gift med så är det inte helt otroligt att hon var iväg och hade sex med någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in