2023-01-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Zelensky är för sin plånbok

Purin, multimiljardär genom stölder av det ryska folket? Eller han kanske har jobbat väldigt hårt och har en hög timlön?
Citera
Medlem
leachs avatar
Armed Forces of Ukraine hit dormitory with mobilised Russians inside in Rubizhne

Quote: "Rubizhne. According to the preliminary information, 14 mobilised Russians have dressed up nicely in fashionable black bags [i.e.,died] due to an attack on the dormitory of a medical university."
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/8/7383975/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Jag erkände inte att Wilderäng hade insyn, hans autistiska scope är inte så brett, men han kände åtmisntone till att en invasion var oundviklig.

Jag skiter väl i vad Rysstroll skrev innan kriget, vad har det med mig att göra, jag hävdade länge att Ryssland skulle invadera.

Fan vad korkar du låter "Amerika är Ukrainas vän". Helt borta eller? USA använder Ukraina i sina intressen, d.v.s att försvaga Ryssland och det är Ukrainska män som dör, hur många som helst, kvinnorna tvingas fly till EU och leva på prositution , sälja sex till araber och dylikt och försöka fostra någon unge.

Fertiliteten var redan låg i Ukraina, de är dömda för generationer att komma.

USA hjälper Ukraina för att USA vill äga Ukraina.
Lika mycket som Ryssland.
Du är på en 5 årings nivå där du ser USA som de goda och Ryssland som de onda. Sådant existerar inte.

Det som blir kvar av Ukraina kommer att bli USA ägd och tvingas gå i den riktning USA vill. Alltså en marionettstat till USA

Om nu "USA använder Ukraina i sina intressen" så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml är agent för "USA" då hen tydligen på deras order och initiativ har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2023-01-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ukraina åker just nu runt i Ambulanser som täckmantel bl.a och försöker tvångsmobilisera gamla deformerade zigenarmän i diverse städer. Klart, tydligt att mannskap kommer att bli ett problem

Då är frågan hur mycket "tvättade" NATO trtupper som sätts in.

D.v.s. Legosoldater från NATO som köps av Ukraina med pengar de fått av NATO och därmed blir enligt västs regler "Lagliga"

Det är Ryssland som förlorar manskap i massor och har svårigheter att få ut dom i fält. Och överleva.
Citera
2023-01-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hela skiten visar ju den väsentliga skillnaden mellan länderna:

Putin är föör Ryssland o ryssar - Zelinsky är föör Ukraina o Ukrainare - Erdogan är föör
Turkiet o Turkarna - Ankdammsstatsmindistrarna är fööör de främmande fåglarna både
de som är häär - de som är här som illegalister o de som inte ens är här.

O då kommer frågan - hur många tycker att det finns något att slåss o kriga för om ryssen kommer?

Jag här beredd att slåss för mitt bileri o min bostad o mina besparingar o accepterar ryssen det så
skiter jag i resten - jag kan kalla mina pengar för rubel förutsatt att köpkraften är kvar eller bättre jag kan säga att jag älskar putin o jag skiter i om jag får rösta för det saknar helt värde - för det bara ord - jag skiter i flaggor o nationalsånger
är bara ord

Då får vi väl anta att du också tycker det är ok att bli skickad till någon utbrytarrepublik med dålig utrustning och slåss bara för att Putin inte vill att dom skall bli självständiga.
Citera
2023-01-08, 14:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du använder Washington Post och CNN. Du använder nyhetskanalen där världens största stormakt (USA) pratar om en fiende. Hål i huvudet på dig? Lögner i vanlig ordning.

Tvärtom så stämde det ju väldigt bra. Washington Post spekulerade redan för 8 år sedan om Putin tänker annektera "Novorossiya". Här fick de ju rätt. Putin försökte ju det år 2022.

Även USA:s förutsägelse om att Ryssland tänker invadera Ukraina stämde ju bra. Rysstrollen förnekade det förstås, men USA fick ju rätt.

Citat:
Återigen, inga bevis för att "NovoRossiya" är hela målet.
Det är inte tillräcklig bevis. Du kan inte bara länka en gammal artikel som hävdar trupper i Mykolaiv som ett bevis för att Ryssland vill återinföra hela NovoRossiya.

Krigskartor från mars/april kombinerat med kunskap om vad Putin tidigare sagt om dessa områden och kunskaper om områdenas historiska betydelse för Ryssland räcker långt. Likaså annan information som kommit ut, bland annat vad som sagts av pro-ryssar.

Och som sagt. Washington Post förutsåg detta - som en möjlig utveckling - redan för 8 år sedan.

Alla pusselbitar sitter bra ihop.

Men man måste givetvis ha lite grepp om vad Putin sagt genom åren. Och ha en viss förståelse för hur han tänker. Och framförallt - man måste kunna skilja på rysk propaganda/maskirovka och verkliga avsikter. Blandar man ihop dessa, ja då kommer man aldrig att förstå vad som händer och varför. På riktigt.

Kort sagt, så vill Putin reparera gamla historiska misstag. Han vill rätta till dem.

Citat:
(Källa, fiendens nyhetskällor CNN).

Jag förstår att du tycker att CNN och Washington Post är din fiende. För oss är det Ryssland och deras statliga propagandamedia samt ryska trollkällor som är fienden.
Citera
2023-01-08, 14:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Hur kan man stödja Boak i sin kamp mot Kreml?
Om så djävulen själv saboterade Putinrysslands ondskefulla våldsamheter i Ukraina skulle det ha mitt gillande.
Citera
2023-01-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Purin, multimiljardär genom stölder av det ryska folket? Eller han kanske har jobbat väldigt hårt och har en hög timlön?

Putin kan konfiskera alla medborgares egendom genom dekret – även oligarkers egendom – inga andra människor i världen kan göra det – därför är han den rikaste personen i världen.

https://www.bt.dk/udland/er-formentlig-en-af-verdens-rigeste-maend-saa-stor-er-putins-formue
Citera
2023-01-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Tydligen ska det ha skett i kramatorsk

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevder-a-ha-drept-600-ukrainske-soldater/78232557

600 döda är isåfall mer än de 89-400 som dog i det angrepp som Ryssland säger sig hämnas för

Vi får avvakta siffror från den ukrainska sidan

är väl gamla nyheter?

2 skolor och 6 bostadshus skadades.

https://twitter.com/2022Ukraine/status/1612058797983535104

självklart var byggnader fyllda med supernazisoldater.... det synns tydligt...

ukraina totalt förintar och smular sönder en byggnad full med smutsryssar, ryssarna träffar en grusplan mellan några garage....

ryssar är sådan patetiska bäbisar.
Citera
2023-01-08, 14:39
Medlem
Detta krig kommer sluta som med nord och syd Korea.

Öst Ukraina tillfaller Ryssland.ryssland kmr bli lika isolerade som Nordkorea medans Ukraina kmr bli ett rikt Väst land.
Citera
Medlem
Citat:
NATO och Turkiet grejen är endast ett spel för gallerierna

Förklara ordentligt
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Klart, tydligt att mannskap kommer att bli ett problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är Ryssland som förlorar manskap i massor och har svårigheter att få ut dom i fält. Och överleva.

De ryska förlusterna i Ukraina är numera så stora att nya anfallsvågor med ryska soldater måste springa på sina döda kamrater för att ta sig framåt:

https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1611741106802245632
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1611804279253106688
Alla inringade?:
https://pbs.twimg.com/media/Fl4Qt9gWAAEP0Dn?format=jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här