Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Jag erkände inte att Wilderäng hade insyn, hans autistiska scope är inte så brett, men han kände åtmisntone till att en invasion var oundviklig.
Jag skiter väl i vad Rysstroll skrev innan kriget, vad har det med mig att göra, jag hävdade länge att Ryssland skulle invadera.
Jag insåg också veckorna före den 24 februari att Ryssland troligen skulle komma att svara med att gå över gränsen i stor stil, det var inte extremt svårt att lista ut, helt enkelt utifrån de sakuppgifter och underrättelser som var tillgängliga i media just då. Många som senare stått och hejat på Ukraina var då helt säkra på att Ryssland inte skulle korsa gränsen. Det spelade ingen roll ifall man var för elller emot Ryssland för att kunna inse vad som skulle komma.
Citat:
USA hjälper Ukraina för att USA vill äga Ukraina.[/b] Lika mycket som Ryssland.
Du är på en 5 årings nivå där du ser USA som de goda och Ryssland som de onda. Sådant existerar inte.
Det som blir kvar av Ukraina kommer att bli USA ägd och tvingas gå i den riktning USA vill. Alltså en marionettstat till USA
Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Jag insåg också veckorna före den 24 februari att Ryssland troligen skulle komma att svara med att gå över gränsen i stor stil, det var inte extremt svårt att lista ut, helt enkelt utifrån de sakuppgifter och underrättelser som var tillgängliga i media just då. Många som senare stått och hejat på Ukraina var då helt säkra på att Ryssland inte skulle korsa gränsen. Det spelade ingen roll ifall man var för elller emot Ryssland för att kunna inse vad som skulle komma.
Ja, precis. Det 'r förbryllande hur många här som inte klarar av deenna analys, eller ser den som direkt brottslig på något sätt.
Ukraina har rätt att välja sin egen väg, att putte med entourage tycker motsatsen samt även att folkmordsinvasion är ett bättre alternativ. Typiskt ryskt hyckleri...