2023-01-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tejphelvete
Jag har "lagg" eller att kanalerna helt enkelt inte fungerar (i Tivimate snurrar bara en blå ring). Detta sker endast/oftast när det är prime time, dvs. 20:00 och framåt. Skulle man kunna gissa att det beror på någon form av kapacitetsbrist hos leverantören eftersom det är då flest tittat på tv? Jag har samma kapacitet I min fiberanslutning oavsett tid på dygnet...

Min nuvarande lösning löper ut i veckan, därav frågan... kanske läge att byta leverantör?

Testa på din mobil vid samma tid och kör med mobilens mobildata istället för ditt fiber genom wifi.

Kör du Tivimate direkt i din tv eller i en box?

Om du kör box, ta med den hem till någon du känner som kör annan internetleverantör och jämför.
Citera
2023-01-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverige32
Ingen?

Testat ändra bildinställningarna på Xiaomi boxen?
Citera
2023-01-08, 12:41
Medlem
Citat:
Jag har "lagg" eller att kanalerna helt enkelt inte fungerar (i Tivimate snurrar bara en blå ring). Detta sker endast/oftast när det är prime time, dvs. 20:00 och framåt. Skulle man kunna gissa att det beror på någon form av kapacitetsbrist hos leverantören eftersom det är då flest tittat på tv? Jag har samma kapacitet I min fiberanslutning oavsett tid på dygnet...

Min nuvarande lösning löper ut i veckan, därav frågan... kanske läge att byta leverantör?

Alltid bra att prova andra leverantörer och se
Citera
2023-01-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat ändra bildinställningarna på Xiaomi boxen?

Testat lite men inte optimalt än?
Tips?

Annan fråga!
Kör du automatiskt bildflöde på tivimate sen?
Citera
2023-01-08, 13:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverige32
Testat lite men inte optimalt än?
Tips?

Annan fråga!
Kör du automatiskt bildflöde på tivimate sen?

Har du samma bildflödesinställning i Tivimate och i inställningarna på din Xiaomi box? Du får nog prova lite olika tills du har bra flyt i bilden, men tror du ska ha båda på samma. Teven borde ha automatiskt.
Citera
2023-01-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du samma bildflödesinställning i Tivimate och i inställningarna på din Xiaomi box? Du får nog prova lite olika tills du har bra flyt i bilden, men tror du ska ha båda på samma. Teven borde ha automatiskt.

Går ej ändra flöde i tivimate? Bara sätta på automatiskt bildflöde?
Citera
2023-01-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testa på din mobil vid samma tid och kör med mobilens mobildata istället för ditt fiber genom wifi.

Kör du Tivimate direkt i din tv eller i en box?

Om du kör box, ta med den hem till någon du känner som kör annan internetleverantör och jämför.

Jag kör Tivimate i en Chromecast TV
Citera
2023-01-08, 13:27
Medlem
Citat:

Gör då först test på din mobil ikväll när det brukar strula med din internetleverantör.
Kör med 4G på mobilen.

Sen kan du ta med dig din Chromecast hem till en annan och testa den internetleverantören dom kör.
Citera
2023-01-08, 13:30
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Såhär kör jag och har aldrig haft problem;

Audio decoder: Hardware
Video decoder: Hardware
Auto frame rate AFR: On
Use external player: No
Citera
2023-01-08, 13:49
Medlem
-=Damian=-s avatar
Tjena!

Skaffade mig en lista via en tjänst.

Installerade SMartone på TVn och allt fungerade bra till en början.. sen frös appen och jag fick starta om.
Fick sen höra att Samsungs TV apparater gärna släcker denna typen av streams.

Körde och köpte en Xiaomi MI Androidbox, Men hittar ingen app som accepterar min M3U URL.
försökt med 2 st nu. Extreme player och någon jag inte minns namnet på.

Supporten är lite sådär halvbra.. när man inte fattar så stänger de chatten dessvärre.

Vilken app kan man hitta via Google play som fungerar via Xiaomi?
Jag skulle intstallera SmartOne eller SET-IPTV enligt leverantören, men den går inte att hitta på Google play.

Samt när jag väl har en app som fungerar, Har min Box då en Egen MACadress som jag måste skicka till leverantören? Den jag hittade under inställningar / nätverk i boxen var inte korrekt enligt support.

Sorry för många korkade frågor, men jag förstår inte helt hur fasen allt fungerar.
Citera
2023-01-08, 14:10
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Tjena!

Skaffade mig en lista via en tjänst.

Installerade SMartone på TVn och allt fungerade bra till en början.. sen frös appen och jag fick starta om.
Fick sen höra att Samsungs TV apparater gärna släcker denna typen av streams.

Körde och köpte en Xiaomi MI Androidbox, Men hittar ingen app som accepterar min M3U URL.
försökt med 2 st nu. Extreme player och någon jag inte minns namnet på.

Supporten är lite sådär halvbra.. när man inte fattar så stänger de chatten dessvärre.

Vilken app kan man hitta via Google play som fungerar via Xiaomi?
Jag skulle intstallera SmartOne eller SET-IPTV enligt leverantören, men den går inte att hitta på Google play.

Samt när jag väl har en app som fungerar, Har min Box då en Egen MACadress som jag måste skicka till leverantören? Den jag hittade under inställningar / nätverk i boxen var inte korrekt enligt support.

Sorry för många korkade frågor, men jag förstår inte helt hur fasen allt fungerar.

Installera Tivimate appen. Den slår allt. Sen lägger du in din playlist där med Xtream Codes, du väljer det när den frågar hur du vill lägga in spellistan.

Då skriver du in server, användarnamn och lösenord som finns i din länk. Server är allt i länken som står före "/get.php".

Sen är du hemma.
Citera
2023-01-08, 14:15
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Installera Tivimate appen. Den slår allt. Sen lägger du in din playlist där med Xtream Codes, du väljer det när den frågar hur du vill lägga in spellistan.

Då skriver du in server, användarnamn och lösenord som finns i din länk. Server är allt i länken som står före "/get.php".

Sen är du hemma.

låter ju suveränt!

så jag kan alltså bara plucka ner min M3u länk till allt innan Get.

sen in med användarnamn och lösen som jag plockar ut ur länken.

Ingen uppdatering av macadress till leverantören?

eftersom jag tidigare körde med TVns Macadress, men nu kör via box?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in