2023-01-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Viasat sport premium HD funkar ej hos N1, har inte gjort det på ett par dagar. FHD multi audio funkar dock, någon annan med samma problem?
Samma för mig. Fick gå in på viaplay-listan.
Citera
2023-01-06, 08:12
Medlem
Halloj, funderar på detta med IP-TV.
Förstått att det inte är olagligt för mig som användare då det inte är jag som avkodar kanalerna, men kan det ändå vara olagligt för mig som köper dessa avkodade kanaler?

Vem är det som jagar ”oss IP-TV brottslingar” och hur liten är risken att åka fast(om det ens finns någon).

Har en lite äldre tv platt tv, typ 6-7år eller så och tänkte köra med en Apple TV 4. Visst borde det funka även om tv:n är lite äldre?
Citera
2023-01-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Halloj, funderar på detta med IP-TV.
Förstått att det inte är olagligt för mig som användare då det inte är jag som avkodar kanalerna, men kan det ändå vara olagligt för mig som köper dessa avkodade kanaler?

Vem är det som jagar ”oss IP-TV brottslingar” och hur liten är risken att åka fast(om det ens finns någon).

Har en lite äldre tv platt tv, typ 6-7år eller så och tänkte köra med en Apple TV 4. Visst borde det funka även om tv:n är lite äldre?

Extremt liten då ingen slutanvändare blivit dömd för att kolla på iptv i Sverige.

Funkar alldeles utmärkt med en äldre tv och Apple TV 4.
Citera
2023-01-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Extremt liten då ingen slutanvändare blivit dömd för att kolla på iptv i Sverige.

Funkar alldeles utmärkt med en äldre tv och Apple TV 4.

En skrev tidigare bak i tråden att polis ringde upp och ställde frågor. Är det nu man måste köpa och använda sig av VPN? Har läst folk i UK som fått höga böter kanske sånt kommer ske inom kort även här.
Citera
2023-01-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
En skrev tidigare bak i tråden att polis ringde upp och ställde frågor. Är det nu man måste köpa och använda sig av VPN? Har läst folk i UK som fått höga böter kanske sånt kommer ske inom kort även här.

Det den personen påstod var att polisen ringt upp för att dom handlat BTC genom Safello.

Vilket jag inte tror på.

OM polisen skulle misstänka så skulle dom knappast ringa och förvarna så man kan göra sig av med bevis.

Du kan väl lägga upp länkar till det du läst? Om att slutanvändare fått böter.
Citera
2023-01-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det den personen påstod var att polisen ringt upp för att dom handlat BTC genom Safello.

Vilket jag inte tror på.

OM polisen skulle misstänka så skulle dom knappast ringa och förvarna så man kan göra sig av med bevis.

Du kan väl lägga upp länkar till det du läst? Om att slutanvändare fått böter.

Jaha ok.

Nej inte i Sverige har jag inte hört något om.
Citera
2023-01-07, 16:01
Medlem
Kört iptv länge och aldrig haft strul.

Men köpte ny tv idag.

75 tum 4k qled.
Kör Xiaomi mi box.

Sen jag koppla in tv laggar de lite på samtliga kanaler .
Koppla in de i gamla tvn. Inga problem då. Så kan utesluta fel hos leverantören.

Vilka inställningar kör ni på mi box på en 75 tums 4k tv?
Upplösning och Hz?

Använder tivimate om de finns inställningar för att ändra med... Har ni på automatiskt bildflöde i tivimate?
Senast redigerad av sverige32 2023-01-07 kl. 16:59.
Citera
2023-01-07, 20:17
Om jag dolt kanaler flera kanaler i Tivimate men vill ha "tillbaka" någon av dom. Hur gör jag?
Citera
2023-01-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Om jag dolt kanaler flera kanaler i Tivimate men vill ha "tillbaka" någon av dom. Hur gör jag?

Långtryck på en kanal och bläddra ner till hantera synlighet.
Sen markerar du kanalen du vill få tillbaka och trycker OK.
Citera
2023-01-08, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverige32
Kört iptv länge och aldrig haft strul.

Men köpte ny tv idag.

75 tum 4k qled.
Kör Xiaomi mi box.

Sen jag koppla in tv laggar de lite på samtliga kanaler .
Koppla in de i gamla tvn. Inga problem då. Så kan utesluta fel hos leverantören.

Vilka inställningar kör ni på mi box på en 75 tums 4k tv?
Upplösning och Hz?

Använder tivimate om de finns inställningar för att ändra med... Har ni på automatiskt bildflöde i tivimate?

Ingen?
Citera
2023-01-08, 09:54
Medlem
BitGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverige32
Ingen?
Testa att ha Automatiskt bildflöde i Tivimate
Citera
2023-01-08, 11:35
Medlem
Jag har "lagg" eller att kanalerna helt enkelt inte fungerar (i Tivimate snurrar bara en blå ring). Detta sker endast/oftast när det är prime time, dvs. 20:00 och framåt. Skulle man kunna gissa att det beror på någon form av kapacitetsbrist hos leverantören eftersom det är då flest tittat på tv? Jag har samma kapacitet I min fiberanslutning oavsett tid på dygnet...

Min nuvarande lösning löper ut i veckan, därav frågan... kanske läge att byta leverantör?
Senast redigerad av tejphelvete 2023-01-08 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in