2023-01-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Tjena!

Skaffade mig en lista via en tjänst.

Installerade SMartone på TVn och allt fungerade bra till en början.. sen frös appen och jag fick starta om.
Fick sen höra att Samsungs TV apparater gärna släcker denna typen av streams.

Körde och köpte en Xiaomi MI Androidbox, Men hittar ingen app som accepterar min M3U URL.
försökt med 2 st nu. Extreme player och någon jag inte minns namnet på.

Supporten är lite sådär halvbra.. när man inte fattar så stänger de chatten dessvärre.

Vilken app kan man hitta via Google play som fungerar via Xiaomi?
Jag skulle intstallera SmartOne eller SET-IPTV enligt leverantören, men den går inte att hitta på Google play.

Samt när jag väl har en app som fungerar, Har min Box då en Egen MACadress som jag måste skicka till leverantören? Den jag hittade under inställningar / nätverk i boxen var inte korrekt enligt support.

Sorry för många korkade frågor, men jag förstår inte helt hur fasen allt fungerar.

Om din säljare inte kan rekommendera en vettig app så anser jag att det inte är en seriös säljare.
Alla som är seriösa rekommenderar Tivimate till Android-box/Android-tv.

Du behöver inte meddela något till säljaren när du kör Xtream codes inlogg.
Citera
2023-01-08, 14:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
låter ju suveränt!

så jag kan alltså bara plucka ner min M3u länk till allt innan Get.

sen in med användarnamn och lösen som jag plockar ut ur länken.

Ingen uppdatering av macadress till leverantören?

eftersom jag tidigare körde med TVns Macadress, men nu kör via box?

Ja precis, bara köra. Jag skulle rekommendera att du köper premium-varianten av Tivimate sen när du testat, är inte dyrt, men det får du göra som du vill med. Som du märker finns det säljare i den här tråden som mest är här för att göra reklam för sig själva och snacka skit om andra säljare men så är det i iptv-världen.
Citera
2023-01-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja precis, bara köra. Jag skulle rekommendera att du köper premium-varianten av Tivimate sen när du testat, är inte dyrt, men det får du göra som du vill med. Som du märker finns det säljare i den här tråden som mest är här för att göra reklam för sig själva och snacka skit om andra säljare men så är det i iptv-världen.

Tycker du det är seriöst av en säljare att rekommendera två bevisligen sämre appar än Tivimate till sina kunder?
Citera
2023-01-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Tycker du det är seriöst av en säljare att rekommendera två bevisligen sämre appar än Tivimate till sina kunder?

Får man inte ha olika preferenser eller är man oseriös då? Vi hade en disskussion innan om Smart Iptv appen där du hävdade att det borde vara förbjudet att använda den appen på en smart tv. Kanske vad din säljare har sagt till dig enbart är en preferens. Bästa sppen är alltid vad som ör bäst för en själv, för mig Smart IPTV
Citera
2023-01-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Får man inte ha olika preferenser eller är man oseriös då? Vi hade en disskussion innan om Smart Iptv appen där du hävdade att det borde vara förbjudet att använda den appen på en smart tv. Kanske vad din säljare har sagt till dig enbart är en preferens. Bästa sppen är alltid vad som ör bäst för en själv, för mig Smart IPTV

Får jag ställa en fråga till en annan?

Tror majoriteten av de som testat SmartIPTV-appen och jämfört den med andra bättre alternativ håller med mig.

Om du inte gör det är helt okej.
Man får tycka olika. Eller hur?
Citera
2023-01-08, 15:40
Medlem
Citat:
Får jag ställa en fråga till en annan?

Tror majoriteten av de som testat SmartIPTV-appen och jämfört den med andra bättre alternativ håller med mig.

Om du inte gör det är helt okej.
Man får tycka olika. Eller hur?

Men det är bara du som ifrågasätter. Det är du som berättade till mig att det fanns bättre alternativ än SmartIPTV appen och det är återigen du som skriver att en säljare inte är seriös för den rekommenderar en annan app än TiviMate, vilket också är en suverän app.
Citera
2023-01-08, 15:40
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Tack! förbiser sådana kommentarer, ger mig inget svar på min fråga ändå.

Funkar kanon nu med TiviMate! köpte också premium - så nu sitter barnen och glor på senaste Sunefilmen som inte ens finns på Netflix

Stort tack för hjälpen!
Citera
2023-01-08, 15:49
Medlem
Citat:
Men det är bara du som ifrågasätter. Det är du som berättade till mig att det fanns bättre alternativ än SmartIPTV appen och det är återigen du som skriver att en säljare inte är seriös för den rekommenderar en annan app än TiviMate, vilket också är en suverän app.
Men vem var det som tog upp SmartIPTV-appen nu igen?
Du om jag inte har helt fel för mig?

Som jag skrev innan.
Om du tycker att SmartIPTV-appen är stabilare och funkar bättre så får du tycka det.
Det gör inget.

Men kan lova dig att du inte kan få mig att ändra mig om att jag tycker SmartIPTV-appen är värdelös om man jämför med tex Tivimate.
Citera
2023-01-08, 16:06
Medlem
Citat:
Men vem var det som tog upp SmartIPTV-appen nu igen?
Du om jag inte har helt fel för mig?

Som jag skrev innan.
Om du tycker att SmartIPTV-appen är stabilare och funkar bättre så får du tycka det.
Det gör inget.

Men kan lova dig att du inte kan få mig att ändra mig om att jag tycker SmartIPTV-appen är värdelös om man jämför med tex Tivimate.

Du betee dig underligt minst sagt. Jag rekommenderade både TiviMate och SmartIPTV till en som frågade. Varför du kände behovet att ens kommentera min åsikt och vad som funkar för mig förstår jag inte. Jag vill inte ändra på din åsikt, du får tycka som du vill. Men sluta skriv att alla får tycka olika när det är du som haft problem och yttrat dig om hur dåligt SmartIPTV är.
Citera
2023-01-08, 16:14
Medlem
Citat:
Du betee dig underligt minst sagt. Jag rekommenderade både TiviMate och SmartIPTV till en som frågade. Varför du kände behovet att ens kommentera min åsikt och vad som funkar för mig förstår jag inte. Jag vill inte ändra på din åsikt, du får tycka som du vill. Men sluta skriv att alla får tycka olika när det är du som haft problem och yttrat dig om hur dåligt SmartIPTV är.

Du tror det bara är jag som haft problem med SmartIPTV-appen?

Finns nog mängder här inne om du läser denna och den gamla tråden.

Det jag skrev innan var att det borde vara förbjudet att rekommendera den till en som kör med Android-tv, när möjligheten finns att köra Tivimate.

Att folk som kör med app i sin LG eller Samsung kör med den i brist på vettiga appar till deras tv är en sak.
Där finns ju inte samma utbud av vettiga appar som till Android.
Citera
2023-01-08, 16:30
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Du tror det bara är jag som haft problem med SmartIPTV-appen?

Finns nog mängder här inne om du läser denna och den gamla tråden.

Det jag skrev innan var att det borde vara förbjudet att rekommendera den till en som kör med Android-tv, när möjligheten finns att köra Tivimate.

Att folk som kör med app i sin LG eller Samsung kör med den i brist på vettiga appar till deras tv är en sak.
Där finns ju inte samma utbud av vettiga appar som till Android.

Jag har en LG OLED av senaste årsmodell. Vad ska jag köra för app för IPTV?
Citera
2023-01-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BicOriginal
Jag har en LG OLED av senaste årsmodell. Vad ska jag köra för app för IPTV?

Några du kan kolla upp.

https://iboplayer.com/
https://dontv.eu/
https://smartone-iptv.com/
https://nanomid.com/
https://quzu.tv/instruction
https://bayip.tv/
https://flixiptv.eu/instruction
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto