2023-01-08, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du hånade precis manliga lustar "män kan inte kontrollera sig". Det kan inte kvinnor heller, vi är djur i grunden. Det manliga okontrollerbara går tyvärr ut på att agera, medans det kvinnliga går ut på at behaga. Så straffrättsligt blir det ganska stor skillnad. Men det spelar faktiskt roll för hur man klär sig, dricker, och med vem man talar, om man vill vara fredad som kvinna. För alla män och alla kvinnor är tyvärr inte 100% felfria.

Flertalet män fattar när de inte ska "agera". De män som inte fattar det får väl hålla sig från att dricka alkohol. Så att de inte råkar våldta en kvinna på fyllan.
Citera
2023-01-08, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Flertalet män fattar när de inte ska "agera". De män som inte fattar det får väl hålla sig från att dricka alkohol. Så att de inte råkar våldta en kvinna på fyllan.

Det är väl bättre att kvinnorna slutar dricka när de anses bli hjälplösa av det.
Klarar de inte av att kontrollera sina lustar och kan skrika "knulla mig" trots att de inte vill borde de omyndigförklaras också.
Citera
2023-01-08, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är väl bättre att kvinnorna slutar dricka när de anses bli hjälplösa av det.
Klarar de inte av att kontrollera sina lustar och kan skrika "knulla mig" trots att de inte vill borde de omyndigförklaras också.

Nej. Det är bättre att de män och kvinnor som inte kan kontrollera sig (och därmed riskerar att våldta någon på fyllan eller misshandla någon på fyllan eller köra rattfulla på fyllan), slutar dricka alkohol. Så kan de män och kvinnor som kan kontrollera sig på fyllan och inte begår lagbrott på fyllan, fortsätta dricka alkohol.

Tja, hon kanske skriker "knulla mig!" till Bertil på fyllan. Men så kommer Ali in och knullar henne istället. och det vill hon inte, utan det är en regelrätt våldtäkt. Men så långt tänkte du som vanligt inte.
Citera
2023-01-08, 03:00
Medlem
Citat:
Nej. Det är bättre att de män som inte kan kontrollera sig (och därmed riskerar att våldta någon på fyllan eller misshandla någon på fyllan eller köra rattfulla på fyllan), slutar dricka alkohol.

Tja, hon kanske skriker "knulla mig!" till Bertil på fyllan. Men så kommer Ali in och knullar henne istället. och det vill hon inte, utan det är en regelrätt våldtäkt. Men så långt tänkte du som vanligt inte.

Nej det håller inte för även män som knullar en tjej som skriker "knulla mig" begår brott om tjejen är berusad. Så det är tjejerna som inte anses vara ansvarig för sina handlingar under berusning.
Citera
2023-01-08, 03:02
Medlem
Citat:
Nej det håller inte för även män som knullar en tjej som skriker "knulla mig" begår brott om tjejen är berusad. Så det är tjejerna som inte anses vara ansvarig för sina handlingar under berusning.

Om hon förmår att skrika "knulla mig!" på fyllan, så är inte berusningen så pass hög att hon anses var i hjälplöst tillstånd. Du har noll koll.

I övrigt var Jenny, som tråden handlar om redlöst packad. Så hon bars iväg.
Citera
2023-01-08, 03:03
Medlem
Citat:
Om hon förmår att skrika "knulla mig!" på fyllan, så är inte berusningen så pass hög att hon anses var i hjälplöst tillstånd. Du har noll koll.

Frihet innebär alltid risk och vill man ha friheten att kunna dricka sig full o festa runt så ökar man risken att alla möjliga saker händer.

Så sluta nu att försök häva naturlagarna, dags att återgå till logik, sunt förnuft och verkligheten.

Schas!
Citera
2023-01-08, 03:11
Medlem
Citat:

Du behöver läsa på lagen, om hon är i berusat tillstånd ska det aldrig anses vara frivilligt enligt lagen.
Citera
2023-01-08, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Frihet innebär alltid risk och vill man ha friheten att kunna dricka sig full o festa runt så ökar man risken att alla möjliga saker händer.

Så sluta nu att försök häva naturlagarna, dags att återgå till logik, sunt förnuft och verkligheten.

Schas!

Men kvinnor anses bli hjälplösa när de blir berusade och inte längre ansvariga för sina handlingar.
Citera
2023-01-08, 03:19
Medlem
Citat:
Men kvinnor anses bli hjälplösa när de blir berusade och inte längre ansvariga för sina handlingar.

Då måste man omyndighetsförklaras, det är den enda logiska slutsatsen. Om man inte är ansvarig för sina handlingar kan man heller inte ha samma rättigheter som någon som är ansvarig för sina handlingar. Det är därför ett barn har förmyndare, hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
2023-01-08, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Då måste man omyndighetsförklaras, det är den enda logiska slutsatsen. Om man inte är ansvarig för sina handlingar kan man heller inte ha samma rättigheter som någon som är ansvarig för sina handlingar. Det är därför ett barn har förmyndare, hur svårt ska det vara att förstå?

Ja det är den enda rimliga slutsatsen, lite lustigt att feministerna driver fram detta men så måste det bli.
Citera
2023-01-08, 03:27
Medlem
Citat:
Ja det är den enda rimliga slutsatsen, lite lustigt att feministerna driver fram detta men så måste det bli.

Women wants authority of a man, privileges of a woman and responsibility of a child!

och tyvärr har dom väl i någon mån lyckats ...
Citera
2023-01-08, 03:51
Medlem
sunebas avatar
Som många redan påpekat är det skillnad på teori och praktik. Luften borde vara fri, men det är den inte. Skrivna lagar eller ej.

Vilken sund förälder förmanar inte sina barn att vara försiktig med alkoholen när de ska ut och festa?
Att bedöma risk och anpassa sig därefter är en självbevarelsedrift som kostar i form av frihet. Att uppmana kvinnor att de kan se ut och bete sig hur som helst utan konsekvenser är kontraproduktivt. Exakt samma förutsättningar gäller för unga män, men vilken typ av risk man utsätter sig förr ser olika ut beroende på kön.

Teorin är sund, med den fungerar inte i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in