2023-01-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nej det borde vi inte för McGregor är en så kallad "asset" och på den gamla goda tiden hade vi slängt honom fängelse på livstid för landsförräderi.
Det var bättre förr.
Han säger precis vad som står i det manus som han får av FSBs utrikes gren precis som alla andra troll som styrs av Ryssland.
Hans senaste video är ju samma rappakalja som trollfabriksarbetarna skriver här.
Då är vi ju där återigen som jag sa. Uppfattningen att allt ”ryska experter” säger är lögn och propaganda, och allt västs experter säger är fakta. Och då borde varningsklockor ringa
Citera
2023-01-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Då är vi ju där återigen som jag sa. Uppfattningen att allt ”ryska experter” säger är lögn och propaganda, och allt västs experter säger är fakta. Och då borde varningsklockor ringa

Ja, om de som tror på diktaturer som Ryssland, Iran och Kina. De är ju byggda för att kontrollera media och manipulerar ständigt med all data och information som de släpper i från sig.

Sluta vara så naiv som en treåring. Det är en varningsklocka, om något.
Citera
2023-01-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Ja, om de som tror på diktaturer som Ryssland, Iran och Kina. De är ju byggda för att kontrollera media och manipulerar ständigt med all data och information som de släpper i från sig.

Sluta vara så naiv som en treåring. Det är en varningsklocka, om något.
Det verkar som du sitter på den enda riktiga sanningen, jag får be att gratulera

Världen är lite större än Aftonbladet, min lilla vän
Citera
2023-01-08, 00:44
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Det borde ringa varningsklockor för alla som går runt och tror; Västs militära experter har rätt i allt, Macgregor har fel i allt.
Man är naiv om man tror att "västs" experter har rätt i allt.

Men att Macgregor har haft fel i princip allt han har sagt är svårt att bestrida.
Citera
2023-01-08, 00:54
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Ringer det några varningsklockor hos den ryska befolkningen när all progandister säger samma sak i TV?
Citera
2023-01-08, 01:09
Medlem
Citat:
Det verkar som du sitter på den enda riktiga sanningen, jag får be att gratulera

Världen är lite större än Aftonbladet, min lilla vän

Läser inte Aftonbladet.

Men är inte heller någon genomblåst person som går på att media i Ryssland, Kina och Iran är fria och sanningsenliga. Sorry.

Gick inte på att Pravda var sann på Sovjettiden heller.
Citera
2023-01-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ringer det några varningsklockor hos den ryska befolkningen när all progandister säger samma sak i TV?
Generellt sett skulle jag säga nej. Det finns dock mången ryss som är anti nuvarande maktsfär, antagligen inte lika många procentuellt som är anti maktsfären i Sverige, antagligen pga den ryska patriotismen, men jag vet inte.

Vi har ju sett demonstranter som blivit nedslagna av rysk polis. Något roligt jag hörde på radio när kriget bröt ut, en kvinna ringde in och var mycket upprörd; ”varför går inte ryska folket man ur huse och störtar Putin?” Jag skrattade högt då. Trodde hon att det bara var att gå ut och demonstrera och svenska poliser skulle möta dom med dialog.
Citera
2023-01-08, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Läser inte Aftonbladet.

Men är inte heller någon genomblåst person som går på att media i Ryssland, Kina och Iran är fria och sanningsenliga. Sorry.

Gick inte på att Pravda var sann på Sovjettiden heller.

Har jag sagt att media i Iran Ryssland och kina är fria och skriver sanningen din byfåne??!!
Seriöst vakna eller gå och lägg dig, för det går inte bra för dig när du läser..
Citera
2023-01-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Mja men är det verkligen felaaktigt, betänkt att besegrat inte betyder kapitulerat utan mer att Ukraina går på knäna fullständigt och det bara behövs en dödsstöt för att dom ska besegras helt då dom inte har några reserver att kasta in finns inga marginaler alls.
Som andra påpekat redan har han sagt så hela tiden.

Ukraina går inte på knäna fullständigt heller. Inte i den meningen att landet snart kollapsar eller är utan möjligheter att strida vidare. Det är tufft med ständiga anfall på infrastruktur och hårda strider men inget som inte Ukraina klarar av och är villig att klara av.

"Dödsstöt och inga reserver". Jag antar att det är MacGregor som påstår det och inte du. Även det är felaktigt. Ukraina har flera försvarslinjer där strider pågår, roterar sina trupper i hög grad och har dessutom många i utbildning hela tiden, både i Ukraina och utomlands.
Citera
2023-01-08, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Som andra påpekat redan har han sagt så hela tiden.

Ukraina går inte på knäna fullständigt heller. Inte i den meningen att landet snart kollapsar eller är utan möjligheter att strida vidare. Det är tufft med ständiga anfall på infrastruktur och hårda strider men inget som inte Ukraina klarar av och är villig att klara av.

"Dödsstöt och inga reserver". Jag antar att det är MacGregor som påstår det och inte du. Även det är felaktigt. Ukraina har flera försvarslinjer där strider pågår, roterar sina trupper i hög grad och har dessutom många i utbildning hela tiden, både i Ukraina och utomlands.

Jag vet ingenting om statusen i denna konflikt mer än det jag läser, dock läser jag en mängd olika källor till skillnad från de flesta här verkar det som.
Citera
2023-01-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Jag vet ingenting om statusen i denna konflikt mer än det jag läser, dock läser jag en mängd olika källor till skillnad från de flesta här verkar det som.
Att läsa 50% källor som visar en skev bild av situationen och har en annan agenda än att skriva om hur situationen är på riktigt ger inte en bättre bild.

Jag läser också en massa och det ges olika bilder från olika håll. Det får man ta med när man tar till sig info.

Däremot är det fakta att Ryssland har förlorat mark och till exempel har försökt ta Bakhmut utan framgång under många månaders tid. Det går inte bra för Ryssland, de mobiliserade får dåligt med utrustning och dör som flugor. Det bekräftar såväl ukrainska som ryska källor. Jag antar att du har lite koll på vad ryssarna på Telegram har skrivit hittills till exempel?
Citera
2023-01-08, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Att läsa 50% källor som visar en skev bild av situationen och har en annan agenda än att skriva om hur situationen är på riktigt ger inte en bättre bild.

Jag läser också en massa och det ges olika bilder från olika håll. Det får man ta med när man tar till sig info.

Däremot är det fakta att Ryssland har förlorat mark och till exempel har försökt ta Bakhmut utan framgång under många månaders tid. Det går inte bra för Ryssland, de mobiliserade får dåligt med utrustning och dör som flugor. Det bekräftar såväl ukrainska som ryska källor. Jag antar att du har lite koll på vad ryssarna på Telegram har skrivit hittills till exempel?

1. har en annan agenda än vilken då om jag får fråga?

2. Bakhmut är ingen enkel sak att besegra, men det vet du eller hur du vill bara raljera som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in