Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Det känns mera som du hade ett självskadebeteende beteende som ung. Både i det faktumet att du upprepade gånger hade sex som du inte ville ha. Och i faktumet att du söp dig så full att du tuppade av på efterfesten. Kanske även ditt umgänge var någon form av självskadebeteende beteende. Gruppsex är inte direkt förekommande på alla efterfester.
Men nej, jag tycker på inget du beskriver låter som du blev våldtagen. Det är självklart synd om du hade sex för att vara schysst. Men det ligger på dig och har inget med våldtäkt att göra.
Självklart finns det kvinnor som utnyttjar samtyckeslagen. Och anmäler sexuella övergrepp och våldtäkter som inte är det. Utan som är grejer som händer på fyllan likt det du beskriver. Precis som det finns män som är svin som våldtar, finns det självklar kvinnliga svin som utnyttjar systemet.
Dock, jag upplever inte detta som ett så stort problem att vi ska göra en lagändring där rättsväsendet mäter längder på kvinnor kjolar för att konstatera sexuella övergrepp.
Vet inte vad jag ska tro på nu. Antingen var jag alltså en person som mådde väldigt dåligt som ung och hade ett självskadebeteende eller så har jag blivit våldtagen.
Det är så konstigt sånt här - 20-talet år senare - att det liv man en gång trodde var så fullt med ungdomlig glädje och allt som hör till, egentligen kan ha varit något så fruktansvärt.
Jag vill ju gärna fortsätta leva med den bild jag alltid har haft av min barn och ungdomstid, som vacker, oskuldsfull och normal. Det här var ju något som de flesta av oss gick igenom.
Jag får kontakta mina barndomsvänner med all den nya information samhället har att ge. Vore väldigt intressant att få veta om vi alla egentligen har mått fruktansvärt dåligt hela denna tid och att vi kanske hade ett självskadebeteende eller att hela bunten kan ha blivit våldtagna.
Tänk om det verkligen skulle vara så. Då är ju hela livet förstört nu!