2023-01-07, 13:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ditt synsätt har varit rätt uppenbart. Har aldrig sagt att jag inte vill veta men det finns andra tillvägagångssätt.
Vilka andra sätt?
Lappar i brevlådan till alla i grannskapet?
Bevakning på arbetsplatser så information kan skickas?
Vilka andra sätt?
Min synsätt är att anhöriga drabbas på grund av gäddan.
Bitterhet och ilska får ni vända er till gäddan med.
Inte mot dom stoppat honom och försöker skydda barn från att bli offer för honom.
Jag undrar om inte du är ganska bitter för att uthängningen gjort att du inte har något val.
Du får inte välja att förstå stötta och försöka igen eftersom omvärlden vet och ser och fördömer dig om du väljer något sådant.
Du får inget gehör om du vill se det som "ett misstag" eller "han blev lurad" och där tror jag skon klämmer för dig.
Citera
2023-01-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilka andra sätt?
Vilka andra sätt?
Inte mot dom stoppat honom och försöker skydda barn från att bli offer för honom.
Jag undrar om inte du är ganska bitter för att uthängningen gjort att du inte har något val.
Du får inte välja att förstå stötta och försöka igen eftersom omvärlden vet och ser och fördömer dig om du väljer något sådant.
Du får inget gehör om du vill se det som "ett misstag" eller "han blev lurad" och där tror jag skon klämmer för dig.
Jag kan förstå jävligheten i en fin fasad som rämnat.
Jag kan förstå att man inte vill att den ska vara sann.
Men aldrig över den tröskeln att några barn ska offras.
Det är hårt och surt att behöva berätta för sina egna barn vilken förövare de har till far, det är dock tyvärr nödvändigt.
Citera
2023-01-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
du har bara kollat på wondergäddan han återförenade med sin fru i Thailand
?
Citera
2023-01-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Lite fick pengar?Jag skulle säga att det är lite mer än så.Problemet är att hon är sjukskriven för att hon inte klarar av ett jobb. Hon får ersättning ifrån staten samtidigt som att hon tjänar extra pengar via swish.

Det är precis samma sak som att någon har socialbidrag eller är sjukskriven och jobbar svart på en fabrik någonstans.Det är exakt det som Sara håller på med.Och ni i den här tråden snackar om vad som är oetiskt..titta bara på Sara så har ni svaret på vad som är oetiskt.Det hon gör är bidragsbrott.
Vet du varför hon är är förtidspensionerad (inte sjukskriven)? Nej just det. Tro mig FK har benkoll.
Citera
2023-01-07, 14:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag kan förstå jävligheten i en fin fasad som rämnat.
Jag kan förstå att man inte vill att den ska vara sann.
Men aldrig över den tröskeln att några barn ska offras.
Det är hårt och surt att behöva berätta för sina egna barn vilken förövare de har till far, det är dock tyvärr nödvändigt.
Ja jag kan också förstå det och möter det i olika former men samtidigt måste dom försöka samla sig och vända ilskan åt rätt håll.
Dumpen har inte orsakat situationen
När det blir polisgripande har inte polisen orsakat det heller.
Det har gäddan gjort.
Precis som när offren skadar sig själva rymmer eller tar sina liv.
Det inte offrens anhöriga som orsakat det
Det har gäddan gjort
Citera
2023-01-07, 14:09
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag vet inte hur det är med er, men jag har inte slutat skratta över badbollsgäddan. Vilken lirare ändå.

Sitter och kollar klippet nu. Roligt vid första anblick, men otäckt att han planerat med dagen-efter-piller, dukat upp med badleksaker mm, han tänker ju verkligen våldta "Ellen". Också otäckt att han nämner ett barn han har kontakt med i riktiga livet.
Citera
2023-01-07, 14:09
Medlem
Citat:
Vilka andra sätt?
Vilka andra sätt?

Där satt du nog huvudet på spiken. Som kvinna till en gädda som avslöjats offentligt så får man välja vem sida man står på och ta konsekvenserna av det. Inget sopa under mattan.
Citera
2023-01-07, 14:12
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Sitter och kollar klippet nu. Roligt vid första anblick, men otäckt att han planerat med dagen-efter-piller, dukat upp med badleksaker mm, han tänker ju verkligen våldta "Ellen". Också otäckt att han nämner ett barn han har kontakt med i riktiga livet.

Denna gäddan är legendarisk 😂 https://imgur.com/a/mL5yLfA
Citera
2023-01-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan

Det där är riktigt sjukt. Finns säkert någon finare term för det men visst känns det som ett erkännande rakt av!
Citera
2023-01-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jo inom rimliga gränser så är det så.Det finns en begränsning på hur mycket man får tjäna på ett år och det är har Sara redan överskridit för länge sedan. Hobby eller inte hon får fortfarande in pengar och det förvånar mig att inte folk förstår att hon utnyttjar systemet.
Hur vet du att gränsen har överträtts för länge sedan med tanke på att man med sjukersättning har rätt att utöva en hobby och täcka utgifterna för denna hobby med intäkter från hobbyn. Du får tom utbilda dig på viss procent när du uppbär sjukersättning . Det är tom så att det uppmuntras att ha ett så aktivt liv som möjligt trots att man inte kan arbete , går ansöka om bidrag från fk för att kunna delta i aktiviteter när man har sjukersättning eftersom det är tänkt att människor ska ha så bra liv som möjligt trots nedsatt arbetsförmåga
Citera
2023-01-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vet du varför hon är är förtidspensionerad (inte sjukskriven)? Nej just det. Tro mig FK har benkoll.

Är det därför man ska se över allt bidragsfusk? Läcker miljarder till folk som är fullt kapabla till att arbeta. Sossarnas fel och nu måste man städa upp efter dom.

Saras journal känner man ju inte till så låter det vara osagt. Hon är i alla fall i sysselsättning.
Citera
2023-01-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ja jag kan också förstå det och möter det i olika former men samtidigt måste dom försöka samla sig och vända ilskan åt rätt håll.
Dumpen har inte orsakat situationen
När det blir polisgripande har inte polisen orsakat det heller.
Det har gäddan gjort.
Precis som när offren skadar sig själva rymmer eller tar sina liv.
Det inte offrens anhöriga som orsakat det
Det har gäddan gjort
Ja det är solklart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in