2023-01-02, 15:30
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det är bra. I England har dom dessutom betydligt tuffare lagar mot grooming.

Nån borde snarare tipsa lite profilerade Man United-twittrare om Rektorsgäddan och hans passion för deras rivalklubb.

City-fans lär vilja lägga locket på.
Citera
2023-01-02, 15:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tror du fortfarande att det är ett brott att försöka köpa sex av någon som lurar dig och aldrig hade tänkt sälja sex till dig på riktigt?
Försöket att köpa kvarstår.
Så ja.
Citera
2023-01-02, 15:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Polisen skulle inte kunna ta en för det som har hänt i dumpenfallen. (Med vissa undantag)
Tror du ofredande med dickpicks faller när gäddan inte förstod att det var en vuxen?
Citera
2023-01-02, 15:35
Medlem
Jag vet inte hur det är med er, men jag har inte slutat skratta över badbollsgäddan. Vilken lirare ändå.

Citera
2023-01-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Nån borde snarare tipsa lite profilerade Man United-twittrare om Rektorsgäddan och hans passion för deras rivalklubb.

City-fans lär vilja lägga locket på.

Jag tror inte City-fans lägger fingrarna emellan om man får syn på rektorn om han kommer dit till någon match🫣

Skulle inte gädd-rektorn och någon familjemedlem resa till England och någon match enligt hans nu stängda twitter?
Citera
2023-01-02, 15:37
Medlem
Gubbmagens avatar
Ang Rektorsgäddan finns två intressanta kommentarer på Dumpens hemsida skrivna den 1/1-2023:
"Han jobbade tidigare på Järfälla Kommun som rektor i några år. Han fick sen sparken och fick gå på dan, vi i personalen fick aldrig veta varför."

Samt denna:
"Kände ni till att rektorsgäddan tidigare varit rektor på en skola i Järfälla kommun. En tjänst som han snabbt fick lämna och personalen fick aldrig veta orsaken."

Det skulle vara intressant att veta mera om det, dvs om det stämmer eller inte och framförallt varför han fick gå.

Länkar:
https://dumpen.se/2022/12/30/rektor-vill-betala-500-kr-for-oral-valdtakt-napp-180-stockholm/#comment-17328
https://dumpen.se/2022/12/30/rektor-vill-betala-500-kr-for-oral-valdtakt-napp-180-stockholm/#comment-17338
Citera
2023-01-02, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Försöket att köpa kvarstår.
Så ja.
Men herregud. Vi var ju flera som försökte förklara det där för dig tidigare. Det står jättetydligt i BRB 23:1. Här har du lagtexten:
[K23]1 § Har någon påbörjat utförandet av visst brott utan att detta kommit till fullbordan, skall han i de fall särskilt stadgande givits därom dömas för försök till brottet, såframt fara förelegat att handlingen skulle leda till brottets fullbordan eller sådan fara endast på grund av tillfälliga omständigheter varit utesluten.
Notera den sista fetmarkeringen. Ett rekvisit för att dömas för försök till brott är att det har förelegat fara för att brottet fullbordas. Men eftersom det inte fanns någon som var beredd att sälja sex så fanns det ingen fara för att brottet skulle fullbordas. Exakt vad är det du inte fattar?

Citat:
Tror du ofredande med dickpicks faller när gäddan inte förstod att det var en vuxen?
Ofredande kan det förstås vara, men det har inte med att göra om fiskaren är minderårig eller ej. Det går att ofreda vuxna också.
Citera
2023-01-02, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag vet inte hur det är med er, men jag har inte slutat skratta över badbollsgäddan. Vilken lirare ändå.

Det enda roliga var ju när han försökte få lite empati poäng med sin "ärftliga sjukdom historia"

Han var på väg att säga "En av världens farligaste sjukdomar" men blev bara "En av värl..." innan han blev avbryten "Vad har det med saken att göra?" Lol. Han försökte få dem tycka lite synd om honom.

Men det är många av dessa inte alla men en del som verkar riktigt aggressiva normalt säkert i sin vardag mot andra, typ han senaste rektorn han är väl så emot barnen. Faktiskt dem två sista är bra exempel på det.
Senast redigerad av Ufc123 2023-01-02 kl. 15:45.
Citera
2023-01-02, 15:44
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Men herregud. Vi var ju flera som försökte förklara det där för dig tidigare. Det står jättetydligt i BRB 23:1. Här har du lagtexten:
[K23]1 § Har någon påbörjat utförandet av visst brott utan att detta kommit till fullbordan, skall han i de fall särskilt stadgande givits därom dömas för försök till brottet, såframt fara förelegat att handlingen skulle leda till brottets fullbordan eller sådan fara endast på grund av tillfälliga omständigheter varit utesluten.
Notera den sista fetmarkeringen. Ett rekvisit för att dömas för försök till brott är att det har förelegat fara för att brottet fullbordas. Men eftersom det inte fanns någon som var beredd att sälja sex så fanns det ingen fara för att brottet skulle fullbordas. Exakt vad är det du inte fattar?

Ofredande kan det förstås vara, men det har inte med att göra om fiskaren är minderårig eller ej. Det går att ofreda vuxna också.
Det är fortfarande olagligt och anmälningsbart.
Och det var frågan.
Gjorde han något som går att anmäla.
Svaret är ja.
Citera
2023-01-02, 15:45
Medlem
timpanis avatar
Rektorsgäddan verkar som sagt ha varit insyltad i Man City-Twitter. För fyra år sedan la en annan City-supporter upp denna tweet, och Rektorsgäddan blev intaggad:
Citat:
Let’s talk! Say something about you that you never mentioned on twitter before! Share a pic or a video 💁🏽‍♂️ Nominate 3

Jag vet en intressant grej som ingen av dom vet om Rektorsgäddan, och jag har även en länk till en video om hans okända intresse.
Citera
2023-01-02, 15:49
Avslutad
Citat:
Det är fortfarande olagligt och anmälningsbart.
Och det var frågan.
Gjorde han något som går att anmäla.
Svaret är ja.
Vissa av gäddorna har gjort anmälningsbara saker ja, vilket jag tydligt markerade när jag skrev "med vissa undantag". Det är dock inte säkert att dickpicksen kommer att räknas in dit givet omständigheterna att fiskarna faktiskt har gett sig in i en sexuell diskussion där dickpicks är att förvänta. Vi får se hur det går med den saken. Den första gäddan de tog var för nästan ett och ett halvt år sedan, och än så länge har jag inte hört något om att någon av dem blivit fällda eller ens misstänkta med anledning av just att skicka dickpicks.

Men har du förstått att INGEN av gäddorna kommer att åka dit för försök till sexköp?
Citera
2023-01-02, 15:49
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Men det är många av dessa inte alla men en del som verkar riktigt aggressiva normalt säkert i sin vardag mot andra, typ han senaste rektorn han är väl så emot barnen. Faktiskt dem två sista är bra exempel på det.

"Aggressiv"? Han skriver ju i chatten till flickan att han är en "lugn och social person".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in