Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Försäkringsbolagen kör ju med den policyn att om du blir misshandlad på stan och samtidigt varit påverkad av alkohol så får du ett mindre belopp, just på grund av att du utsatt dig för en risk.
Även om du inte låser bilen/huset eller förvarar värdesaker i bilen som du blir av med.
Varför skall man inte få tycka att man inte skall utsätta sig för en risk, oavsett om det är rånrisk eller våldtäktsrisk?
Lite ansvar för sina egna handlingar kanske? Konsekvenstänk och sunt förnuft.
Nej, så fort det kommer till kvinnor så skall man absolut inte få ställa krav överhuvudtaget. Varför är det så?
Jag visste inte att man fick mindre av försäkringsbolagen om man hade stuket alkohol om man blev misshandlad. Gäller det alltid? Om du blir utsatt för bevisligen oprovocerat våld oxå?
Din fråga är väldigt intressant och en fråga jag försökt att lyfta upp ibland. Dock har jag upplevt det oerhört svårt att få gensvar för dessa tankar.
Vill börja med att säga att jag inte i första hand menar sexualbrott. Men när kvinnor begår brott är det vanligt att man anser dem som offer, och att de varit påverkade av män. Medan ingen påstår att en man gör något brottsligt på grund av påverkan från en annan person, varesig en man eller kvinna.
Ett exempel på det är det som en gång hände i Knutby. Om Åsa varit en man är jag övertygad om att hon fått samma straff som Helge. För hon påverkar Helge, som i sin tur påverkar Sara(?). Om Sara varit en man tror jag varesig allmänheten och domstolen varit så förlåtande mot henne. Jag tror att en man hade dömts till livstids fängelse och ansetts ansvarig för sina handlingar. Trotts att han ansåg sig fått uppdraget att skjuta från gud fadern själv
Och om det varit så att Helge påverkat Åsa att påverka Sara, är jag övertygad om att Helge iallafall varit den som fått livstidsdomen och Åsa gått fri. Alltså han hade blivet dömd trotts att han var i ledet över.
Eller bara en sådan sak som att väldigt många vill släta över, förklara och förlåta Marguax. Medan när Paulo blev påkommen med att nyttja en prostituerad fanns inga sådana röster.
Jag tycker generellt om man läser om kvinnor som begår brott. Att media har en mycket mer förstående ton, man försöker hitta en orsak. Medan med män är tonen hård och dömande.