2023-01-07, 11:22
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Höglund skulle nog tycka att det var ditt fel att du blev uppäten av en hungrig krokodil. Trots att krokodilen var jävligt hungrig.

Fast den jämförelsen kräver ju att mannen har en hjärna som en krokodil, det blir bara konstigt.
Citera
2023-01-07, 11:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Men har hon verkligen rätt i sak? Det är det jag undrar. Jag håller med dig om att METOO kanske dragit för långtgående slutsatser kring ansvarsfrågan. Men å andra sidan, så även om tjejer spårar ur pga fylla, droger eller en kombo, så är det ju fortfarande så att det inte är "fritt fram" att borra dem som SKANSKA borrade Hallandsåsen. Även om tjejerna är bokstavligt blästrade till medvetslöshet.

Kan du citera henne där hon påstått det? Tvärtom har tjejer en juridisk fördel eftersom det knappast går som kille att ångra ett ligg i efterhand och gåt till domstol med det för att man var full.
Citera
2023-01-07, 12:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ok, kanske tolkade jag dig för ordagrannt.

Så det du menade egentligen var något liknande det här:

Men luften är faktiskt fri, och kvinnor och tjejer kan gå klädda efter behag och ha kul på krogen utan att de ses som lagligt villebråd av män. Vi får vara glada att de flesta inte verkar hålla med dig om mannens otyglade lustar.
Du har rätt. Jag borde ha skrivet kan istället för ska.

En annan sak jag tänker. Inte relaterar till något du skrivet.

Borde inte denna debatt ligga på att män som har svårt att kontrollera sina lustar borde drick mindre, istället för att kvinnor, som kan kontrollera sina lustar ska göra det.
Citera
2023-01-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du har rätt. Jag borde ha skrivet kan istället för ska.

En annan sak jag tänker. Inte relaterar till något du skrivet.

Borde inte denna debatt ligga på att män som har svårt att kontrollera sina lustar borde drick mindre, istället för att kvinnor, som kan kontrollera sina lustar ska göra det.

Vi borde också diskutera varför onda människor inte slutar vara onda, varför alla inte bara slutar att kriga, varför vi behöver polis när kriminella bara kan sluta vara dumma, varför rika inte bara ger sina pengar till dom fattiga, kommunism och varför rovdjur inte slutar att äta andra djur.
Citera
2023-01-07, 12:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Försäkringsbolagen kör ju med den policyn att om du blir misshandlad på stan och samtidigt varit påverkad av alkohol så får du ett mindre belopp, just på grund av att du utsatt dig för en risk.
Även om du inte låser bilen/huset eller förvarar värdesaker i bilen som du blir av med.

Varför skall man inte få tycka att man inte skall utsätta sig för en risk, oavsett om det är rånrisk eller våldtäktsrisk?
Lite ansvar för sina egna handlingar kanske? Konsekvenstänk och sunt förnuft.

Nej, så fort det kommer till kvinnor så skall man absolut inte få ställa krav överhuvudtaget. Varför är det så?
Jag visste inte att man fick mindre av försäkringsbolagen om man hade stuket alkohol om man blev misshandlad. Gäller det alltid? Om du blir utsatt för bevisligen oprovocerat våld oxå?

Din fråga är väldigt intressant och en fråga jag försökt att lyfta upp ibland. Dock har jag upplevt det oerhört svårt att få gensvar för dessa tankar.

Vill börja med att säga att jag inte i första hand menar sexualbrott. Men när kvinnor begår brott är det vanligt att man anser dem som offer, och att de varit påverkade av män. Medan ingen påstår att en man gör något brottsligt på grund av påverkan från en annan person, varesig en man eller kvinna.

Ett exempel på det är det som en gång hände i Knutby. Om Åsa varit en man är jag övertygad om att hon fått samma straff som Helge. För hon påverkar Helge, som i sin tur påverkar Sara(?). Om Sara varit en man tror jag varesig allmänheten och domstolen varit så förlåtande mot henne. Jag tror att en man hade dömts till livstids fängelse och ansetts ansvarig för sina handlingar. Trotts att han ansåg sig fått uppdraget att skjuta från gud fadern själv
Och om det varit så att Helge påverkat Åsa att påverka Sara, är jag övertygad om att Helge iallafall varit den som fått livstidsdomen och Åsa gått fri. Alltså han hade blivet dömd trotts att han var i ledet över.

Eller bara en sådan sak som att väldigt många vill släta över, förklara och förlåta Marguax. Medan när Paulo blev påkommen med att nyttja en prostituerad fanns inga sådana röster.

Jag tycker generellt om man läser om kvinnor som begår brott. Att media har en mycket mer förstående ton, man försöker hitta en orsak. Medan med män är tonen hård och dömande.
Citera
2023-01-07, 12:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Vi borde också diskutera varför onda människor inte slutar vara onda, varför alla inte bara slutar att kriga, varför vi behöver polis när kriminella bara kan sluta vara dumma, varför rika inte bara ger sina pengar till dom fattiga, kommunism och varför rovdjur inte slutar att äta andra djur.
Utifrån din tes är det alltså omöjligt att få gränslösa män att dricka mindre, män helt rimliga att få ALLA kvinnor att göra det?
Citera
2023-01-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Försäkringsbolagen kör ju med den policyn att om du blir misshandlad på stan och samtidigt varit påverkad av alkohol så får du ett mindre belopp, just på grund av att du utsatt dig för en risk.
Även om du inte låser bilen/huset eller förvarar värdesaker i bilen som du blir av med.

Varför skall man inte få tycka att man inte skall utsätta sig för en risk, oavsett om det är rånrisk eller våldtäktsrisk?
Lite ansvar för sina egna handlingar kanske? Konsekvenstänk och sunt förnuft.

Nej, så fort det kommer till kvinnor så skall man absolut inte få ställa krav överhuvudtaget. Varför är det så?
Det där är lite intressant.
En berusad person som har sex anses vara i hjälplöst tillstånd = våldtäkt = försäkringsbolaget betalar. (Ganska mkt dessutom)
En berusad person som blir rånad och misshandlad anses inte vara i hjälplöst tillstånd = försäkringsbolaget ifrågasätter och betalar så lite som möjligt.
Citera
2023-01-07, 12:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag visste inte att man fick mindre av försäkringsbolagen om man hade stuket alkohol om man blev misshandlad. Gäller det alltid? Om du blir utsatt för bevisligen oprovocerat våld oxå?
Jepp, det blir noll kronor från försäkringsbolaget om du är packad & får på käften oprovocerat. Att vara full anses vara ett riskbeteende. Om du är man det vill säga.
Citera
2023-01-07, 13:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det blir noll kronor från försäkringsbolaget om du är packad & får på käften oprovocerat. Att vara full anses vara ett riskbeteende. Om du är man det vill säga.
Så jävla sjukt!!! Jag antar att det måste ligga en polisanmälan till grund för att man ska få ut från försäkringsbolagen överhuvud tagit. Det är helt sjukt att det inte är vad som framkommit Ibsen som ligger till grund för försäkringskassan nivån.

Dock kan jag tänka att det är ersättningsnivån till en misshandlad man som bör förändras. Inte synen på att det är okey att utsätta en kvinna med kortkort för sexuella övergrepp.
Citera
2023-01-07, 13:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så jävla sjukt!!! Jag antar att det måste ligga en polisanmälan till grund för att man ska få ut från försäkringsbolagen överhuvud tagit. Det är helt sjukt att det inte är vad som framkommit Ibsen som ligger till grund för försäkringskassan nivån.

Dock kan jag tänka att det är ersättningsnivån till en misshandlad man som bör förändras. Inte synen på att det är okey att utsätta en kvinna med kortkort för sexuella övergrepp.
Problemet som många känner är väl att du som man är packad, går ut för att handla en burgare & blir nedslagen bakifrån så får du noll kronor på försäkringen.

Om däremot en kvinna är packad & följer med 4 afghaner till deras flyktingförläggning mitt i natten, för att där bli våldtagen, så får du typ hundratusentals kronor på försäkringen.

Det medvetna riskbeteendet är flera tiopotenser större i fallet med kvinnan.
Citera
2023-01-07, 13:16
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
1) Det kanske finns någon novelltråd i sex forumet du kan skriva i, du verkar ju ha talang.
2) Du har inga barn va? För hade du haft det hade du vetat att de flesta män faktiskt klara utmärkt av avbryta just där du beskriver och detta utan att tjejen visat noll respons. Jag tror dessutom att väldigt många killar skulle bli så förvånade att lusten försvann om tjejen gick från att agera aktivt, till att ligga livlös i sängen. alternativt ställde sig upp och sa Jag har ångrat mig.

Elisabeth Höglund må vara en mogen kvinna. Men att könsroller faktiskt förändrats sedan hon var ung.

Vad är mer pekande än verkligheten? Det finns många stollar som tycker starkt utan att ha en livserfarenhet, kom igen säger jag då när man själv har upplevt saker.

Och nu så hamnar vi i ett prestigeläge där det inte räcker med att avbryta så som jag gjorde utan att det ska ske utmärkt!

Lite så barnsligt och psyko flagg här: "Du har inga barn va? För hade du haft det hade du vetat att de flesta män faktiskt klara utmärkt av avbryta just där du beskriver och detta utan att tjejen visat noll respons"
Du.
Människan är ej en maskin med en av och på knapp.
Citera
2023-01-07, 13:19
Medlem
6stringlevins avatar
Jag tror Jenny ljuger.

Sedan påpekar Höglund att man har ett eget ansvar. Finns exempel på kvinnor som gått med hem berusad med flera okända män och blivit väldtagen. Människan har ett eget ansvar också.

Allt detta skitprat om att kvinnor skall kunna gå omkring nakna (och utmana).

I teorin kanske jag skall kunna gå och vifta med en ryssk flagga i Ukraina, men är det lämpligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in