2023-01-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja hon har någon konstig maneer med att artikulera, blinka och pluta med läpparna och pratar liksom lite stötigt och konstigt. Kanske en slags tics som kommer när hon är framför kameran? Kanske funkar i äntligen hemma men i mästerkocken blir ”formatet” lite märkligt och konstlat.

Åh jösses… Jag har aldrig lyssnat på deras podd men var tvungen att testa. Den är helt olyssningsbar pga Elsa. Hon skriker hysteriskt konstant? Är hon påtänd? Varför vill hon vara överallt hela tiden? Hon vill gör mycket, men hon MÅSTE lära sig lyssna på någon annan. Hennes röst har liksom inget naturligt flow, hon pratar så stolpigt, hon lyssnar inte EN SEKUND på Sofia och hon avbryter Sofia konstant. Stackars Sofia. Känns som att Elsa tror att hon står på Dramatens stora scen.
Citera
2023-01-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Åh jösses… Jag har aldrig lyssnat på deras podd men var tvungen att testa. Den är helt olyssningsbar pga Elsa. Hon skriker hysteriskt konstant? Är hon påtänd? Varför vill hon vara överallt hela tiden? Hon vill gör mycket, men hon MÅSTE lära sig lyssna på någon annan. Hennes röst har liksom inget naturligt flow, hon pratar så stolpigt, hon lyssnar inte EN SEKUND på Sofia och hon avbryter Sofia konstant. Stackars Sofia. Känns som att Elsa tror att hon står på Dramatens stora scen.

😂😂
Citera
2023-01-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon skrev ju i dagens inlägg att det var en ”lagom” fest och att det var ”bra nog”. Typ. Så ja hon lät lite besviken faktiskt. Vem gillar lagom i en klänning för flera tusen.

Var den så dyr?? Såg ut som nåt från Nelly.com.
Citera
2023-01-07, 06:27
Medlem
miamibeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandyland1
Var den så dyr?? Såg ut som nåt från Nelly.com.

AJE Mirage dress

Kostar $695 AUD, vilket motsvarar drygt 5,000 SEK. AJE är populärt här i Australien (lokalt märke).

Håller med om att just denna klänning skulle kunna kommit från Nelly.com dock!
Citera
2023-01-07, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamibeat
AJE Mirage dress

Kostar $695 AUD, vilket motsvarar drygt 5,000 SEK. AJE är populärt här i Australien (lokalt märke).

Håller med om att just denna klänning skulle kunna kommit från Nelly.com dock!
Så sjukt fult , det ser ju ut som någon klippt ut hålen i sidorna, är noll smickrande, inte ens på en smal tjej utan Elsas tjocka ben och rumpa ser den bra ut.

Jag undrar lite kring Elsas personlighet, finns den? Hon känns småsint, glättig, falsk och alla manér är påklistrade. Känns inte som det finns en min, en pose, en mening som inte är konstlad.
Kanske är hon så skadad efter sina år ”i rutan”.
Man nästan hör hur hon anstränger sig för att låta intresserad och ställa följdfrågor till Sofia i podden (vars svar hon sen inte lyssnar på).
Citera
2023-01-07, 09:44
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja hon har någon konstig maneer med att artikulera, blinka och pluta med läpparna och pratar liksom lite stötigt och konstigt. Kanske en slags tics som kommer när hon är framför kameran? Kanske funkar i äntligen hemma men i mästerkocken blir ”formatet” lite märkligt och konstlat.
Så fort Elsa får en kamera eller mick framför sig verkar det bli så. Även med vänner och familj. Tex kändes hon väldigt konstlad när hon var tillsammans med sina föräldrar och syskon i Äkta Billgrens. Resten av familjen, inklusive Pontus, var mycket mer avslappnande vilket gjorde kontrasten ännu tydligare.
Samma med Billgren Wood-podden, trots att det är två kompisar som snackar så låter Elsa ofta ganska tillgjord.
Citera
2023-01-07, 11:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Så sjukt fult , det ser ju ut som någon klippt ut hålen i sidorna, är noll smickrande, inte ens på en smal tjej utan Elsas tjocka ben och rumpa ser den bra ut.

Jag undrar lite kring Elsas personlighet, finns den? Hon känns småsint, glättig, falsk och alla manér är påklistrade. Känns inte som det finns en min, en pose, en mening som inte är konstlad.
Man nästan hör hur hon anstränger sig för att låta intresserad och ställa följdfrågor till Sofia i podden (vars svar hon sen inte lyssnar på).

Nä men seriöst sluta, hon har inte särskilt tjocka ben! Hon är riktigt smal nu. Kolla dagens inlägg där hon har en randig typ baddräkt? Tycker hon ser nästan oroväckande smal ut på den bilden snarare.

Angående hennes performance så stirrar hon alltid så konstigt med ögonen också! Känns lite som om hon lärde sig sina uttryck av Tyra Banks på 2000-talet. Även Sofia Wood tycker jag kan se lite konstlad ut i rörlig bild. Som om de är lite ”för” medvetna om sig själva typ?
Citera
2023-01-07, 12:28
Medlem
Citat:

”Småsint, glättig, falsk…”. Varifrån kommer ditt enorma hat till Elsa?
Citera
2023-01-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nä men seriöst sluta, hon har inte särskilt tjocka ben! Hon är riktigt smal nu. Kolla dagens inlägg där hon har en randig typ baddräkt? Tycker hon ser nästan oroväckande smal ut på den bilden snarare.

Angående hennes performance så stirrar hon alltid så konstigt med ögonen också! Känns lite som om hon lärde sig sina uttryck av Tyra Banks på 2000-talet. Även Sofia Wood tycker jag kan se lite konstlad ut i rörlig bild. Som om de är lite ”för” medvetna om sig själva typ?
Ja, hon har en mycket märklig blick! Ja, håller med om att hon verkar extremt medveten om sig själv hela tiden.
Citera
2023-01-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
”Småsint, glättig, falsk…”. Varifrån kommer ditt enorma hat till Elsa?
Småsint= pga blir uppenbart avundsjuk på vänner och släkt/bekanta som har/gör något Elsa inte får ha. Verkar inte kunna glädjas åt andra utan ska ”vara ärlig” och tala om hur bortvald/avundsjuk hon känner sig.
Glättig= pratar högt och gällt hela tiden, konstant uppspelt och verkar ha svårt att landa
Falsk= var ska jag börja…? Hon försöker ofta ge sken av att vara medveten, har gjort flera försök till att verka medveten om ämnen som feminism, politik, miljöfrågor men det lyser igenom att hon varken har koll eller bryr sig särskilt mycket egentligen. Hon försöker spela ”god vän och lyssnare” fastän hon egentligen bara vill prata om sig själv och behöver konstant bekräftelse.
Citera
2023-01-07, 13:05
Medlem
Gud, vad smal hon är nu. Väldigt vacker, men ser helt annorlunda ut. Den bystiga Elsa är ett minne blott.
Citera
2023-01-07, 14:30
Medlem
Citat:
Småsint= pga blir uppenbart avundsjuk på vänner och släkt/bekanta som har/gör något Elsa inte får ha. Verkar inte kunna glädjas åt andra utan ska ”vara ärlig” och tala om hur bortvald/avundsjuk hon känner sig.
Glättig= pratar högt och gällt hela tiden, konstant uppspelt och verkar ha svårt att landa
Falsk= var ska jag börja…? Hon försöker ofta ge sken av att vara medveten, har gjort flera försök till att verka medveten om ämnen som feminism, politik, miljöfrågor men det lyser igenom att hon varken har koll eller bryr sig särskilt mycket egentligen. Hon försöker spela ”god vän och lyssnare” fastän hon egentligen bara vill prata om sig själv och behöver konstant bekräftelse.

Du verkar ha minutiös koll på Elsa. Det verkar jobbigt att lägga så mycket tid på någon man tycker så till den grad illa om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in