2023-01-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Tror du kanske har hamnat fel då, prova Kändisskitsnack.

3000 inlägg om hur kort klänning hon har eller att hennes kompisar är barfota. Trams!

Den här tråden vinner nog mästerskapet i Minst innehåll per inlägg ganska överlägset.
Det blir vad man gör det till. Du verkar definitivt hamnat fel om du anser att inlägg av typen ”öööh hon är så sexig” hör till skvaller…
Citera
2023-01-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Fattar inte. Den här tråden handlar ju bara om att klanka ned på henne på alla möjliga sätt. Ni letar efter små detaljer som ni kan blåsa upp och sitta och håna henne för som ett gäng kackliga kärringar på en riktigt dyster arbetsplats.

Det här är ingen skvallertråd utan en mobbartråd.

Elsa verkar vara skön att hänga med. Dessutom är hon jävligt snygg och sexigt flörtig.

Ja hon är snygg (men lite bred om baken/låren) men jättefin i övrigt! Ingen har påstått något annat. Det gör inte att hon ser minde naken ut, barbent och barfota i kort klänning utan ärmar i januari. Klänningen är jättefin! Men jag hade i alla fall frysit och känt mig ganska naken klädd så denna årstid.
Citera
2023-01-04, 15:39
Medlem
dracculas avatar
Jag blev så besviken på vilken lagom trist nyårsfest det verkar ha varit. Med tanke på klänningen trodde jag hon skulle på barnfri galej minst hela natten, hade sett fram emot lite kul bilder och rejält nattsudd. Detta var istället bara dödstrist med småbarn och trötta föräldrar överallt. Och klänningen kändes så jävla fel i detta sammanhang, hur kunde hon helt missa att använda strumpbyxor?
Citera
2023-01-04, 16:17
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Det blir vad man gör det till. Du verkar definitivt hamnat fel om du anser att inlägg av typen ”öööh hon är så sexig” hör till skvaller…
Nej, jag har inget skvaller om henne. Gå in ibland för den här tråden ligger alltid högt upp på populära ämnen äldre än ett år men innehåller aldrig nåt annat än nån extremt tråkig diskussion om vilken färg hon har på inredningen eller om nåt annat sjukt. Begriper verkligen inte hur det kan vara intressant. Förstår att det är kul att skvallra om någon som är knäpp, elak, skattefifflare, hycklare eller nåt men nåt sånt ses ju inte i den här tråden. Bara massa ”meh gud kolla färgen på lampan azzå”, ”ja men gud hallå hennes bloggkompis har en nästan likadan”, ”meh gud vilken tråkig nyårsfest”, ”ja verkligen vad tråkigt alla verkar ha haft”.

Har ni någon personlig relation till Elsa eller vad driver er?
Citera
2023-01-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag tycker också att Elsa helt missade att fånga upp Sofia, hon frågade hur Sofia mådde/hade det i Australien men lyssnade knappt på svaret innan hon började en lång utläggning om hur jobbig julen är för henne. Samt när Sofia pratade om svårigheterna med att vara en offentlig person vilket jag gärna lyssnat mer på så blev det ändå Elsa fokus: ”Du och jag är väldigt olika där, jag ser mer möjligheterna med det, för mig är det vardagsmat, jag är ju uppvuxen med det”
Elsa låter ju helt speedad… man blir helt nervös när man hör henne prata. Hon artikulerar också hela tiden som om hon pratar med en efterbliven. Alt att hon är hörselskadad?
Citera
2023-01-04, 17:29
Medlem
Det är väl pga att hennes kommentarsfält i bloggen är modererat och inte släpper igenom alla kommentarer, så detta har blivit en slags kommentarsfält med ifrågasättande kommentarer som inte kommer fram i bloggen?
Citera
2023-01-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det är väl pga att hennes kommentarsfält i bloggen är modererat och inte släpper igenom alla kommentarer, så detta har blivit en slags kommentarsfält med ifrågasättande kommentarer som inte kommer fram i bloggen?
Tror också det är så för många. Själv skiter jag i att kommentera på bloggar som hennes, orka sälla sig till nån jävla hyllningskör liksom. Verkar ju som det går i byxan på folk så fort Elsa skriver minsta lilla eller ”generöst” delar med sig av nån bild på nån ful beige fåtölj eller skyller sina brister på att vara ”mellanbarn”
Citera
2023-01-04, 18:34
Medlem
Jag tyckte det var rent ut sagt oartigt att springa runt halvklädd och barfota när man är inbjuden på fest i någons hem. Det såg ut som hon tyckte att äh det är ju bara en barnfamiljstillställning hemma hos någon utefter en tunnebanelinje. Alternativt medelålderskris.
Citera
2023-01-05, 08:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Definitivt. Jag kommenterade ofta på hennes blogg förr, genomtänkta, inte elaka kommentarer. Men fick nog där runt valet när jag svarade på en kommentar om att alla som röstade höger var onda eller nåt. Minns att jag verkligen vägde varenda ord och skrev både trevligt och lite roligt. En genomtänkt kommentar helt enkelt som jag lade ner tid på. Men den godkändes inte ens. Tappade lusten då.

Skrev en liknande kommentar på Sofias blogg som godkändes och fick många svar (som också var trevliga och intressanta).

Men efter det kände jag att man orkar ju inte engagera sig och skriva genomtänkt när man inte ens vet om kommentaren godkänns.

Tror för övrigt att många av Elsas följare röstar höger. Alla är inte ”champagnevänster” och speciellt inte de som har råd att leva som Elsa.
Citera
2023-01-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Exakt! Lät som hon ville få det att verka som om detta var den typen av fest hon typ ville ha men att hon i själva verket var besviken och kände sig snuvad på konfekten.
Plus: de andra var mer ”avslappnade småbarnsföräldrar som klätt upp sig” medan hon kom där i kortkort (för flera tusen som sagt).
Fattar fortfarande inte varför hon var helt barbent och nakna fötter?

Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tyckte det var rent ut sagt oartigt att springa runt halvklädd och barfota när man är inbjuden på fest i någons hem. Det såg ut som hon tyckte att äh det är ju bara en barnfamiljstillställning hemma hos någon utefter en tunnebanelinje. Alternativt medelålderskris.
Jag tror inte att hon kunde ha strumpbyxor till den där klänningen, då hade linningen synts i de utskurna sidorna. Jäkligt opraktisk klänning.
Citera
2023-01-05, 14:58
Medlem
farlings avatar
Blir det en ny omgång Alla mot Alla för Elsa och Ernst månntro?
Hon ska ju spela in tv i februari enligt dagens inlägg, och det är ju då AmA brukar dra igång.
Citera
2023-01-06, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Elsa låter ju helt speedad… man blir helt nervös när man hör henne prata. Hon artikulerar också hela tiden som om hon pratar med en efterbliven. Alt att hon är hörselskadad?

Ja hon har någon konstig maneer med att artikulera, blinka och pluta med läpparna och pratar liksom lite stötigt och konstigt. Kanske en slags tics som kommer när hon är framför kameran? Kanske funkar i äntligen hemma men i mästerkocken blir ”formatet” lite märkligt och konstlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in