2022-10-25, 19:59
Medlem
Pizza vettefan, men nu har asen på lunchhaket vi (jag o kollegorna) brukar käka på här i stan höjt priset till 135, och där nånstans är väl gränsen nådd. Var inte speciellt pigg när de höjde priset från 110 till 125 förra månaden men det såg jag som rimligt ändå.

Nehedu, blir 109 spänn på thaien för lunchbuffen istället framöver.
Citera
2022-10-26, 01:26
Medlem
Pizzan på min lokala krog höjer priset hela tiden och jag kommer tyvärr snart sluta att gå dit, inget illa menat för jag förstår varför det är nödvändigt. Men en margarita eller capricciosa får aldrig kosta under en hundring.
Citera
2022-10-26, 01:42
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomasson44
Jag tror att du gör jättebra pizza.
Det gör jag också i min vedugn.
Men varken du eller jag gör bättre pizza än någon som har jättelång erfarenhet och som gör det varje dag.

Att göra egen Pizza i vanlig ugn är ju supergott det med, finns pizzasten man kan ha degen på för att göra den knaprig. Men det blir en helt annan grej än med vedeldad ugn det håller jag med om men supergott likväl!
Sen är färdiglagad pizzadeg som man bara rullar ut både gott och smidigt.

Det som gör hemmalagad pizza så gott är nog mycket att man slänger på så mycket mer ingredienser än lokala Pizzerian. Mycket mer skinka, salami, kronärtskocka, svamp ja exakt vad man vill i så stora mängder man vill, inga snålerier för att hålla en budget.
Citera
2022-10-26, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
"Professionella snickare" kan knappt ens sätta en regel rakt. Gör-det-självare gör som regel mycket bättre jobb än "professionella snickare", detta har till och med försäkringsbolagen bekräftat. De läser på ordentligt om just det jobb de ska göra, och tar sig tid att göra det noggrannt och ordentligt. Det finns det inga "professionella snickare" som gör. Istället går deras "utveckling" ut på att hitta genvägar.
På samma vis gör jag mycket bättre pizzor än "professionella pizzabagare". Jag lägger helt enkelt mycket mer tid, pengar och kärlek på varje pizza, än vad en "professionell pizzabagare" gör. Kvalitet framför kvantitet.

Oj då, då har du aldrig gjort några riktigt goda pizzor, om du aldrig köpt lite dyrare ingredienser. Det kan vara en kombination av olika saker från charkuteristen, fiskhandlaren, ostdisken och kryddhyllan till exempel. Löjrom exempelvis, eller bara en vaniljstång av bra kvalitet kostar runt 300kr.

Det är inte svårt alls att köpa ingredienser för en tusenlapp till en fyra fem pizzor.

Frågade för att jag undrar.
Jag har också gjort pizza med både majestic-caviar, Nomas garum och 100årig balsamico, mest för att jag har tillgång till grejerna.
Senast redigerad av Thomasson44 2022-10-26 kl. 09:20.
Citera
2022-10-26, 09:11
Medlem
funktioners avatar
200kr eller mer skulle få mig att gå till ett annat ställe.

Priser mellan 120-170kr är väl inte så farligt för en stor pizza ändå om man jämför med alla jävla ”asian fusion” restauranger där man betalar runt 150-200kr för en pytteliten rätt.
Citera
2022-11-06, 20:45
Medlem
Personligen tycker jag man ska stötta småföretagaren/pizzagubben så mycket man kan (har ekonomi för) i dessa tider. Och bojkotta större företag (exempelvis mcdonalds) som alltid tar sig igenom dessa kriser betydligt enklare och skiter totalt i individen.

Först hela covidgrejjen och nu skenande priser inom allt. Det är inte lätt att vara småföretagare inom restaurangbranschen numera.
Citera
2022-11-06, 20:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Personligen tycker jag man ska stötta småföretagaren/pizzagubben så mycket man kan (har ekonomi för) i dessa tider. Och bojkotta större företag (exempelvis mcdonalds) som alltid tar sig igenom dessa kriser betydligt enklare och skiter totalt i individen.
Nu drivs dock de flesta McDonalds av just småföretagare.
Citera
2022-12-15, 03:03
Medlem
Den är nådd nu när min favorit pizza kostar 170kr (ingår dricka)
Citera
2022-12-15, 11:07
Medlem
har nyss flyttat, på min gamla när pizzeria brukade jag köpa en gorgonzola ock pizza bog skinka för 95 kr
provade min nya närpizzeria härom dagen 155 kr för en standard pizza
tycker smärtgränsen går vid 100 kr
Citera
2023-01-06, 17:27
Medlem
Atamons avatar
Under 200 kr så skulle jag inte tänka nämnvärt på priset.

När pizzorna kostade 19 kr så hade jag 1 krona i veckopeng.
Citera
2023-01-06, 17:29
Medlem
Som nån skrev,200 kan man gott o väl klämma fram för en bra pizza.
Citera
2023-01-06, 18:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Som nån skrev,200 kan man gott o väl klämma fram för en bra pizza.

Absolut inte. 200 kronor för bröd med lite topping? Seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in