2022-10-21, 01:07
Medlem
Kan inte bara Sverige skänka elen. Vi betalar mycket skatt, vi har massa el i överflöd om jag har förstått det rätt. Inte bra med höga priser, minskar konsumtionen samt konkurser.
Vi KAN inte snåla med el här, vi bor för fan i Arktis!
Citera
2022-10-21, 01:30
Medlem
baron-brazils avatar
Råvarukostnad, personal, el, hyra av lokal.

Ha detta i beaktning så inser man rätt snart med lite enkel huvudräkning att 140;- för en pizza inte är någonting alls.

Samma typer som gnäller på vad en pizza kostar är samma typer som strösslar pengar på märkeskläder, dyra klockor, flashiga bilar och åker på utlandsresor för 100k om året.

Kamma till er och ät pizza för fan.
Jävla brakmongon.
Citera
2022-10-21, 01:44
Medlem
(Ta bort)
Senast redigerad av Breimen 2022-10-21 kl. 02:22.
Citera
2022-10-21, 02:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AvocadoAvocado
Nu blir det inte alls pizza lika ofta för min del, kanske 1-2 gånger om året. 130 spänn för en jävla kebabpizza i sthlm är ett jävla skämt. Förstår att detta till största del beror på inflation. Men hur kan varm deg med den billigaste flottigaste osten + lite topping kosta såhär jävla mycket?

95-100kr var någorlunda rimligt än fortfarande något dyrt (borde ligga runt 80 spänn)

Vad pröjsar ni för era favorit pizzor där ni bor?

Ligger på 75 - 95 kronor. Låter väl kanske inte så illa, förvisso.

Köper dock oftast barnpizza. Men köper man en vanlig (storleksmässigt) t.ex Vesuvio eller så landar den som mest på 95.

Dålig koll på kebabpizza osv.

Äter oftast bara med ost på. Margherita.

Spexar till det med extra ost ibland, eller lägger till Gorgonzola, äventyrlig som man är (nej) då blir det oftast runt 80 - 85 kronor (och då är det inte barnpizza då, köper man det blir det 70 - 75 kronor. Tror de kostade mellan 55 - 65 för inte allt för länge sedan! Så nog är det skillnad)

Allmänt tråkig och trött kommentar : Men man får väl göra hemma, blir mer och billigare (i alla fall om man är lika jävla trist som mig med topping)
Citera
2022-10-21, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Breimen
Inte ätit pizza ute på säkert 5+år.

Då är detta tråden för dig!

.....?
Citera
2022-10-21, 02:35
Medlem
139kr utan dricka, jävla skämt. Stockholm
Citera
2022-10-21, 02:39
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Har en pizzeria som alltid gjort jävligt stora pizzor. Så att kanterna liksom är vikta innanför kartongen. Nu har man höjt 15-20 kr/pizza ungefär men sist var dom betydligt mindre än dom brukar vara och mindre pålägg än vanligt. Kanske ren otur just den gången, men håller detta i sig kommer jag nog överväga en pizzeria som ligger närmre för då är dom lika stora och den andra har dessutom godare pizzor. Priserna är ungefär samma, dvs runt 100 kr/st. Fördelen när dom var stora var att där var mat till lätt 2-3 gånger. Perfekt att ta typ halva på en fredag och sen resterande + sallad på luncherna under lördag och söndag
Citera
2022-10-21, 02:41
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Kan inte bara Sverige skänka elen. Vi betalar mycket skatt, vi har massa el i överflöd om jag har förstått det rätt. Inte bra med höga priser, minskar konsumtionen samt konkurser.
Vi KAN inte snåla med el här, vi bor för fan i Arktis!

Marknaden fungerar inte så, du kan läsa en hel del om detta i denna tråden: (FB) Sveriges exportöverskott el augusti 7 miljarder. Landet med gratis el.
Citera
2022-10-21, 02:55
Medlem
85 kr på Foodora. SV Sverige i en större stad.
Citera
2022-10-21, 03:08
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvocadoAvocado
Nu blir det inte alls pizza lika ofta för min del, kanske 1-2 gånger om året. 130 spänn för en jävla kebabpizza i sthlm är ett jävla skämt. Förstår att detta till största del beror på inflation. Men hur kan varm deg med den billigaste flottigaste osten + lite topping kosta såhär jävla mycket?

95-100kr var någorlunda rimligt än fortfarande något dyrt (borde ligga runt 80 spänn)

Vad pröjsar ni för era favorit pizzor där ni bor?

Inte alls bara inflationen. Sannegården pizzeria som är en turkpizza kedja i gbg, väldigt känd pizzakedja. Finns centralt i gbg på flera platser. Där kostar en kebabpizza 95kr. Dyraste kebabpizzan jag ätit kostade 100kr i gbg. Aldrig ätit en pizza för över 100-lappen i gbg om vi snackar turkpizzor.

Tror knappt det är sant när jag läser att det finns turkpizzerior som tar 130-140kr.
Citera
2022-10-21, 03:44
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Inte alls bara inflationen. Sannegården pizzeria som är en turkpizza kedja i gbg, väldigt känd pizzakedja. Finns centralt i gbg på flera platser. Där kostar en kebabpizza 95kr. Dyraste kebabpizzan jag ätit kostade 100kr i gbg. Aldrig ätit en pizza för över 100-lappen i gbg om vi snackar turkpizzor.

Tror knappt det är sant när jag läser att det finns turkpizzerior som tar 130-140kr.

Stämmer inte. En kebabpizza på Sannegården kostar 119 kr. Kanske är lunchpris du syftar på.
Citera
2022-10-21, 03:49
Medlem
Jahbrahs avatar
Nu bor jag som tur är inte i Sverige längre, men den lokala pizzerian jag brukade gå till ligger 120 spänn för en margherita. Det är rätt sjukt.
Kebabpizza finns det ca 5 olika varianter av,de ligger alla på 140.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in