2008-12-06, 12:56
Medlem
Satt och funderade på detta, 40krs pizzan eller den sk. "slum" pizza är tyvärr borta, senast igår fick jag betala 70 för en vanlig Vesuvio på Södermalm.

Vart går din gräns? när säger du "nej" till att en pizza nu är dyrare än att tex gå på Donken.
Citera
2008-12-06, 12:58
Medlem
Regentens avatar
nja alltså donken brukar ju bli dyrare i slutändan. men kostar pizzan 60 kr eller mer så ska det fan vara nåt speciellt med den. vilket ej brukar vara fallet med de dyrare pizzeriorna
Citera
2008-12-06, 13:02
Bannlyst
min favoritpizza kostar 70 kr.
allt som allt 95 kr med hemkörning och dricka.
Citera
2008-12-06, 13:08
Medlem
hbrks avatar
runt 70 kr. mer känns inte värt för en pizza.
Citera
2008-12-06, 13:12
Bannlyst
Beror på vilket ställe det är man köper den på och vilken sorts pizza det är. Om det är någon sorts nedgången sylta kan jag på min höjd tänka mig att betala 50 kronor, då pizzan ofta inte smakar någon vidare. Är det däremot en normal restaurang och inget luffarställe har jag ingen direkt smärtgräns då maten tenderar att vara värd det den kostar. Där jag brukar köpa pizza kostar det runt 60 kronor vilket helt klart är värt det då restaurangen ägs av en europée och pizzan smakar relativt gott.
Citera
2008-12-06, 13:12
Bannlyst
Om man tänker efter, det är jävligt mycket!

Som mest har jag själv betalat 75:- för en kebabrulle. Och det är liksom lite nersletet kött, lite sallad, sås och bröd man kan köpa på ica typ.
Citera
2008-12-06, 13:13
Medlem
Flytande_argots avatar
Mer än 50 kronor betalar jag inte för en pizza för avhämtning.
Citera
2008-12-06, 13:13
Medlem
Snövits avatar
För en riktigt schysst delikatesspizza med förstklassiga råvararor kan jag lätt betala över 100 kr för. Dessvärre är de inte så vanliga.
Citera
2008-12-06, 13:24
Medlem
Yeobuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
För en riktigt schysst delikatesspizza med förstklassiga råvararor kan jag lätt betala över 100 kr för. Dessvärre är de inte så vanliga.

kom ner till falkenberg, pizzatown. Vi har typ 20 pizzerior en i varje gatuhörn. alla är riktigt goda xD
Citera
2008-12-06, 13:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeobus
kom ner till falkenberg, pizzatown. Vi har typ 20 pizzerior en i varje gatuhörn. alla är riktigt goda xD

20 stycken pizzerior då mao...
Citera
2008-12-06, 13:34
Medlem
Jag tog en "special" dvs en "ubåt" med i liten tesked bea och 3 st oxfilebitar som var så tunna att man knappt såg dom, detta kostade 90 kr, helt otroligt för en äcklig röra som flöt ihop och inte smakade ett skit.

Detta var på en vanlig pizzeria på Södermalm, börjar tappa tron på pizzor, det är ju vanliga turkpizzor, dvs inte vedugn eller finare ost, kött osv.

Det suger, man kan ju inte skylla på att mjölet blivit dyrare....snarare bagaren som fått storhetsvansinne och att det finns tokar som mig, som betalar för att äta skiten.
Citera
2008-12-06, 13:35
Medlem
chucknorris_s avatar
Här uppe i norr vet jag då ingen "billig" pizzeria. Alla går för runt 65-80 kr st...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in