Var inte helt fel med att slå till på 80 spänns rabatt via foodora på ortens bästa pizzeria + gratis leverans. Blev ändå 180 spänn istället för 260 för 2 rejäla kebabpizzor. Så man får rulla om man vill köpa pizza idag
Var inte helt fel med att slå till på 80 spänns rabatt via foodora på ortens bästa pizzeria + gratis leverans. Blev ändå 180 spänn istället för 260 för 2 rejäla kebabpizzor. Så man får rulla om man vill köpa pizza idag
Att du har en stor rabatt är väl knappast relevant.
Var nere i Åsa, Kungsbacka förra helgen och åt en ”Ciao Ciao” på La Pizza, god men inte som den i Göteborg. Pris: 130kr under halva priset jmfrt med La Gondola.
Nej, för min del är det pizza från pizzeria som gäller, djupfryst från butiken existerar inte. Misstänker skarpt att de som köper microugnspizzor gör det helt enkelt för att de är lata och/eller inte ens kan göra t.ex. falukorv i ugn.
tror nog pizza gubbarna vet att om de är tvungna att höja pizza priset med 15 % kommer de att sälja färre pizzor samt att folk i det nuvarande ekonomiska läget inte så ofta kommer köpa pizza
vad gör de? jo höjer pizzorna så att de tjänar lika mycket på hälften så många sålda pizzor
(räknar kallt med att många kunder köper pizza ändå)
Senast redigerad av diseledvin 2022-10-25 kl. 17:09.
Satt och funderade på detta, 40krs pizzan eller den sk. "slum" pizza är tyvärr borta, senast igår fick jag betala 70 för en vanlig Vesuvio på Södermalm.
Vart går din gräns? när säger du "nej" till att en pizza nu är dyrare än att tex gå på Donken.
Jag säger aldrig nej till en pizza om någon annan bjuder..