Citat:
Ursprungligen postat av
Falukropp
VIKTIGT: I denna tråd tillämpas specialregler. Läs och begrunda startinlägget innan du postar, för att undvika problem!
Hej, jag är helt ny på IP-TV och har fixat mitt första abonnemang. Så jag har fått länken som jag ska använda mig av.
Jag har en tv Hub från boxer, (vi har fortfarande kvar vårat boxer abonnemang) där jag laddade ner Smarters IP-TV pro, då jag läst mig till att detta är en hyfsat bra app. Varför jag använde mig av min tv Hub från boxer är för att jag hittade ingen app på min LG tv som min IP-TV leverantör hade instruktioner till, och eftersom jag är en helt vanlig 2 barns mamma på 41 bast så vågade jag inte göra nåt som jag inte hade tydliga instruktioner till.
Fint, jag har kommit så långt att jag startat appen, skrivit in länken, laddat alla 15.000 kanaler. Jag köpte även premium i appen så att allt skulle vara riktigt bra 🤣🤣🤣
Jag har hittat alla kanaler jag vill ha, totalt 92 st och lagt i favoriter. Resten är oviktiga för mig.
Jag är mest ute efter cmore kanalerna och shl hockeyn🤣🤣
Men jag tänker att om alla i familjen lyckas navigera sig i denna app så kanske man kan säga upp min nuvarande tv leverantör och spara 700kr i månaden.
Men åter till mitt egentliga ärende!
Jag går in i fliken Epg och väljer min ”favorit” spellista som jag gjort med mina 92 kanaler, och då står det bara ”Ingen EPG hittades”
Igår hade jag en lista i min EPG, dock fanns den ingen kanal information till mina svenska kanaler, men det fanns en lista.
Idag kommer jag inte åt mina favoriter utan jag får söka upp kanalen manuellt igen, bland 15.000 andra kanaler.
Kan någon hjälpa mig att klura ut detta eftersom jag inte förstår mycket kring detta.
Läste mig till att det går att lägga till en Epg fil och få svensk program information till mina svenska kanaler, men hur gör man det?
Och kan man på något sett ”mappa” söka serier? Nu när man går in under comedy så ligger alla avsnitt huller och buller i mappen, det är inte ”mappat” för varje serie.
Gud va jag börjar ångra mig nu att jag gav mig in på detta, men skam den som ger sig.
Jag är glad att jag lyckades hitta och titta på Örebro-Färjestad igår på cmore hockey.
Dock en sketen förlust men men 😢
Som sagt jag hoppas att ett riktigt proffs på detta vill ta sig an mitt inlägg, för jag förstår inte några häftiga data termer i IP-TVns värld då det kan ni hålla för er själva.
Jag behöver raka enkla svar och instruktioner.
Super tacksam för svar från ett riktigt proffs.