Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qw12F56ko
Hjälper grannen då han är teknisk idiot.
Bilden började plötsligt flimra.
Han satt och kollade då bilden plötsligt började flimra.
Kollat med hans support dom påstår att dom inte har några problem.

Har stadsnät och 100/100
Formuler Z 8 box
Testat annan router också
Startat om allt.
Kan dom lägga störsignal på hans lina om dom misstänker IPTV?

Någon som har tips?

Prova boxen hemma hos dig och se om det är samma,alt dela din internet från mobilen till boxen , flamrar inte bilden då så har din granne problem med sin nätverksanslutning.
Citera
2023-01-02, 14:00
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Vilken app till en Android smart-tv rekommenderas nu för tiden? Det får gärna vara en gratis-app men om den kostar är det inte hela världen så länge den är bra och hyffsat buggfri. Kan i sammanhanget nämna att min tv är av billigare modell och har lite småsegt gränssnitt.

/#LOUDmouth#
Jag skulle rekommendera en box eller pinne och köra med Tivimate, körde själv med iptv-app på tv'n, men det laggade till 60-70%.
Efter jag fixade box så har jag inte haft ett enda lagg.
Citera
2023-01-02, 14:00
Medlem
Citat:
Vilken app till en Android smart-tv rekommenderas nu för tiden? Det får gärna vara en gratis-app men om den kostar är det inte hela världen så länge den är bra och hyffsat buggfri. Kan i sammanhanget nämna att min tv är av billigare modell och har lite småsegt gränssnitt.

/#LOUDmouth#

Tivimate.
Värd varenda krona.
Citera
2023-01-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin
Prova boxen hemma hos dig och se om det är samma,alt dela din internet från mobilen till boxen , flamrar inte bilden då så har din granne problem med sin nätverksanslutning.

Tyvärr så kan han inte köra över telefon.
Citera
2023-01-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qw12F56ko
Hjälper grannen då han är teknisk idiot.
Han satt och kollade då bilden plötsligt började flimra.
Kollat med hans support dom påstår att dom inte har några problem.

Har stadsnät och 100/100
Formuler Z 8 box
Testat annan router också
Startat om allt.
Kan dom lägga störsignal på hans lina om dom misstänker IPTV?

Någon som har tips?

Kolla så hdmi-kabeln sitter helt i både i tvn och Z8an.
Citera
2023-01-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin

Allt löste sig. Drog ur sladden ur TV:n och startade om den. Sedan funkade allt. Så enkelt var det.
Har aldrig hört att man ska behöva det på tv. Men allt elektriskt som strular ska man bryta strömmen, vänta 10 sek sedan starta om.
Citera
2023-01-02, 15:25
Medlem
Citat:

/#LOUDmouth#

Tivimate är bra!

Dessutom smart IPTV appen är en av favoriterna. Snygg, snabb, enkel och stabil app
Senast redigerad av Cykelhjelm 2023-01-02 kl. 15:30.
Citera
2023-01-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Tivimate är bra!

Dessutom smart IPTV appen är en av favoriterna. Snygg, snabb, enkel och stabil app

SmartIPTV-appen är enkel.
Det andra du skrev om den stämmer inte.

Att välja den om man kör Android-tv borde vara förbjudet.
Citera
2023-01-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
SmartIPTV-appen är enkel.
Det andra du skrev om den stämmer inte.

Att välja den om man kör Android-tv borde vara förbjudet.

Jaha, varför borde det vara förbjudet? Aldrig haft problem med appen på min LG tv. Beror oftast på skit bakom spakarna och att man inte blockat bort länder man inte har någon nytta av. Helt klart en värdig app att prova enligt min erfarenhet. Stämmer till 110% då jag själv använt den appen i åratal.
Citera
2023-01-02, 16:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Sedan femte oktober ska tydligen samtliga Bondfilmer finnas på prime men jag hittar inga, gissar dom inte finns för Sverige än, någon som hittat någon info om dom kommer till svenska prime också?
https://www.cnet.com/culture/entertainment/every-james-bond-movie-hits-amazon-prime/
Citera
2023-01-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Jaha, varför borde det vara förbjudet? Aldrig haft problem med appen på min LG tv. Beror oftast på skit bakom spakarna och att man inte blockat bort länder man inte har någon nytta av. Helt klart en värdig app att prova enligt min erfarenhet. Stämmer till 110% då jag själv använt den appen i åratal.

Kör du med den 👍🏻

Men att rekommendera den till en person med Android-tv är helt obegripligt.
Tivimate och SmartIPTV-appen går inte ens att jämföra.
Citera
2023-01-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör du med den 👍🏻

Men att rekommendera den till en person med Android-tv är helt obegripligt.
Tivimate och SmartIPTV-appen går inte ens att jämföra.

Jag rekommenderar ju båda så förstår faktiskt inte problemet, båda funkar fint efter ha tagit bort de flesta länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in