2023-01-05, 15:28
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
Fattar inte heller. Är man så full så man inte kan gå så har man garanterat minnesluckor.

Hon kan mycket väl ha blivit våldtagen, men skulle vara intressant att höra killens version.

Exakt!

Från artiklen, hon måste ju ha varit aprak.

Citat:
– Den unge mannen, som under middagen har fyllt på glaset, lyfter upp den halvt medvetslösa kroppen i vita Converse och tajta blå jeans och bär den bort mot huvudbyggnaden. Ingen reagerar.

Citat:
Jenny Strömstedt berättar att hon vaknar till, mannen har problem eftersom ”den medvetslösa kroppen han lagt framför sig inte är inställd på sex”

Citat:
Mannen bär sedan ut Strömstedt på gräsmattan och hjälper henne att hitta sina skor.
Citera
2023-01-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Först och främst behövs det en säker källa på att någon försökte våldta Jenny Strömstedt. Bara att hon säger det räcker inte och är inte trovärdigt med tanke på att hon är en vänsterbliven feminazi. Hon ser dessutom ut som en efterbliven häst i ansiktet. Ingen jag känner skulle ta i henne med tång.

Tveksamt alltihop att det skulle finnas någon sanning där.
Haha. Var en rolig kommentar. "Se mig!" "Jag meetoar också".
Herregud, killen la ju ned? Vad är ens grejen?
Stärker bara min tes om att fruntimmer ska städa och hålla huset iordning! O sköta om barna!
Helt hopplöst när de ska hålla på.
Vad är ens ett vinterprat? Nått jag svamlar på fyllan när det är snö ute?
Herregud vad pinsamt.
Fruntimmer har andra sysslor likväl som kräftor kräva vissa drycker!
Var väl bara tvungen att lämna en metoo grej.
Sist på bollen.
Sök hjälp kärringar!
Citera
2023-01-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Om Höglund själv blev våldtagen, skulle det gå att använda samma typ av argumentation och hävda att det var hennes fel eftersom hon var kvinna vid tillfället för våldtäkten?
Kön kan inte påverkas. Poängen är att förebygga våldtäkter. Vad är det för fel på det?
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-01-05 kl. 15:40.
Citera
2023-01-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag tycker Elisabeth har helt rätt i sak. Kvinnor har reducerats till att vara oskyldiga små lamm i den här debatten. Man talar aldrig om någons egna ansvar i media.

Det är samma med våldtäkter. Jag läste för något år sedan att uppemot 60% av alla våldtäkter som anmäls är återkommande offer. Dvs, samma kvinna anmäler igen och igen och igen. De dras till fel man men ingen, inte ens deras egna vänner säger "Ursäkta men lilla du, du kanske ska öppna ögonen och sluta tänka med fittan. Du träffar fel man hela tiden, inser du inte det?"
Detta är vad moderna och framgångsrika kvinnor naturligtvis förstår. Det är därför du alltid hittar kvinnor i marginalen när det handlar om våldtäkter.

Alla med döttrar gör naturligtvis det och vi vet att vi tar snacket på våra middagsbord men i Media ska kvinnor vara fria änglar att i princip vifta med fittan på fest och om någon råkar snudda vid den så är det en kriminell våldtäckts nazist i princip.

Kvinnor måste få ta mer ansvar.
Helt med dig kompis ! Bra inlägg
Citera
2023-01-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Generaliseringen är din egen. Det handlar om individens ansvar för sin egen säkerhet där man ska minimera riskerna för att bli utsatt för brott. Det handlar om självbevarelsedrift och sunt förnuft, där vi själva måste inse att det finns förövare och brottslingar lösa i samhället som är på jakt efter enkla byten.

Det ska noteras att Jenny var berusad och att det var orsaken till det som skedde i hennes absurda berättelse, om att hon minsann också är ett offer för vidriga män. För ca 30 år sedan! Hade hon druckit mindre hade hon inte följt med honom. Det ska noteras att hon inte blev våldtagen, så vad är storyn?

Det handlar om risken för en kvinna att bli utsatt för de män som inte accepterar ett nej. Höglund poängterar risker som när en kvinna är berusad och tillgänglig för de män som utnyttjar de tillfällen som bjuds med värnlösa offer. Extremen är de våldtäktsmän som tar chansen när en kvinna är ensam ute till och från hemmet. Det handlar inte om män som inte våldtar eller begår brott i övrigt.

Det är samma sak gällande riskbedömning med män som är berusade och blir offer för rån på väg hem från krogen. De värsta fallen är överfallsrån och misshandel där en man blir av med jacka, plånbok, klocka, telefon etc. Statistiskt är det på centrala platser i städerna som rån och överfall sker när berusade män lämnar krogen. Vet man det, och rättar sig därefter, blir man inte ett brottsoffer.

Nej det är inte min egen generalisering fru Höglund skriver klart och tydligt att män alltid maximerar sin egna sexuella njutning.

Hennes uttalande är lika dumt som om jag skulle påstå att alla kvinnor alltid försöker lura av män deras pengar bara för att varna män för att vissa kvinnor gör det.
Citera
2023-01-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perioden
Haha. Var en rolig kommentar. "Se mig!" "Jag meetoar också".
Herregud, killen la ju ned? Vad är ens grejen?
Stärker bara min tes om att fruntimmer ska städa och hålla huset iordning! O sköta om barna!
Helt hopplöst när de ska hålla på.
Vad är ens ett vinterprat? Nått jag svamlar på fyllan när det är snö ute?
Herregud vad pinsamt.
Fruntimmer har andra sysslor likväl som kräftor kräva vissa drycker!
Var väl bara tvungen att lämna en metoo grej.
Sist på bollen.
Sök hjälp kärringar!
Snälla sök hjälp du är en riktig mansgris. Jag är kvinna med akademisk utbildning.kvalificerade jobb.Inga barn.Samma man i 27 år. 70 plus utan gråa hår. Nykter alkoholist sedan 20år.Dricker ett glas vin per år max.
Citera
2023-01-05, 15:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Det finns säkert någon med denna åsikt, men det är knappast den förhärskande synen i denna tråd.

Hur kan du få det till det? Tror du att det bidrar något till diskussionen eller sakfrågan att skapa halmgubbar? Eller är du bara lat och väljer att pervertera en sida för att slippa jonglera med mer än en boll åt gången? Kanske du går borderline all in, splittar och bedömer dig själv som god och andra som onda?

Oavsett vilket är jag övertygad om att ditt svart/vit-tänkande skapar fler brottsoffer och därmed mer lidande. Låt bli det om du har någon som helst humanism i dig.

Kom tillbaka när du hängt på fb i 10+ år och snacka om fb-pöbelns åsikter om kvinnor.

På vilket sätt har jag ett svart/vitt-tänkande i dessa frågor? Jag har över huvud taget inte gått in i denna diskussion med egna åsikter.
Citera
2023-01-05, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Inte jag heller men att varför måste folk alltid uräkta sig?

Det finns män som enbart känner JAGET, det vet jag helt säkert och att den kategorin tager för sig om ett minsta tillfälle uppstår och återigen utan en ånger om ertappad och inför doms utan att han är ledsen för det att alla är så dumma emot honom!

Med huvudet på skaft då klarar man det mesta igenom att väldigt sällan traska in i stolpar.
Det är sant.
Men tyvärr har vi det samhälle vi har..och vissa har svårt att skilja på rätt och fel..
Citera
2023-01-05, 15:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du har inte förstått något om du om du ser det så.

Du syn bekräftar snarare bilden att svenska kvinnor är naiva som kräver att få slippa ta ansvar för vad de gör.

I de flesta länder i världen lär sig flickor av sina mödrar att det man gör sänder signaler (det är väl bara Nordeuropa som avviker). Så man måste tänka på hur man för sig om man inte vill skicka fel signaler. Eller inte riskera att signalerna kan misstolkas. Vilket innebär att man måste vara övertydlig så 99/100 förstår.

I Sverige tycks mödrar inte göra det, så naiviteten går i arv kan man säga. För det man inte lärt sig kan man förstås inte lära ut.

Svenska kvinnor måste börja bete sig försiktigt om de vill slippa höra det Höglund säger.

Jenny Strömstedt är övermåttan pinsam som kommer med en 20-30 år gammal grej. Fick hon inte till historien under Metoo? Är hon bara sen till häxbränningen?

Så du tycker att en kvinna får skylla sig själv om hon blir våldtagen för att hon inte var ”övertydlig”? Fräscht!
Citera
2023-01-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Men det hon sa var vettigt.
Kvinnor som är fulla och skickar ut signaler om att de vill ha sex har förstås ett ansvar för att det blir sex.

Men Jenny var i princip medvetslös. Ingen vettig mska tolkar det som att sex är ok. Även om hon ev sände andra signaler tidigare
Citera
2023-01-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker att en kvinna får skylla sig själv om hon blir våldtagen för att hon inte var ”övertydlig”? Fräscht!
Poängen är att förebygga våldtäkter. Vad är det för fel på det?
Citera
2023-01-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Men Jenny var i princip medvetslös. Ingen vettig mska tolkar det som att sex är ok. Även om hon ev sände andra signaler tidigare
Det är vad Jenny säger. Ändå kan hon återberätta historien med ganska mycket detaljer. Konstigt om man är aprak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in