2023-01-05, 13:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
män är ofta ja och sen ibland...väldigt relativt och behöver alltså absolut inte inbegripa dig och mig
Nu handlar ju EH:s inlägg om metoo, mäns våld mot kvinnor, våldtäkt mm.

Att män "ofta" försöker utnyttja kvinnor sexuellt.
I min uppfattning utgår alltså EH ifrån att män ofta försöker utnyttja kvinnor sexuellt.

Idet sammanhanget ser jag ingen koppling till mej själv.
Citera
2023-01-05, 13:59
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Lågoddsare att fb-pöbeln skulle ta Höglunds parti i denna debatt. Att svenska kvinnor är horor som får skylla sig själva om de blir våldtagna går helt i linje med deras världsbild.
Du har inte förstått något om du om du ser det så.

Du syn bekräftar snarare bilden att svenska kvinnor är naiva som kräver att få slippa ta ansvar för vad de gör.

I de flesta länder i världen lär sig flickor av sina mödrar att det man gör sänder signaler (det är väl bara Nordeuropa som avviker). Så man måste tänka på hur man för sig om man inte vill skicka fel signaler. Eller inte riskera att signalerna kan misstolkas. Vilket innebär att man måste vara övertydlig så 99/100 förstår.

I Sverige tycks mödrar inte göra det, så naiviteten går i arv kan man säga. För det man inte lärt sig kan man förstås inte lära ut.

Svenska kvinnor måste börja bete sig försiktigt om de vill slippa höra det Höglund säger.

Jenny Strömstedt är övermåttan pinsam som kommer med en 20-30 år gammal grej. Fick hon inte till historien under Metoo? Är hon bara sen till häxbränningen?
Citera
2023-01-05, 14:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu handlar ju EH:s inlägg om metoo, mäns våld mot kvinnor, våldtäkt mm.

Att män "ofta" försöker utnyttja kvinnor sexuellt.
I min uppfattning utgår alltså EH ifrån att män ofta försöker utnyttja kvinnor sexuellt.

Idet sammanhanget ser jag ingen koppling till mej själv.
Nja du sa att EH sade att alla män är kapabla att våldta. Jag kan det garanterat icke! Finns ju inget mer avtändande än ett nej. Ja skulle då vara ett signalerat nej och då kommer det heller aldrig till ett verbalt nej.

Du sa ordagrant så här:
Jag håller helt med EH, förutom det sista där hon uttrycker att alla män skulle kunna våldta. Jag känner inte igen mej i det resonemanget.
och det var det jag vände mig mot för det sa hon aldrig (FB) Elisabet Höglunds övergreppsutspel mot Jenny Strömstedt
Citera
2023-01-05, 14:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Ingen kvinna ska ju våldtas och att kvinnan varit full eller utmanande klädd kan aldrig rättfärdiga våldtäkt. Jag utgår från att alla riktiga svenskar är överens om detta. Med det sagt så är det bedrövligt att man inte ska kunna påpeka att det utgör en risk för en kvinna att vara full och utmanande klädd (för män också) utan att det börjar storma. För det ÄR en risk. Jag tycker inte jag ska bli attackerad om jag vandrar genom Rinkeby med en skylt ”Ut med alla utlänningar”, men jag förstår likväl att risken är kraftigt förhöjd om jag gör det. För det ÄR så. Även om beteendena inte är fullt jämförbara så är båda betingade med RISK. Det måste man kunna påpeka om man bryr sig om människors väl och ve.

Så är det verkligen.

Näe! Har du någonsin stått inför en tjej som står på alla fyra i sängen med byxa och trosa nere vid knäna och med baken i vädret och som ylar, KOM! Påverkad...
Eller en tjej som av egen vilja har masserar ditt kön in till vansinnets gräns och att du håller på att klä av henne, a good progress..äntligen! Och så helt plötsligt ingenting, noll respons! Knäpp..

Då kan jag säga att allt hänger på en skör tråd där förnuftet ska till att segra över lusten som har stegrat sig upp till piken av Mount Everest.

Elisabet Höglund är erfaren hon vet hur sunda män reagerar.
Citera
2023-01-05, 14:27
Medlem
slutaletas avatar
Alla har en story att berätta och Jenny älskar uppmärksamhet och har psykopatdrag. Har själv gjort saker på fyllan som jag ångrar men man får lära sig och gå vidare. Det egna ansvaret är enormt, vilket är det EH skriver.
Citera
2023-01-05, 14:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Så här skriver EH i slutet av inlägget:

"Jag försvarar inga män. Aldrig i livet. Männen är ofta svin som inte söker något annat än personlig sexuell tillfredsställelse, ibland till vilket pris som helst."

Helt riktigt att det är en del av verkligheten och som man bör ha i åtanke.
Citera
2023-01-05, 14:42
Medlem
VetVemDuArs avatar
Det finns många exempel på att kvinnor som dricker tenderar att omtolka sina minnen när de nyktrar till.
För att undvika att utsätta män för brott (falsk tillvitelse, mened, förtal, ärekränkning mm) bör kvinnor därför avhålla sig från att dricka om de ämnar att ha sex. Dessutom borde deras klokare medsystrar ta ett gemensamt ansvar för att dessa fruktansvärda brott bland kvinnor upphör. Annars riskerar de att bli medansvariga för de brott och det lidande män utsätts för.
Citera
2023-01-05, 14:42
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Härom dagen kunde vi läsa i bl a Expressen att Elisabeth Höglund, ni vet den där fossilen som kommer att behöva slutförvaras bredvid svenskt kärnbränsle när det är dags, gjorde ett utspel mot Jenny Strömstedt. Utspelet gällde huruvida Jenny Strömstedt själv var medskyldig till att hon nästan blev våldtagen vid ett tillfälle. Enligt Höglund så var hon själv en bidragande orsak till detta eftersom hon, vid våldtäktstillfället, var berusad.

Ok.

Hur tänker Höglund? Är det alltid berusade kvinnors fel att de blir våldtagna? Eller vad?

Vad anser panelen? Högt som lågt.

Om Höglund själv blev våldtagen, skulle det gå att använda samma typ av argumentation och hävda att det var hennes fel eftersom hon var kvinna vid tillfället för våldtäkten?

Först och främst behövs det en säker källa på att någon försökte våldta Jenny Strömstedt. Bara att hon säger det räcker inte och är inte trovärdigt med tanke på att hon är en vänsterbliven feminazi. Hon ser dessutom ut som en efterbliven häst i ansiktet. Ingen jag känner skulle ta i henne med tång.

Tveksamt alltihop att det skulle finnas någon sanning där.
Citera
2023-01-05, 14:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Helt riktigt att det är en del av verkligheten och som man bör ha i åtanke.
Nu tillhör jag inte den kategorin.

I dagens hårda klimat, måste man fundera över hur man agerar.
Det är flera insikter att ha i åtanke.

Kalla det personligt ansvar eller vad du vill..
Men jag är övertygad om att man klarar sej bättre då.
Citera
2023-01-05, 14:51
Medlem
Så tjejer som dricker är inte myndiga eller hur ska man tolka detta? Ska vi låta kvinnor dricka öht om de blir våldtagna pga att de inte kan ta hand om sig själva med alkohol i kroppen?
Citera
2023-01-05, 14:55
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Så tjejer som dricker är inte myndiga eller hur ska man tolka detta? Ska vi låta kvinnor dricka öht om de blir våldtagna pga att de inte kan ta hand om sig själva med alkohol i kroppen?
Kvinnor som har sex fulla, utsätter ibland män för allvarliga brott efteråt.
Citera
2023-01-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Tänk att det ska vara så svårt att ha två tankar i huvudet samtidigt.

Ja, vi lever i en icke perfekt värld. Det är därför rimligt att lära sig att inte utsätta sig för onödiga faror.
Ja, det är alltid den som rånar/misshandlar/mördar/våldtar fel.

Det finns ingen motsägelsefullhet mellan dessa två påståenden.

Ja det är väldigt konstigt faktiskt. Förstår inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in