2023-01-04, 20:55
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?
Hon har 100% rätt. Nä men, högst ovanligt om du inte beter dig som en gigantisk kuk mot henne som person eller beter dig riktigt grotesk. Jag tror nog hon skulle kunna förlora sin licens om det verkligen är obefogat

Psykologer ska vara professionella men rättvisa självklart men ska inte trycka ned en bara för att. Dom ska "hjälpa" en på sätt och vis
Så kommunikation är viktigast och ljug aldrig. Annars lika bra stanna hemma
Citera
2023-01-04, 21:06
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Läs hans inlägg en gång till. Personen behöver hjälp akut, inte inbokade tider kl 0900..

Möjligt, men nu har han ju redan sökt hjälp och om det som TS beskriver bara har ägt rum i hans huvud borde väl psykologen ha fattat att han är knäpp och sett till att han får hjälp, men psykiatrin är väl inte intresserade av att hjälpa patienter.
Citera
2023-01-04, 21:16
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag sökte som sagt psykologhjälp för jag inte kunde sova. Det är ingen som sagt till mig att jag har schizofreni som exempelvis en paranoid variant. Jag har suttit med en psykolog som suttit på en stol framför mig. Som blivit väldigt yr, slängt med huvudet till höger och vänster. Sedan ryckt till i kroppen, och därefter sjunkit ihop fullständigt medvetslös i stolen. Huvudet har sedan varit lätt bakåtlutat och lutat mot höger axel. Här har jag velat ringa 112 och göra HLR. Sedan har psykologen kvicknat till och tittat höger - vänster med ögonen, ungefär som hon inte visste vad hon var. Sedan var allt som vanligt, "fullt ös" på psykologen. Jag upplevde psykologen som stressa och svår att balansera sina känslor, dvs stressad ibland och "off" ibland.

Psykologen påstår också att jag är fysiskt sjuk, eftersom hon inte tycker min ålder rimmar samman med hur jag ser ut. Hon tror jag är yngre än vad jag är. Min förklaring är att jag har tur med exempelvis håret, det är kvar på huvudet, jag har inte grått hår. Jag tränar en del, så jag är både ganska smal och ser någorlunda vältränad ut. Det ger en illusion att jag ser yngre ut än vad jag är enligt mig.
Hur många timmar hade du sovit under 24-timmarsperioden fram till detta möte? Minns du det?
Citera
2023-01-04, 21:17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Hon har 100% rätt. Nä men, högst ovanligt om du inte beter dig som en gigantisk kuk mot henne som person eller beter dig riktigt grotesk. Jag tror nog hon skulle kunna förlora sin licens om det verkligen är obefogat

Ja, det var en del uppståndelse när jag var på kliniken (psykiatriska kliniken). Det var två andra psykologer som vardera fick leta efter min psykolog, vid de två senare besöken. Min "konstiga" psykolog hade stängt in sig på ett rum och ignorerade att hämta mig som patient i patientrummet. Jag väntade 30 min i väntrummet, sedan sade jag till i receptionen: "Vart är min psykolog jag skulle träffa? En psykolog började då leta genom att rycka upp dörrar i korridoren samtidigt som hon uppgivet sade "hon ska vara här" och så hittade vi "min" psykolog i ett rum. Hon verkade slöa med sitt anteckningsblock/almanacka. Samma sak inträffade alltså vid båda två sista besöken. Första besöket däremot, då var det 09:00 prick. Och då blev psykologen irriterad för jag kom 09:00:20. Dvs jag var 20 sekunder försenad.

Peronligen tror jag inte en psykolog får missköta sig allt för mycket. Men vet det gör jag inte, vad som räknas som misskötsel. Jag vet heller inte om denna psykologen missköter sig i dag. Jag ska fråga dennes avdelningschef, eftersom jag har många frågor, men få svar. Jag kommer sedan skriva i tråden vad som sades. Så får ni avgöra om jag är psykotisk eller bara råkat ut för en psykiskt obalanserad psykolog.
Senast redigerad av Hegamon 2023-01-04 kl. 21:38.
Citera
2023-01-04, 21:34
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ja, det var en del uppståndelse när jag var på kliniken (psykiatriska kliniken). Det var två andra psykologer som vardera fick leta efter min psykolog, vid de två senare besöken. Min "konstiga" psykolog hade stängt in sig på ett rum och ignorerade att hämta mig som patient i patientrummet. Jag väntade 30 min i väntrummet, sedan sade jag till i receptionen: "Vart är min psykolog jag skulle träffa? En psykolog började då leta genom att rycka upp dörrar i korridoren samtidigt som hon uppgivet sade "hon ska vara här" och så hittade vi "min" psykolog i ett rum. Hon verkade slöa med sitt anteckningsblock/almanacka. Samma sak inträffade alltså vid båda två sista besöken. Första besöket däremot, då var det 09:00 prick. Och då blev psykologen irriterad för jag kom 09:00:20. Dvs jag var 20 sekunder försenad.

Peronsligen tror jag inte en psykolog får missköta sig allt för mycket. Men vet det gör jag inte, vad som räknas som misskötsel, jag vet heller inte om denna psykologen missköter sig i dag. Jag ska fråga dennes avdelningschef, eftersom jag har många frågor, men få svar. Jag kommer sedan skriva i tråden vad som sades. Så får ni avgöra om jag är psykotisk eller bara råkat ut för en psykiskt obalanserad psykolog.
Bra, då har du vittnen. Spela in hennes obefogade kommentarer och förstör hennes liv, kräv skadestånd för emotionell trauma och njut

Och ja, låter högst oprofessionellt. Inte bra, slöseri med tid och ha en jävla störd psykolog. Ingen är perfekt, så är det bara
Senast redigerad av bergsdal 2023-01-04 kl. 21:37.
Citera
2023-01-04, 21:36
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hur många timmar hade du sovit under 24-timmarsperioden fram till detta möte? Minns du det?

Absolut: Sex timmar inför första mötet. Tre till fyra timmar inför andra mötet. Tre till fyra timmar inför tredje mötet.

Inför första mötet: Hade jag sovit ut väl. Jag var uppe i köket vid 08:00 tog en kaffe och åt frukost. Sedan körde jag bilen till sjukhuset, det var en fin vårdag och solen sken. Jag var varken trött, arg, eller irriterad. Utan upplevde det mest som en intressant sak att åka till sjukhuset. För att träffa psykologen, som jag bara viste namnet på. Ja, det upplevdes också som lite nervöst då jag aldrig träffat en psykolog i en professionell miljö. Kände mig pigg och utvilad när jag satt i psykologens mötesrum. Jag satt på en stol, det var ett ovalt bord mellan mig och psykologen.

Det var när jag kom in på sjukhuset i korridoren som jag mötte psykologen för första gången. Jag var ca 30 sekunder försenad, vi möttes upp i korridoren. Utöver min psykolog så fanns ytterligare en kvinna som också verkade vara psykolog.

Psykologen rusade fram till mig, sträckte fram huvudet och tittade mycket förvånat i ansiktet på mig i höjd med min näsa. Sedan sänkte hon blicken till min mun. Sedan vände hon sig något åt vänster (från mitt håll) för att göra ett mycket kraftigt fräsande från munnen, samtidigt som hon verkade uppleva starkt äckel. Det såg ut som en katt som fräste. Eller en människa som du stoppar i bajs i munnen på. Jag har aldrig sett någon reagera så. Sedan under mötet har det varit helt lugn ur äckel-uppfattningen. Psykologen har varken fräst eller tyckt jag varit äcklig vad jag märkt iaf.

Inför andra mötet: Hade inte sovit utan var märkbart trött när jag satt framför psykologen. Gick dit för jag ville kolla vad den här konstiga psykologen gör. Under mötet använde jag faktiskt en svordom vid ett tillfälle. Jag sade ordet j*ävlar, då jag förklarade något som varit mycket negativt för mig (kass relationshistoria). Då reagerade psykologen genom att dra bakåt öronen på huvudet och se extremt häpen och förskräckt ut. Psykologen verkade överreagera på min simpla svordom. Jag har då aldrig sett någon dra sina öron bakåt på huvudet på det viset.

Vi pratade om begreppen vi och dom, där dom var = "bajs" enligt psykologen. Psykologen började till min stora förvåning nästan gråta och kröp ihop i sin stol, när jag sade att jag varit på semester på Bali. För att göra psykologen gladare sade jag (vit lögn); det var inte kul på Bali. Då blev psykologen jätteglad och upprepade flera gånger "du tyckte inte det var kul på Bali!" med ett enda stort leende och möjligen också ett visst mått av skadeglädje. Jag ville då förtydliga att jag inte tycker det är tråkigt i allmänhet att åka på semester. Så jag sade, jag har varit i Sydamerika och där tyckte jag det var jättekul.

Då och där började psykologen stirra ut i luften. Sedan från ingenstans skrika nästan vråla rakt ut till mig DET VAR BÄTTRE DÄR, JASSÅ DU TÄNKER SÅ!! Psykologen blev helt röd i ansiktet. Sedan började hon hetsa så här: ÅH!, ÅH!, ÅH! (typ hetsa). Jag kunde ej avgöra om psykologen skulle sträcka sig mot mig för att ta tag i mig, eller om hon bara skulle skrika. Okej jag är en man men ändå, vill inte ha combat med en psykolog.

Inför tredje mötet: Hade inte sovit utan var märkbart trött när jag satt framför psykologen. Gick dit för jag ville kolla vad den här konstiga psykologen gör. Jag fick frågan, vad pratade vi om förra gången med bestämd och dominant ton. Förra gången var tre veckor tidigare, jag kom ihåg vad vi pratade om och sade kortfattat till psykologen vad vi för tre veckor sedan pratat om. Det var under detta mötet som psykologen svimmade.

Hon pratade först om att hon har svårt säga hejdå, till sina patienter. Eftersom hon inte riktigt vet hur hon ska göra det, utan att situationen blir konstig. Efter detta blev psykologen mycket yr, huvudet föll till höger och vänster, sedan ryckte hon till. Sedan verkade psykologen vara 100% medvetslös. Ja, ni kan resten, jag kom ej ihåg larmnumret som är 112. jag visste heller inte riktigt vad jag skulle göra, är ej bra på HLR. Psykologen kvicknade sedan till som värsta skådespelaren, ja det syns när en person skådespelar. Alltså psykologen hade låtsats vara avsvimmad! Blev lite förbannad på att jag först gick på det hela och att jag hade blivit stressad av situationen.
Senast redigerad av Hegamon 2023-01-04 kl. 22:16.
Citera
2023-01-04, 21:54
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Hej Hegamon, hur gammal är du? Bor du ensam?
Citera
2023-01-04, 22:02
Medlem
Citat:

Nej, jag hade duschat, satt på mig rena kläder och rakat mig. För att ge ett bra första intryck.

OK, känner din typ. NÄR hade du duschat, satt på dig rena kläder och rakat dig? hur många timmar eller dagar innan, svara ärligt.
Citera
2023-01-04, 22:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knifefacefuck
OK, känner din typ. NÄR hade du duschat, satt på dig rena kläder och rakat dig? hur många timmar eller dagar innan, svara ärligt.

En timme och 15 minuter innan mötet med psykologen.
Jag gick upp kl 07:30. Därefter in i duschen, sedan rakade jag mig, sedan på med rena kläder, var klar med detta kl 07:45. Sedan kl 08:30 satte jag mig i bilen för att vara på sjukhuset klockan 09:00. Jag är helt säker på detta. Jag har en hyffsad casual klädstil btw.

Jag är ganska noga med min hygien. Dvs jag har alltid deodorant och schamponerar håret. Jag ogillar att gå runt orakad därför rakar jag mig många gånger i veckan, med både rakhyvel och raklödder. Har i princip aldrig smutsiga kläder om jag inte arbetar i trädgården eller med bilen eller båten.

Vet att psyksjuka personer ofta slarvar med sin personliga hygien, det gäller även med att tvätta sina kläder. Nej, jag försöker i stort undvika gå runt som en lortgris.
Senast redigerad av Hegamon 2023-01-04 kl. 22:28.
Citera
2023-01-04, 22:30
Medlem
RyskaMaffians avatar
Psykologen är ute efter dig. De övervakar all din internettrafik och planerar att slå till inom kort.
Citera
2023-01-04, 23:30
Medlem
scoremaxs avatar
med tanke på att Hegamon numera skriver helt normala inlägg i andra delforum tolkar jag det som att det utförts en Psykos-trollning.
Citera
2023-01-04, 23:48
Medlem
otellos avatar
Det låter väldigt konstigt, hemskt om det är sant. Byt psykolog asap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in