2023-01-03, 22:43
Medlem
Hegamons avatar
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?
Senast redigerad av Hegamon 2023-01-03 kl. 22:48.
Citera
2023-01-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Psykologen jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?

Du inbillar dig, du är fin och bra.
Citera
2023-01-03, 22:51
Medlem
Vissa personer arbetar tyvärr med sånt som de inte är lämpad för.
Jag tycker att du ska byta psykolog till en som du trivs med som du känner att du kan vara helt ärlig med.

Jag hade turen och träffade rätt på första gången och har fortsatt att gå till samma, känner att han förstår mig och har ganska snabbt listat ut problem som jag upplever och knuffat mig lite i rätt riktning under våra samtal och öppnar upp mina ögon så jag ser saker på ett annorlunda sett.
Citera
2023-01-03, 22:52
Medlem
Neroxxs avatar
Byt psykolog är ju första tanken, du är väl där för att få hjälpt så ifall inte detta ingår i din hjälp så bör du titta efter en annan.
Citera
2023-01-03, 22:52
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Hade du för mycket parfym?
Citera
2023-01-03, 22:54
Medlem
Låter ju helt anmärkningsvärt.

Du gjorde inga märkliga närmanden eller dylikt?
Citera
2023-01-03, 22:55
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Du inbillar dig, du är fin och bra.

Nja, nu har säkerhetsansvarig för psykiatrin i länet jag bor kontaktat mig. För jag kontaktat psykologen på ett aggressivt sätt ja. Han menar jag ska kontakta han om jag har ytterligare frågor. Ja, det har jag. Och jag kommer skriva till han. Jag fick mycket konstiga frågor av psykologen som jag inte besvarade bra. Psykologen var medvetslös periodvis under mötet. Och denna psykologen skrek sig röd i ansiktet, när jag pratade om mina upplevelser. Psykologen har ringt mig och är fullkomligt livrädd för mig. Vettskrämd.
Senast redigerad av Hegamon 2023-01-03 kl. 23:17.
Citera
2023-01-03, 22:58
Medlem
Trivselgruppens avatar
Det verkar som att du har en pågående psykos. Ta kontakt med din närmaste vårdcentral för hjälp. Ring 1177 om det är lättare.
Citera
2023-01-03, 23:01
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Nja, nur har säkerhetsansvarig för psykiatrin i länet jag bor kontaktat mig. För jag kontaktat psykologen på ett aggressivt sätt ja. Han menar jag ska kontakta han om jag har ytterligare frågor. Ja, det har jag. Och jag kommer skriva till han. Jag fick mycket konstiga frågor av psykologen som jag inte besvarade bra. Psykologen var medvetslös periodvis under mötet. Och denna psykologen skrek sig röd i ansiktet, när jag pratade om mina upplevelser. Psykologen har ringt mig och är fullkomligt livrädd för mig. Vettskrämd.

En sak är säker: du har uppenbart ett behov av psykiatrin.
Citera
2023-01-03, 23:16
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Nja, nur har säkerhetsansvarig för psykiatrin i länet jag bor kontaktat mig. För jag kontaktat psykologen på ett aggressivt sätt ja. Han menar jag ska kontakta han om jag har ytterligare frågor. Ja, det har jag. Och jag kommer skriva till han. Jag fick mycket konstiga frågor av psykologen som jag inte besvarade bra. Psykologen var medvetslös periodvis under mötet. Och denna psykologen skrek sig röd i ansiktet, när jag pratade om mina upplevelser. Psykologen har ringt mig och är fullkomligt livrädd för mig. Vettskrämd.

Antingen ska du sitta inspärrad på Säters slutna avdelning eller så ljuger du.
Citera
2023-01-03, 23:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Vissa personer arbetar tyvärr med sånt som de inte är lämpad för.
Jag tycker att du ska byta psykolog till en som du trivs med som du känner att du kan vara helt ärlig med.

Mmm... psykologen verkade vara en psykpatient. Det tänkte jag när jag klev in på den psykiatriska avdelningen och mötte psykologen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Hade du för mycket parfym?

Nej, jag hade duschat, satt på mig rena kläder och rakat mig. För att ge ett bra första intryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Låter ju helt anmärkningsvärt.

Du gjorde inga märkliga närmanden eller dylikt?

Jag försökte svara på frågor och tänka på att jag är patient och hon är psykolog. Jag tänkte på "bli inte arg". Samt svara på frågor du får.
Citera
2023-01-03, 23:33
Medlem
Det du så här långt exemplifierat med är att hon fräste som en katt. Kan du utveckla? Har du en historik av att typ misstolka beteenden och läsa av folk dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in