2023-01-03, 18:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Men läs inte då?

Haha eller hur! Okej att man läser för att typ mysirritera sig lite. Men om man skäms och mår så dåligt av att läsa gör man nog bäst i att låta bli? Jag kände samma med bloggbevakning en gång i tiden. Blev mer irriterad än glad av att läsa. Så då slutade jag. Elsa och Sandra är mina guilty pleasures. Blir lite lagom irriterad, men rätt trevligt ändå. Och till och från lite inspirerande!
Citera
2023-01-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Men läs inte då?
Är ju svårt att veta när den typen av inlägg dyker upp. Alternativet är att helt sluta läsa bloggen, men något nöje ska man ju ha. Jag retar på något fruktansvärt på Elsa så jag antar det är någon slags självskadebeteende.
Citera
2023-01-03, 20:01
Medlem
Störde mig så mycket på Elsa i senaste poddavsnittet. Tycker det har blivit lite ombytta roller på senaste tiden, att hon istället för Sofia har blivit den översittiga? Skryter och skryter om hur bra hon mår just nu. Medans Sofia pratade med sprucken lite gråtmild röst om att hon typ tappat bort sig själv i livet och i att göra content av allt satt Elsa klämkäckt och raljerade om hur hon är en teaterapa som "alltid levt sitt liv i rampljuset" (samtidigt som att det givetvis var en trendspaning att vara mer privat och att inte göra vackra saker för en bilds skull/kapitalisera på sitt liv.....)
Citera
2023-01-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaredan
Lol på att Elsa funderar på om hon tycker att julen är stressig på grund av att hon är mellanbarn. Det kan ju inte vara så att hon känner samma julstress som de flesta andra, självklart måste hennes stress vara lita mer speciell och rotad i mellanbarnstraumat.

Elsa har verkligen gett mellanbarnet ett uppsving. Själv har jag startat en sparkonto till mitt mellanbarn. För att finansiera alla terapitimmar i framtiden, särskilt så här efter julen tror jag det kommer behövas.

"Härom dagen fick jag en bild från södra Frankrike där min mamma är med Sigge, Anna och hennes familj och firar nyår. Ett hugg av avundssjuka slog till." Ja men åk iväg då. Vad hindrar henne? Men det är klart då kunde hon ju inte vara med sina kompisar och leka fram sin nya vårstil. Måste vara jobbigt att byta stil varje årstid.
Citera
2023-01-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Elsa har verkligen gett mellanbarnet ett uppsving. Själv har jag startat en sparkonto till mitt mellanbarn. För att finansiera alla terapitimmar i framtiden, särskilt så här efter julen tror jag det kommer behövas.

"Härom dagen fick jag en bild från södra Frankrike där min mamma är med Sigge, Anna och hennes familj och firar nyår. Ett hugg av avundssjuka slog till." Ja men åk iväg då. Vad hindrar henne? Men det är klart då kunde hon ju inte vara med sina kompisar och leka fram sin nya vårstil. Måste vara jobbigt att byta stil varje årstid.

Jag kände tvärtom, vad fruktansvärt missunnsamt att liksom tjura för att övriga familjen är tillsammans och man själv inte är med? Som att hon inte klarar av eller kan acceptera att hon inte är en del (eller i centrum) av allt jämt.
Citera
2023-01-04, 00:00
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox

Jag hoppades mest att hon inte vrr allvarlig med tanken om att bjuda in sig själv till sin brors svärföräldrars nyårsfirande i Frankrike nästa år.
Det är väl en sak om de har en tight relation, men det tror jag väl knappast?
Citera
2023-01-04, 00:57
Medlem
Skrev hon inte nyss också att hon skulle sluta ha fomo?
Citera
2023-01-04, 08:58
Medlem
Dagens inlägg…Elsa ser helt malplacerad ut i sin lilla slinkiga klänning och varför bara ben och fötter?? Ser bara helt märkligt ut. Hela ”festen” ser rätt määäh ut, typiskt småskaligt firande för småbarnsföräldrar som hänger tillsammans pga lättast så. INGET fel med det såklart, men hela Elsas outfit och förberedelser (samt pepp) inför vittnade om en pang-fest med dans hela natten, ”imorgon smäller det”, osv, och så blev det ju uppenbarligen inte.
Citera
2023-01-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha eller hur! Okej att man läser för att typ mysirritera sig lite. Men om man skäms och mår så dåligt av att läsa gör man nog bäst i att låta bli? Jag kände samma med bloggbevakning en gång i tiden. Blev mer irriterad än glad av att läsa. Så då slutade jag. Elsa och Sandra är mina guilty pleasures. Blir lite lagom irriterad, men rätt trevligt ändå. Och till och från lite inspirerande!
Så känner jag oftast också. Har aldrig påstått att jag mår dåligt av att läsa Elsa?
Men vissa inlägg är fanimej så jävla pinsamma att man knappt står ut. Elsa saknar ju helt verklighetsförankring och är allmänt fjollig vilket kan reta skiten ur mig, men vissa inlägg är rätt trevligt tidsfördriv.
Jag lovar att jag är fullt kapabel att själv avgöra när det är dags att sluta läsa en blogg.
Citera
2023-01-04, 09:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Dagens inlägg…Elsa ser helt malplacerad ut i sin lilla slinkiga klänning och varför bara ben och fötter?? Ser bara helt märkligt ut. Hela ”festen” ser rätt määäh ut, typiskt småskaligt firande för småbarnsföräldrar som hänger tillsammans pga lättast så. INGET fel med det såklart, men hela Elsas outfit och förberedelser (samt pepp) inför vittnade om en pang-fest med dans hela natten, ”imorgon smäller det”, osv, och så blev det ju uppenbarligen inte.

Hon skrev ju i dagens inlägg att det var en ”lagom” fest och att det var ”bra nog”. Typ. Så ja hon lät lite besviken faktiskt. Vem gillar lagom i en klänning för flera tusen.
Citera
2023-01-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon skrev ju i dagens inlägg att det var en ”lagom” fest och att det var ”bra nog”. Typ. Så ja hon lät lite besviken faktiskt. Vem gillar lagom i en klänning för flera tusen.
Exakt! Lät som hon ville få det att verka som om detta var den typen av fest hon typ ville ha men att hon i själva verket var besviken och kände sig snuvad på konfekten.
Plus: de andra var mer ”avslappnade småbarnsföräldrar som klätt upp sig” medan hon kom där i kortkort (för flera tusen som sagt).
Fattar fortfarande inte varför hon var helt barbent och nakna fötter?
Citera
2023-01-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Exakt! Lät som hon ville få det att verka som om detta var den typen av fest hon typ ville ha men att hon i själva verket var besviken och kände sig snuvad på konfekten.
Plus: de andra var mer ”avslappnade småbarnsföräldrar som klätt upp sig” medan hon kom där i kortkort (för flera tusen som sagt).
Fattar fortfarande inte varför hon var helt barbent och nakna fötter?

Haha nej den där märkliga halvklara outfiten. Fattade noll komma noll. Ett par strumpbyxor kanske? Inneskor? 😂🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in