2022-04-19, 09:37
Medlem
Någon mer än jag som la märke till hur grinig Sofia lät i podden förra veckan? Påsk på landet. Elsa, visserligen på riktigt glad och peppad tror jag, körde sin forcerade monolog i 180 och för första gången lät Sofia riktigt trött och avmätt. Frågade nästan spydiga frågor, som om hon på riktigt tröttnat på Elsas sätt att få allt låta så speciellt bara för att det handlar om henne, hennes sätt att avbryta med hetsiga instick osv. Sen berättade Sofia om sin påsk och det var ungefär exakt samma program som Elsa nyss dragit, bara nerskruvat och inte med vinkeln att det mesta är otroligt speciellt.

Så fascinerad av deras inbördes relation alltså. Undrar verkligen hur den funkar?! Båda konflikträdda men S så mkt mer artig, korrekt och diplomatisk, så att det nästan blir tramsigt ibland. Som att hon pratar med ett barn när hon pratar med Elsa. Blev förvånad av Sofias ton i podden, att inte ens hon orkade skapa god stämning.
Citera
2022-04-19, 09:41
Medlem
Och reklaminslaget för plåster! Inte ens Sofia orkade låta engagerad eller säga att hon använt produkten ”lääännngge” som hon annars ofta gör.
Citera
2022-04-19, 09:46
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Tror hon kommer dra sig mer åt IG så hon slipper anstränga sig lika mkt som nu.😂

Tyckte det var ett mysigt inlägg så sett. Men ja, vi har sett det förut. Och hennes ”Ååh jag e så stressad jag måste ha två dagars ledigt innan ledigheten så jag hinner planera att vara ledig” går mig ärligt talat på nerverna.

Edit: Hon är ju för sjutton gubbar ALLTID ledig??
Hur man än väljer att se på hennes så kallade jobb så har hon ju så SJUKT mkt ledig tid jämfört med pöbeln så vad gnäller hon om ens? Snacka om att inte se skogen för alla lummiga grönskande drömmiga träd.
Den proppmätta dagen är inte störst och så vidare.

Man kan säga att hon nog är den person som lägger mest tid på navelskådande över sin egen stress i förhållande till den faktiska arbetsbördan. Intalar man sig själv att man är stressad kan man bli stressad av vad som helst, men är man på riktigt stressad pga verkliga orsaker hinner man inte filosofera så mycket kring det och oroa sig över att inte hinna skaffa bukett till sitt "bröllop". Hon måste ta sig ut ur sitt eget huvud, det hela verkar inte riktigt sunt.
Citera
2022-04-19, 10:48
Avslutad
Idag när jag läste dagens blogginlägg om det stundande bröllopet så fick jag en känsla av att det inte blir av. Hon skrev att allt inte är klart, att hon kanske inte hinner få det som planerat. Jag hoppas jag har fel och att det blir den underbara upplevelsen hon, de, vill ha.
Hon brukar ju strössla ledtrådar när något ska ske, kanske även något inte ska ske?
Citera
2022-04-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
😂😂Snälla snälla! Skriv hela romanen nu. Fort! Måste veta hur det går för Poppe o Elsa.

Håller med! Vill veta om Poppe får ligga, vad Elsa tycker om Ida och hur litet rummet på Ett Hem egentligen var.
Don’t keep us hanging.
Citera
2022-04-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Och reklaminslaget för plåster! Inte ens Sofia orkade låta engagerad eller säga att hon använt produkten ”lääännngge” som hon annars ofta gör.

EDIT: nytt plåsterinslag inspelat i dagens podd. Woodan driver och tjoar! Antar självinsikten slog till ang förra veckans inslag som nog var det mest ointresserade och halvhjärtade reklamsamarbetet jag hört hittills!
Citera
2022-04-19, 11:44
Medlem
Alltså! Dagens avsnitt där Sofia beskriver hur hon bäddar sängen är banne mig det mest absurda jag hört på länge. Hur orkar hennes man hålla på med detta nonsens? Snacka om att ha för mkt tid över om hon kan lägga denna tid och energi på att bädda sängen.
Citera
2022-04-19, 12:42
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Hon måste ta sig ut ur sitt eget huvud, det hela verkar inte riktigt sunt.

Jag håller med. Men tror det är extra svårt när även arbetslivet handlar om- tadaaa! Henne själv.

När man haft en intensiv ledighet och hittat på massa saker med vänner och familj är det rätt gött att gå och jobba ibland faktiskt.

Hade själv fått psykos om det skulle vara julafton varje dag i veckan, året runt, 24/7.

Citat:
Ursprungligen postat av Towanda
Idag när jag läste dagens blogginlägg om det stundande bröllopet så fick jag en känsla av att det inte blir av. Hon skrev att allt inte är klart, att hon kanske inte hinner få det som planerat. Jag hoppas jag har fel och att det blir den underbara upplevelsen hon, de, vill ha.
Hon brukar ju strössla ledtrådar när något ska ske, kanske även något inte ska ske?

Det här har jag inte tänkt på men du har rätt, det är väl inte likt henne alls?
Å ksk inte alls är ett tecken på att hon e så ”quirky å spontan))” nu helt plötsligt.
Nåja, vi lär väl få se helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Håller med! Vill veta om Poppe får ligga, vad Elsa tycker om Ida och hur litet rummet på Ett Hem egentligen var.
Don’t keep us hanging.

Poppe får självklart ligga.. sen med vem det återstår att se..

Nädå skämt å sido kommer kanske en fortsättning om jag lyckas ta mig in i rummet på Ett hem igen nästa gång de är där och fota ytterligare några sidor ur hans glittriga fjärilsdagbok med tuggummilukt och riktigt hjärtformat hänglås.<3

Detta gjorde jag nu senast medan Elsa låg i badet med skumpa och mollusker på is med citron ”för alla äääälskar ju det” eller hur.
Gissa vilken låt hon låg å sjöng med lite gråtmild till? Jo, givetvis ”Just idag är jag stark” med käre gamle Kenta varvat med ”Älska mig för den jag är” och ”Jag vill ha en egen måne” med Ted Gärdestad. Tyckte faktiskt synd om henne så fick påminna mig om att ändamålet helgar medlen ibland för att inte avbryta där och då.

Och Pontus satt förmodligen i sin lekstuga, nej studio menar jag såklart, med fuktig blick och försökte låta bli att ta Ida på grejen eller kolla på hennes bröst medan hon reciterade *insert valfri SVT-validerad förortsrappares typ tredje senaste låt* å bara en till och bara en till osv så han hade väl smsat Elsa: sorry baby jag e sen på ”jobbet” här men puss påre! Så Ida kunde spela ”bara en till” raplåt med *insert starkt destruktivt men samtidigt lite hett budskap* verklig text med upplevelse för å allmänbilda överklassen i hur det funkar i orten osv.

Gissar att de kommer göra exakt samma upplägg nästa gång de ska försöka rädda förhållandet så vi får förhoppningsvis se vad framtiden bär i sitt (Idas? Pontus mammas? Pontus eget? Elsas? Saurkrauts?) sköte helt enkelt.
Senast redigerad av Huzzah 2022-04-19 kl. 12:45.
Citera
2022-04-19, 14:29
Medlem
Branogbitters avatar
Var faktiskt tvungen att lyssna på påsk-poddavsnittet och jo, SW låter extremt ointressant, trött och nästan grinig flertalet gånger.
Hon har mina fulla sympatier, Elsa lämnar nästan snigelspår efter sig av upphetsning över exakt ALLT (iaf allt som har med henne själv att göra) Kan människan ens yttra en enda mening utan att nästan slå knut på sig själv över hur fantastiskt allt är?
Blev iofs rätt less på när SW skulle säga högt upprepade gånger hur mycket hon ÄLSKAR GULT OCH ROSA😑
Citera
2022-04-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Var faktiskt tvungen att lyssna på påsk-poddavsnittet och jo, SW låter extremt ointressant, trött och nästan grinig flertalet gånger.
Hon har mina fulla sympatier, Elsa lämnar nästan snigelspår efter sig av upphetsning över exakt ALLT (iaf allt som har med henne själv att göra) Kan människan ens yttra en enda mening utan att nästan slå knut på sig själv över hur fantastiskt allt är?
Blev iofs rätt less på när SW skulle säga högt upprepade gånger hur mycket hon ÄLSKAR GULT OCH ROSA😑

Jag lyssnade några minuter och mina öron blöder fortfarande! Elsa: "Man kan inte vara för finklädd i naturen. Man vill typ make love with nature." 🤯

Jag undrar - är de allvarliga i denna podd? Är det på riktigt dessa tankar som upptar deras tid?
Citera
2022-04-19, 16:12
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Jag lyssnade några minuter och mina öron blöder fortfarande! Elsa: "Man kan inte vara för finklädd i naturen. Man vill typ make love with nature." 🤯

Jag undrar - är de allvarliga i denna podd? Är det på riktigt dessa tankar som upptar deras tid?
Ja det är ju det värsta, dom är ju helt seriösa. Dessa tankar är helt på riktigt det som snurrar i deras små striphåriga huvuden 🥹
Citera
2022-04-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Någon mer än jag som la märke till hur grinig Sofia lät i podden förra veckan? Påsk på landet. Elsa, visserligen på riktigt glad och peppad tror jag, körde sin forcerade monolog i 180 och för första gången lät Sofia riktigt trött och avmätt. Frågade nästan spydiga frågor, som om hon på riktigt tröttnat på Elsas sätt att få allt låta så speciellt bara för att det handlar om henne, hennes sätt att avbryta med hetsiga instick osv. Sen berättade Sofia om sin påsk och det var ungefär exakt samma program som Elsa nyss dragit, bara nerskruvat och inte med vinkeln att det mesta är otroligt speciellt.
.

Var också tvungen att lyssna. Hade missat det avsnittet pga påsk. Hon lät verkligen helt annorlunda än hon brukar. Noll energi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in