Citat:
Just ja, även Christina verkat ha uppfattat dom i "triangelform" vända mot varandra. Tack, hade förglömt henne.
Skillnaden mellan AB och även Anderstedt som också uppfattar de 3 som sällskap är väl placeringen?
AB och Anderstedt ser de tre i rörelse gåendes åt samma håll, medan AD ser dem ståendes vända mot varandra.
Som sagt, jag har problem med denna hypotes. AB och IM. Lägg där till att Lisbeth skulle ljuga samt att hon i lögnen har "tur" att närmaste vittnet missar samtalet (och flera andra vittnen).
(Lite som SE's påstådda lögner. Han påstås ljuga och har ändå "tur" från stöd i uppgifter.)
Gällande huvudbonaden så blir jag inte klok alls. Mössa och barhuvad är det som är i majoritet.
Samt "Grå herrhatt"(AD) och "möjligen keps"(LJ)
Sedan har vi ju iakttagelser som "kort hals" och "kompakt utseende". Tänker mig att den korta halsen skulle kunna bidra till uppfattningen av något "pyramidformat"? Oavsett kapuschong eller ej?
Angående Vagnhäradskvinnan så är det svårt att avgöra. Där har du förvisso ett stöd för en kapuschong men samtidigt en rad osäkerheter kring uppgifterna, som kommer först 91.
Hennes man ger ett visst stöd för några saker. Ex. tiderna. De lämnar födelsedagsfesten ca 23. och skulle väl då kunna ha passerat mordplatsen vid tiden för(precis innan) mordet.
Skulle de personer hon iakttog kunna ha varit några andra? Vi har ett flertal "vittnen" som passerar mordplatsen söder ut precis innan. (Dock har vi vad jag vet ingen "ensam" utan samtliga är i sällskap)
Skillnaden mellan AB och även Anderstedt som också uppfattar de 3 som sällskap är väl placeringen?
AB och Anderstedt ser de tre i rörelse gåendes åt samma håll, medan AD ser dem ståendes vända mot varandra.
Som sagt, jag har problem med denna hypotes. AB och IM. Lägg där till att Lisbeth skulle ljuga samt att hon i lögnen har "tur" att närmaste vittnet missar samtalet (och flera andra vittnen).
(Lite som SE's påstådda lögner. Han påstås ljuga och har ändå "tur" från stöd i uppgifter.)
Gällande huvudbonaden så blir jag inte klok alls. Mössa och barhuvad är det som är i majoritet.
Samt "Grå herrhatt"(AD) och "möjligen keps"(LJ)
Sedan har vi ju iakttagelser som "kort hals" och "kompakt utseende". Tänker mig att den korta halsen skulle kunna bidra till uppfattningen av något "pyramidformat"? Oavsett kapuschong eller ej?
Angående Vagnhäradskvinnan så är det svårt att avgöra. Där har du förvisso ett stöd för en kapuschong men samtidigt en rad osäkerheter kring uppgifterna, som kommer först 91.
Hennes man ger ett visst stöd för några saker. Ex. tiderna. De lämnar födelsedagsfesten ca 23. och skulle väl då kunna ha passerat mordplatsen vid tiden för(precis innan) mordet.
Skulle de personer hon iakttog kunna ha varit några andra? Vi har ett flertal "vittnen" som passerar mordplatsen söder ut precis innan. (Dock har vi vad jag vet ingen "ensam" utan samtliga är i sällskap)
Tack, ja det är ju här nånstans man hamnar. Om AD m fl såg rätt fanns det alltså en kontakt precis före mordet. Jag tänker mig utifrån vittnesuppgifterna nåt sånt här:
1. Mannen tilltalar OP, LP märker det och vänder sig mot mannen i några få sekunder vilket noteras av AD. LP går vidare eftersom hon tycker det börjar bli obehagligt (eller nåt).
2. Hon hinner några steg sen smäller det snett bakom henne.
3. Hon vänder sig mot sin make och ser honom ligga blödande på trottoaren.
4. Eftersom LP drar slutsatsen att mannen som springer måste vara samme man som sköt och samme man som talade med OP precis före mordet skriker hon överrumplad och förtvivlad efter honom inåt Tunnelgatan.
Vi talar alltså om en mycket kortvarig kontakt som råkar uppfattas främst av AD. Men CV, ACH gör också lite "konstiga" iakttagelser som stökar till det för PU som ju uppenbarligen ville ha en annan story (eller ville hemlighålla denna del).
AB:s "småpratande/den höjda högerarmen" hör hit liksom IM:s observation av "den höjda handen/tilltalade?".
Har du tänkt på att Krusell alltid sa att LP var det viktigaste vittnet eftersom hon var målsägare. Det är ett väldigt konstigt påstående. Andra vittnen kunde väl vara mkt bättre vittnen än hon? Hon stod/gick ju mitt uppe i händelsen. Att vara målsägare betyder inte att man har sett mest och bäst?
Men Krusell kan ha menat något annat. Han/spaningsledningen visste att LP både sett och hört gm innan skotten. En mkt kortvarig vittnesobservation. OP måste ju ha sett och hört mer men honom kan vi inte fråga.
Problemet var bara att PU inte kunde hitta den riktige gm. Åren gick och sen vet vi alla vad som hände.
De flesta mordplatsvittnena reagerade - vilket är naturligt - först efter första eller andra skottet. Och då var händelsen vi nu talar om redan över.
Jag diskuterar fortfarande.