Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
1. Fahrenheit edt är en av mina personliga favoritdofter när hösten och vintern kommer. Upplever kanske inte den så smutsig som du gör. Fick dessutom en komplimang av min frisörska förra veckan när jag hade den så jag trivs rätt bra med den. Fanns en version som hette Absolute om jag inte minns fel som var betydligt smutsigare och svårare att använda.
Nu är inte jag någon Dior Homme-fantast som jag vet många andra är men har du kanske testat Dior Homme Intense?
Annars har du en rätt manlig cheapie i Burberry London som är trevlig i svalare klimat. Lite sisådär med prestandan men tycker ändå den är värd att ha.
Även Dior Sauvage Elixir kan jag rekommendera att testa. Manlig med bra prestanda! Skall ej förväxlas med övriga Sauvage.
2. Sök på perfume samples så ska du nog hitta det du söker. Finns mänger med sidor som säljer men det var år sen jag själv köpte prover så jag har ingen direkt uppdaterad info.
3. Facebook har flera köp/sälj-grupper. Är nog enklaste sättet att göra det du efterfrågar.
Tackar för svar. Att veta vilket sök-ord på google man ska använda är halva nyckeln till rätt sökresultat. Och jag tänkte inte ens det kunde finnas på Facebook med. Ska leta runt där. Man får bara hoppas men inte får hem en flaska med lingon-saft i parfym-flaskan som man betalar några hundra för
Finns - eller åtminstone fanns en annan som hette Fahrenheit Cologne edt också. Har inte träffat på den live än. Känner du till vilket håll den går åt, i förhållande till förlagan?
Dior Sauvage är bra, men den är så tokvanlig, nutidens grå-parfym, typ Axe. Går man shoppinggatan fram här så känner man minst var 5e snubbe har Sauvage. Frågar man tjejer om vad dom gillar doften av Sauvage, så säger alla typ "Ja det luktar bra, så som alla killar luktar idag ...?".
Jag söker efter något som mer kan vara mer unikt, genom att harmonisera med ens egna utseende, ton, personlighet och framtoning. Dior Homme gillar jag ännu mer än Sauvage, och den känner jag inte att så många använder sig av, fast det kanske beror på att den projicerar inte lika starkt som Sauvage gör. Även YSL Y får folk att tro att det är Sauvage man har på sig. Så dominerande är Sauvage
Fahreneit kändes åt rätt håll men är lite väl mycket, känns omodern (för mig) liksom de flesta av Armanis och Boss parfymer gör. Tom Fords Oud Wood som jag blev rekommenderad, luktar för mycket typ myggmedel. Men attityden i Tom Ford parfymen var bra, lite krut och mer mörk personlighet. Stämmer överens med min framtoning (tyvärr). Burberry London är också bra, men luktar varm gammal jul-morfar för mig.
Bor inte i någon storstad heller så utbudet att prova är magert. Därför jag sökte tester att beställa hem. Fan va svårt allt ska vara.

Måste kanske ge mig ut i det okända okonventionella landskapet av internationella parfymer, med lite högre prislapp om jag ska hitta något jag tycker passar. Ännu svårare.