2022-12-31, 11:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Är det bara jag som fått för mig att nån av de boende på Gränsgatan ställt cykeln mot husväggen för att den låg slarvigt på trottoaren/gatan/backen?!
Har jag blandat ihop det med grannen på Storgatan?
Klipp från sammanfattningen:
- Cykeln ställdes upp av en granne då hon hittade den slängd utanför huset. (Obekräftad och mkt osäker uppgift).
Citera
2022-12-31, 11:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
- Vittnen har sett cykeln stå utanför JJ:s hus vid kl 04. Senare under morgonen stod cykeln ej kvar
JJ är mer för hästar än cyklar..
Hon cyklar lite på TTs cykel för att hon saknar egen ?
Var någonstans skulle hon när hon flyger som vinden med TTs cykel som tydligen är bättre.
Hack i schemat någonstans tycker jag.
Citera
2022-12-31, 12:15
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visstosant
Om man går i snabb takt kanske det tar 2-3 minuter, men jag tror nog det tar längre tid att släpa på en låst cykel och så ska de ju gå tillbaka och lasta Tove i bilen.( eller finns hon redan där?) Kanske går MH före med cykeln och JJ hämtar upp henne med Toves kropp i bilen när hon ställt cykeln mot husväggen, och de kör sedan direkt till dumpningsplatsen.

Den som låste T:s cykel är den som haft tillgång till T:s nyckelknippa om det inte är så att det är T som har parkerat cykeln på Gränsgatan.
Vi vet ju inte heller vem ägaren till cykeln som grannen flyttade är.
Om T:cykel är flyttad från Storgatan till Gränsgatan så tror jag att det mest troliga är att den som flyttade cykeln hade nyckel.
Citera
2022-12-31, 12:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Den som låste T:s cykel är den som haft tillgång till T:s nyckelknippa om det inte är så att det är T som har parkerat cykeln på Gränsgatan.
Vi vet ju inte heller vem ägaren till cykeln som grannen flyttade är.
Om T:cykel är flyttad från Storgatan till Gränsgatan så tror jag att det mest troliga är att den som flyttade cykeln hade nyckel.
- När JJ och grannen ska åka till McDonalds ser grannen cykeln "slarvigt parkerad" utanför "grinden".
- Det har inte framgått huruvida cykeln ska ha varit fastlåst vid staketet, bara att den "stod låst vid staketet".
...
- Polisen hittade cykeln på söndagen (Efterlyst)
- Cykeln är låst på ett icke stöldsäkert sätt med slanglås bara i framhjulet och ej förankrat i något annat.

Jag tolkar det som att cykeln var "slarvigt låst" redan när den stod utanför Js och att den flyttats låst.
Jag tror att T hade bråttom att låsa cykeln hos J av någon anledning och därför låste den "slarvigt". Jag tror inte att J/M tog sig tid att låsa upp den, förmodligen tänkte de inte ens på att de skulle kunna göra det.
Flytten var nog ett hastverk bara för att få bort den från Js hus och bekräfta att T gett sig iväg, dvs få bort misstankar från dem.
Citera
2022-12-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det gör det, kan berätta för dig att det finns en sökfunktion.

Prova använd den själv då så får du se att det inte framkommer någonstans att HK och TT varit barndomsvänner.
Det är en påhitt ifrån din sida och du har fortfarande inte bevisat hur du kom fram till den historian, för i denna tråden finns det inget som säger det.
Bevisa nu.
Citera
2022-12-31, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror inte det, då hade polisen och åklagaren kunnat släppa lite på fakta

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Åklagaren och polisen går inte ut och släpper fakta bara sådär.
Adam Rullman(åklagaren) har gjort det väldigt tydligt med att det inte kommer några uppgifter innan mordutredningen är färdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
HAHA du vet inte mkt ditt troll.
Är något hemligt stämplat så får ingen se något

Tycker du att detta är ett normalt beteende från din sida?

Varför skulle jag vara ett troll för att jag vidarebefordrar det som åklagaren sagt?

Dags för semester igen?
Citera
2022-12-31, 14:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
- Vittnen har sett cykeln stå utanför JJ:s hus vid kl 04. Senare under morgonen stod cykeln ej kvar

Kanske Maja tog den med sig och ställde den nedanför fönstret till sin kompis. Hon kanske gjorde så att de skulle tro att Tove gått dit efter hon varit hos JJ. Lite konstigt att placera cykeln hos en person som man kan knytas till. Förstår inte hur de tänkte.
Citera
2022-12-31, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Åklagaren och polisen går inte ut och släpper fakta bara sådär.
Adam Rullman(åklagaren) har gjort det väldigt tydligt med att det inte kommer några uppgifter innan mordutredningen är färdig.
Varför kommer det inte ut uppgifter tror du.....
Varför allt så hemligt, de borde gå ut med något så kanske någon i Vetlanda kan kan berätta.
Men en golbög gillar ju inte någon
Citera
2022-12-31, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Motivet...

Varför mördade JJ och MH TT?
Handlar oftast pengar, narkotika och sexhandel att ett mord ska utföras. Men du kan utesluta två av det jag skrev....
Ett offer dumpar man inte så.
Citera
2022-12-31, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Är det bara jag som fått för mig att nån av de boende på Gränsgatan ställt cykeln mot husväggen för att den låg slarvigt på trottoaren/gatan/backen?!
Har jag blandat ihop det med grannen på Storgatan?
Skit i cykeln, grepen, McDonalds, och dunsar...
Bättre ha koll på varför detta hände o varför...
Citera
2022-12-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Något jag har hängt upp mig på är följande:
Det antas att JJ och MH har pratat ihop sig om ett gemensamt händelseförlopp gällande kvällen och natten, deras umgänge med TT och nattens händelser. (Det har spekulerats att detta gjordes vid Illharjen).
Men MH verkar isf frångå denna ev gemensamma version, då hon i P7:an uppger att JJ betett sig konstigt dagen efter, att hon misstänker att JJ kan ha något med TT,s försvinnande att göra.
Om MH är inblandad innebär detta att ersätta en lögn med en annan lögn.
Ursäkta mina fördomar, men har MH kapaciteten till detta. Jag kan iofs misstolkat MH,s begåvnings-profil?
Min slutsats enligt detta resonemang är att MH,s version i P7:an är den sanna.

Om MH-s version i P7:an är sann, måste det betyda att JJ fått hjälp av någon annan, åtminstone med att dumpa Toves kropp. Kanske klarade hon av att lasta in den i bilen själv. ?
De har då inte heller befunnit sig i Illharjen, men det finns ju en person som är säker på att ha sett JJs bil där och att personerna som satt i bilen var JJ och MH.
Senast redigerad av Visstosant 2022-12-31 kl. 15:35.
Citera
2022-12-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visstosant
Om HM-s version i P7:an är sann, måste det betyda att JJ fått hjälp av någon annan, åtminstone med att dumpa Toves kropp. Kanske klarade hon av att lasta in den i bilen själv. ?
De har då inte heller befunnit sig i Illharjen, men det finns ju en person som är säker på att ha sett JJs bil där och att personerna som satt i bilen var JJ och MH.

Är deras historier sanna så hade dom inte varit häktade och Tove hade levt, så det går ju inte att dra några slutsatser på en enda P7 utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in