Citat:
Ursprungligen postat av
Pythia_88
Den som låste T:s cykel är den som haft tillgång till T:s nyckelknippa om det inte är så att det är T som har parkerat cykeln på Gränsgatan.
Vi vet ju inte heller vem ägaren till cykeln som grannen flyttade är.
Om T:cykel är flyttad från Storgatan till Gränsgatan så tror jag att det mest troliga är att den som flyttade cykeln hade nyckel.
Klipp från sammanfattningen:
- När JJ och grannen ska åka till McDonalds ser grannen cykeln "slarvigt parkerad" utanför "grinden".
- Det har inte framgått huruvida cykeln ska ha varit fastlåst vid staketet, bara att den "stod låst vid staketet".
...
- Polisen hittade cykeln på söndagen (Efterlyst)
- Cykeln är låst på ett icke stöldsäkert sätt med slanglås bara i framhjulet och ej förankrat i något annat.
Jag tolkar det som att cykeln var "slarvigt låst" redan när den stod utanför Js och att den flyttats låst.
Jag tror att T hade bråttom att låsa cykeln hos J av någon anledning och därför låste den "slarvigt". Jag tror inte att J/M tog sig tid att låsa upp den, förmodligen tänkte de inte ens på att de skulle kunna göra det.
Flytten var nog ett hastverk bara för att få bort den från Js hus och bekräfta att T gett sig iväg, dvs få bort misstankar från dem.