2022-12-31, 00:26
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Men man kommer ganska långt med att man fångat rörelsemönstret hos mobiltelefefonerna vid tidpunkten för dödsfallet. Och att GM:s historier om nattens händelser visar sig orimliga.

Men för egen del tror jag man hittat betydligt mer bevisning än så.

Förklara för mig som inte förstår vad du menar. Vad betyder " att man fångat rörelsemönstret hos mobiltelefonerna vid tidpunkten för dödsfallet" ? Vad jag vet finns ingen tidpunkt för dödsfallet. Och vilka historier från gm är orimliga?

Att du tror dom hittat för bevis är svårt för mig att diskutera.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2022-12-31 kl. 00:46.
Citera
2022-12-31, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan den ha flyttats mellan McD och turen till fyndplatsen?
Svårt att veta, eftersom grannarnas tidsangivelser skiljer åt. Vet ju inte vilken tid JJ och grannen var . tillbaka från McD. I så fall måste de ha väntat tills de skulle dumpa Toves kropp. ( pga.grannarna). Skulle de hjälpas åt att leda en låst cykel i två kilometer, så tar det ju en bra stund också. Tror inte de kunde ta med cykeln med sig på bilen på bilen.
Citera
2022-12-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visstosant
Svårt att veta, eftersom grannarnas tidsangivelser skiljer åt. Vet ju inte vilken tid JJ och grannen var . tillbaka från McD. I så fall måste de ha väntat tills de skulle dumpa Toves kropp. ( pga.grannarna). Skulle de hjälpas åt att leda en låst cykel i två kilometer, så tar det ju en bra stund också. Tror inte de kunde ta med cykeln med sig på bilen på bilen.

Om du menar dit cykeln hittades så är det väl runt 250 meter? En promenad på 2-3 minuter.
Citera
2022-12-31, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Intressant, när hittade du på denna historian?

Visa underlaget för att HK och TT varit vänner sedan länge.

På flera ställen står det att TT och HK är vänner sedan flera år, barndomsvänner.

Beskyllde JJ TT för att det tog slut med HK?

TT övertalade kanske HK att dumpa JJ pga droger, empatilöshet och manipulativ beteende, vilket föranledde JJs djupt rotade hat gentemot TT.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-12-31 kl. 01:39.
Citera
2022-12-31, 01:45
Medlem
Citat:
Om du menar dit cykeln hittades så är det väl runt 250 meter? En promenad på 2-3 minuter.
Om man går i snabb takt kanske det tar 2-3 minuter, men jag tror nog det tar längre tid att släpa på en låst cykel och så ska de ju gå tillbaka och lasta Tove i bilen.( eller finns hon redan där?) Kanske går MH före med cykeln och JJ hämtar upp henne med Toves kropp i bilen när hon ställt cykeln mot husväggen, och de kör sedan direkt till dumpningsplatsen.
Citera
2022-12-31, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inga ljud förutom dunsar tyder på att det har gått fort, ja. Om TT ströps, kvävdes meden kudde eller fick en plastpåse trädd över huvudet (!!!) kanse bakifrån av endera JJ eller MH - och då hann hon inte skrika. Men däremot sparka i golv och väggar ett tag. Snabb och våldsam död, ja. Stackars tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av Visstosant
Om man går i snabb takt kanske det tar 2-3 minuter, men jag tror nog det tar längre tid att släpa på en låst cykel och så ska de ju gå tillbaka och lasta Tove i bilen.( eller finns hon redan där?) Kanske går MH före med cykeln och JJ hämtar upp henne med Toves kropp i bilen när hon ställt cykeln mot husväggen, och de kör sedan direkt till dumpningsplatsen.

TTs nycklar till cykeln bör väl funnits i lgh...
Citera
2022-12-31, 02:04
Medlem
Citat:

Vad fanns i påsen som JJ hämtade i TTs cykelkorg efter hon brgts on livet???
Citera
2022-12-31, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad fanns i påsen som JJ hämtade i TTs cykelkorg efter hon brgts on livet???

Skulle kunna varit någon färdkost till krogen bara, typ tom cider. Troligtvis inget viktigt som lämnats där.
Citera
2022-12-31, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
På flera ställen står det att TT och HK är vänner sedan flera år, barndomsvänner.

Beskyllde JJ TT för att det tog slut med HK?

TT övertalade kanske HK att dumpa JJ pga droger, empatilöshet och manipulativ beteende, vilket föranledde JJs djupt rotade hat gentemot TT.

Nej det gör det inte Torsten....
Det är därför jag vill att du ska visa hur du hittade på din lilla historia som du gör med allt annat du kläcker ur dig.
Visa vart dessa flera ställen är.
Citera
2022-12-31, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror lite som du, fast med pengar inblandat. JJ köpte bil o 2 månader senare skrevs bilen över till JJs far då JJ hade ev skuld till Tove o TT, är oftast kvinnor som dödar för pengar eller ligger i skuld.

Först o främst så är ju Tove och TT samma person.

Och för det andra så skrevs bilen över till hennes far för att det blir extremt mycket billigare försäkring om den står på honom. eventuellt kanske han betalade skatt och försäkring åt henne just för att det är hennes pappa och det är väldigt vanligt att man gör så.

Hade JJ haft en skuld till Tove så spelar det ju skitsak samma om hon skriver över bilen på honom, eller är Tove självaste kronofogden som kan komma och hämta bilen om den står på henne menar du?

Att det är oftast kvinnor som dödar för pengar eller skulder tror jag inte stämmer ett skit, snarare tvärtom.

Utan att veta statistik så kan jag nog sätta min högra pungkula på att:
Pengarelaterade mord och makt=Män
Svartsjuka och hat=Kvinnor
Citera
2022-12-31, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror inte det, då hade polisen och åklagaren kunnat släppa lite på fakta

Åklagaren och polisen går inte ut och släpper fakta bara sådär.
Adam Rullman(åklagaren) har gjort det väldigt tydligt med att det inte kommer några uppgifter innan mordutredningen är färdig.
Citera
2022-12-31, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Först o främst så är ju Tove och TT samma person.

Och för det andra så skrevs bilen över till hennes far för att det blir extremt mycket billigare försäkring om den står på honom. eventuellt kanske han betalade skatt och försäkring åt henne just för att det är hennes pappa och det är väldigt vanligt att man gör så.

Hade JJ haft en skuld till Tove så spelar det ju skitsak samma om hon skriver över bilen på honom, eller är Tove självaste kronofogden som kan komma och hämta bilen om den står på henne menar du?

Att det är oftast kvinnor som dödar för pengar eller skulder tror jag inte stämmer ett skit, snarare tvärtom.

Utan att veta statistik så kan jag nog sätta min högra pungkula på att:
Pengarelaterade mord och makt=Män
Svartsjuka och hat=Kvinnor
De se morden av kvinnorna beror av pengar, droger o golbögar. Så var fick du kronofogden i detta. Finns det en privatskuld och person köper en bil. Men det är inte problemet, så lägg ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in