2022-12-31, 15:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kanske Maja tog den med sig och ställde den nedanför fönstret till sin kompis. Hon kanske gjorde så att de skulle tro att Tove gått dit efter hon varit hos JJ. Lite konstigt att placera cykeln hos en person som man kan knytas till. Förstår inte hur de tänkte.
Cykeln låg ev ner på Gränsgatan och en dam reste den mot väggen (dock obekräftat). Men jag tänker att M gått med cykeln tills J hann i fatt och då bara släppt den och hoppat in i bilen. Jag tror enda tanken var att få cykeln bort från Js hus, mot Ts hem till, och så råkade den hamna där den återfanns. Där skulle den inte kunna knytas till J/M, tror jag de tänkte.
Citera
2022-12-31, 16:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Något jag har hängt upp mig på är följande:
Det antas att JJ och MH har pratat ihop sig om ett gemensamt händelseförlopp gällande kvällen och natten, deras umgänge med TT och nattens händelser. (Det har spekulerats att detta gjordes vid Illharjen).
Men MH verkar isf frångå denna ev gemensamma version, då hon i P7:an uppger att JJ betett sig konstigt dagen efter, att hon misstänker att JJ kan ha något med TT,s försvinnande att göra.
Om MH är inblandad innebär detta att ersätta en lögn med en annan lögn.
Ursäkta mina fördomar, men har MH kapaciteten till detta. Jag kan iofs misstolkat MH,s begåvnings-profil?
Min slutsats enligt detta resonemang är att MH,s version i P7:an är den sanna.
Jag tror att J lovat att snacka dem ur det här om bara M håller tyst, så att de inte råkar snacka emot varandra.
Och jag tror att J själv tror att hon ska fixa det. Kanske fick hon inte hjälp av förra advokaten att driva den linjen?
Citera
2022-12-31, 17:15
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag alla i tråden. 🥃🥂🍻🍺🍹👍

Även om vi har olika åsikter om teorier och vad som faktiskt har hänt Tove och hur bevis ska tolkas eller inte får vi hoppas att utredningen kommer i mål på ett åtal o fällande dom i domstolen. Som det ser ut nu är jag tveksam som ni vet, men hoppas att ni som gissar på att bevisläget är gott har rätt.

Skänker en tanke till Toves anhöriga. ❤
Citera
2022-12-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Handlar oftast pengar, narkotika och sexhandel att ett mord ska utföras. Men du kan utesluta två av det jag skrev....
Ett offer dumpar man inte så.

Narkotika och svartsjuka???
Citera
2022-12-31, 18:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Narkotika och svartsjuka???
Tjejtjafs har det sagts hela tiden. Inget annat.
Citera
2022-12-31, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Är deras historier sanna så hade dom inte varit häktade och Tove hade levt, så det går ju inte att dra några slutsatser på en enda P7 utredning.
En P7 på en timme är blaha, det tar minst 3 månader o ställa en diagnos. Eventuellt ett mmpi test under bevakning. U
nder 2 timmar.
Citera
2022-12-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok

Även om vi har olika åsikter om teorier och vad som faktiskt har hänt Tove och hur bevis ska tolkas eller inte får vi hoppas att utredningen kommer i mål på ett åtal o fällande dom i domstolen. Som det ser ut nu är jag tveksam som ni vet, men hoppas att ni som gissar på att bevisläget är gott har rätt.

Håller helt och hållet med dig!
Nästa år tar vi nya tag och hoppas på att Adam Rullman levererar i skarpt läge

Gott nytt år till dig och alla andra som läser och medverkar i tråden 🍹

#TankeFörTove <3
Citera
2022-12-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Håller helt och hållet med dig!
Nästa år tar vi nya tag och hoppas på att Adam Rullman levererar i skarpt läge

Gott nytt år till dig och alla andra som läser och medverkar i tråden 🍹

#TankeFörTove <3

Håller fullständigt med er båda!

Hoppas rättsväsendet låser in de ansvariga på många många år under 2023.
Citera
2022-12-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tjejtjafs har det sagts hela tiden. Inget annat.

Påstådda otrohetaffärer, hot, avund, rivalitet, hat, svartsjuka.....
Citera
2022-12-31, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Håller fullständigt med er båda!

Hoppas rättsväsendet låser in de ansvariga på många många år under 2023.
Om de är skyldiga så önskar jag som du. Livstid och en av dem får sitta ihop med JM o får samma befogenheter. Riktigt bevakning dessutom.
Citera
2022-12-31, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Finns det något konsensus i tråden kring om MH faktiskt kan vara oskyldig och JJ ensam har mördat och forslat iväg Tove?

Kan ju också vara planterat av någon för att få dem att faktiskt börja pladdra om de båda fortfarande håller käft.
Men sluta nu, varför sitter bägge häktade så här lång tid....
Åklagaren har nog bra kött på benen, o ser dessa två skyldiga till ett brutalt mord.
De sitter där bra där de sitter....
Att de är skyldiga är väl 99% eftersom häktnimgstiden är så lång...
Citera
2023-01-01, 02:26
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Handlar oftast pengar, narkotika och sexhandel att ett mord ska utföras. Men du kan utesluta två av det jag skrev....
Ett offer dumpar man inte så.

Lägg till svartsjuka och att bli ratad.
Senast redigerad av Zicksack 2023-01-01 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in