2022-12-30, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visstosant
Jag tror att de flyttade cykeln, efter att de kommit hem igen från dumpningen. Alltså efter kl. 05.45. Det kan inte vara HM som flyttade den medans JJ var på Donken-resan, för den stod ju kvar när hon och grannen kom tillbaka.

Mycket riskabel tid, då människor kan börja vakna då.
Jag tror att cykeln flyttdes amtidigt som Toves mobil gick sitt öde till mötes, vid ca 03:50, och innan 03:56.
Citera
2022-12-30, 22:16
Medlem
Citat:
Jag tror att de flyttade cykeln, efter att de kommit hem igen från dumpningen. Alltså efter kl. 05.45. Det kan inte vara HM som flyttade den medans JJ var på Donken-resan, för den stod ju kvar när hon och grannen kom tillbaka.

Är också inne på att cykeln flyttades efter de kom hem igen.
Tidigare i tråden så tittade jag upp busstiderna på söndagsmorgonen, kommer inte ihåg exakta tider just nu.
Men det finns en möjlighet att busschauffören på morgonbussen kan ha blivit vittne till flytt utav cykel då det handlade om minuter efter de kom hem som första bussen skulle ha kört förbi JJs bostad.

Hoppas verkligen på att chauffören bevittnat detta och att man kan läsa om det i FUP, ett sånt vittne kan ju förstöra hela deras påhittade tidslinje om att Tove skulle ha cyklat hem efter de "pratade färdigt".
Citera
2022-12-30, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
"Med lite fantasi kan man tänka sig att JJ försöker iscensätta ett ”hemåt-åkande” med Toves cykel och mobil innan McD.
Alltså att ta med mobil och cykel mot området där cykeln hittas. I riktning mot faderns bostad.
Men blir lite avbruten av grannen då."

Nja, inte tror jag någon är så kall att man tänker på att flytta cykeln innan liket är borta ur lägenheten?
Jag står fast vid att det är en kåt granne som är mgm, det var ju den bilen som Toves mobil spårades i under resan till McM

Jodå, det finns mycket kalla människor.
Det är inte säkert du upptäcker hur kalla de är.
En del är mycket duktiga på att lära sig vilka andras människors svagheter är och utnyttja dom. De kan också lära sig att säga: Jag saknar Tove, men i samma mening prata om sin egen situation.

T ex Stefan D, jag är mycket övertygad om att han strax efter mordet gick in i Lenas lägenhet och gick in på hennes dator... medan den lilla sonen sov ensam i huset i sin säng. Sedan lämnade han dörren öppen,på glänt, mamman död bara 150 m bakom planket.

Sen cyklade Stefan till jobbet, vinkade glatt till sin och Lenas kompis, skojade med henne i sms trots att äldste sonen ringde oroligt till honom om att mamman var borta... på lillsonens födelsdag. Sorgligaste fördelsdeagen för ett litet barn.

Många människor såg inte den här sidan hos Stefan, även om några kände att något inte stämde. Han verkade ganska välfungerande ändå. Familj, bra jobb, bodde i en villa i ett medleklasssamhälle...
Citera
2022-12-30, 22:30
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite mina tankar också...
Visst, erkännande kan underlätta lite för polisen och åklagaren, men allt ska ändå bevisas ändå (ända in i kaklet). Så erkännanden är inte lösningen på allt.

Ja prexix!

Även om båda har erkänt så vill man ha kompletterande bevisning, kriminaltekniskt redovisning, vittnen etc.

Därför behåller man dem i buren, för att de inte ska kunna påverka utredningen.

(Kuriosa: När Palme mördades fick man in 50, femtio olika ”erkännanden”…)
Senast redigerad av Alonen 2022-12-30 kl. 22:33.
Citera
2022-12-30, 22:47
Medlem
Citat:

Kan den ha flyttats mellan McD och turen till fyndplatsen?
Citera
2022-12-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jodå, det finns mycket kalla människor.
Det är inte säkert du upptäcker hur kalla de är.
En del är mycket duktiga på att lära sig vilka andras människors svagheter är och utnyttja dom. De kan också lära sig att säga: Jag saknar Tove, men i samma mening prata om sin egen situation.

T ex Stefan D, jag är mycket övertygad om att han strax efter mordet gick in i Lenas lägenhet och gick in på hennes dator... medan den lilla sonen sov ensam i huset i sin säng. Sedan lämnade han dörren öppen,på glänt, mamman död bara 150 m bakom planket.

Sen cyklade Stefan till jobbet, vinkade glatt till sin och Lenas kompis, skojade med henne i sms trots att äldste sonen ringde oroligt till honom om att mamman var borta... på lillsonens födelsdag. Sorgligaste fördelsdeagen för ett litet barn.

Många människor såg inte den här sidan hos Stefan, även om några kände att något inte stämde. Han verkade ganska välfungerande ändå. Familj, bra jobb, bodde i en villa i ett medleklasssamhälle...

Så fruktansvärt hemskt Lena fallet var 😥

Håller med
det finns kalla människor

Oftast är det dom välfungerande sociala trevliga människorna som är kalla människor / narcissister
Dold narcissism kan lura många mönniskor
Dom flesta av dem är ju inte mördare men dom kan förstöra livet för andra på många sätt
Psykisk misshandel är det vanligaste sättet som narcissister utsätter sina offer för

Den bild vi får här på sidan och av den beskrivning JJ vänner/ex beskrivit henne så lutar det åt att JJ har den empatistörningen som en nsrcissist/psykopat
Och är hon skyldig till mordet
Vilket låter sannolikt så är hon farlig
Narcissism/psykopati är inget man kan bota
Citera
2022-12-30, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Var TT arg för att JJ försåg hennes vänner med droger och hade ett kriminellt och dåligt inflytande?

JJ tyckte väl att TT förstörde... Psykopaten JJ fick inte knarka, hålla med med lögner, otroheten, draman och svek...
Nu får du faktiskt lägga ner dina teorier, är en massa påståenden som man inte går in för att mörda en människa. Jag tycker att det du håller på och är utflippat.
Citera
2022-12-30, 23:21
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nej. Det måste inte handla om att rädda Finndahls skinn. GW utgår förmodligen från samma uppgifter som vi alla i tråden har. Jag har i flertalet inlägg sagt att gravfridsbrott är sannolikt. Däremot en fällande dom för mord anser jag inte finns bevis för. Utifrån den information som vi alla har just nu. GW resonerar likadant.

Att polis o åklagare säger att bevisläget stärkts i en utredning är normalt. Men behöver inte betyda just det.Om inte utredningen går framåt blir det knepigt att få igenom fortsatt häktning i domstolen. Speciellt när mgm suttit så länge häktade.

Jag tror att polis o åklagare hoppas på att avgörande bevis kommer från nfc o obduktion. Det är nog enda chansen att få till ett vattentätt åtal. Speciellt när man gått all in på misstänkta gärningsmän.

För alla inblandade parter hoppas jag dom lyckas.
Men man kommer ganska långt med att man fångat rörelsemönstret hos mobiltelefefonerna vid tidpunkten för dödsfallet. Och att GM:s historier om nattens händelser visar sig orimliga.

Men för egen del tror jag man hittat betydligt mer bevisning än så.
Citera
2022-12-30, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Jag har börjat fundera på om MH kan ha börjat berätta mer, kanske erkänt delar, och att JJ blivit konfronterad med detta och därför valde att byta försvarare.

Är det givet att åklagaren går ut och berättar om erkännanden för media?
Tror inte det, då hade polisen och åklagaren kunnat släppa lite på fakta
Citera
2022-12-30, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tro det eller ej men tjejer kan faktiskt bråka om andra saker än killar.

Jag tror att det för JJ handlar mer om makt och att vara top dog. "TT ska inte komma och tro att hon är något." Det kan inspirera andra och det kan inte en narcissist acceptera.
Tror lite som du, fast med pengar inblandat. JJ köpte bil o 2 månader senare skrevs bilen över till JJs far då JJ hade ev skuld till Tove o TT, är oftast kvinnor som dödar för pengar eller ligger i skuld.
Citera
2022-12-30, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om domstolen skulle döma utefter den info som finns i tråden skulle dom frias från alla misstankar. Men
nu förutsätter jag att det finns bevis som inte nåt media vilket GW också vet. Nu har jag bara läst ingressen där GW verkar basera sitt uttalande på att dom nekar och håller sig till sin story, och därmed blir svårt att fälla dom för mord.

Det är väl bara Thomas Quick som lyckats bli dömd för mord utan någon som helst teknisk bevisning? Åklagarens och polisens uttalande att bevisläget stärkts, behöver nödvändigtvis inte syfta på mordmisstankarna. Men man kan väl misstänka det då dom säger sig haft en bild redan tidigt om vad som hänt, och den bilden har stärkts allteftersom bevisen trillat in.

Obduktionen är klar f.ö.
Skit i GW i polisen detta handlar om, detta handlar inte om vad de håller på. Så lägg ner trans i tråden
Citera
2022-12-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan den ha flyttats mellan McD och turen till fyndplatsen?
Svårt att veta, eftersom grannarnas tidsangivelser skiljer åt mellan 10 min.-ca 1 timme beträffande dunsar, sparkar, spring i trappan och McD-resan. Vi vet inte eller vilken tid de återkom från McD.
Enligt grevens sammanfattning finns olikheter i tidsangivelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in