Citat:
Ursprungligen postat av
rhis
"Med lite fantasi kan man tänka sig att JJ försöker iscensätta ett ”hemåt-åkande” med Toves cykel och mobil innan McD.
Alltså att ta med mobil och cykel mot området där cykeln hittas. I riktning mot faderns bostad.
Men blir lite avbruten av grannen då."
Nja, inte tror jag någon är så kall att man tänker på att flytta cykeln innan liket är borta ur lägenheten?
Jag står fast vid att det är en kåt granne som är mgm, det var ju den bilen som Toves mobil spårades i under resan till McM
Jodå, det finns mycket kalla människor.
Det är inte säkert du upptäcker hur kalla de är.
En del är mycket duktiga på att lära sig vilka andras människors svagheter är och utnyttja dom. De kan också lära sig att säga: Jag saknar Tove, men i samma mening prata om sin egen situation.
T ex Stefan D, jag är mycket övertygad om att han strax efter mordet gick in i Lenas lägenhet och gick in på hennes dator... medan den lilla sonen sov ensam i huset i sin säng. Sedan lämnade han dörren öppen,på glänt, mamman död bara 150 m bakom planket.
Sen cyklade Stefan till jobbet, vinkade glatt till sin och Lenas kompis, skojade med henne i sms trots att äldste sonen ringde oroligt till honom om att mamman var borta... på lillsonens födelsdag. Sorgligaste fördelsdeagen för ett litet barn.
Många människor såg inte den här sidan hos Stefan, även om några kände att något inte stämde. Han verkade ganska välfungerande ändå. Familj, bra jobb, bodde i en villa i ett medleklasssamhälle...