2022-12-30, 09:14
  #19633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Fast alltså.. med risk att bli ogillad av alla här i tråden.. så förstår jag ändå hatet och anti-pyro-tugget, det ligger ju inte riktigt i tiden och det står för mycket av det som nutiden inte står för, och det är ju de facto en dålig faktor för både miljö och djur, både husdjur och fria djur.
Jag ska inte ljuga, jag bär alltid på en lite skämskudde när jag inhandlar fyrverkerier och detsamma när jag avfyrar det, men det är en för stor barndomsfaktor i mitt liv, jag har alltid älskat det och gör fortfarande, jag älskar fyrverkerier och konstigt när är nästan det bästa att få sitta och knåpa ihop inköpslistan och när man står i butiken och ska köpa, det är lite barn i godisbutik-feeling på det och jag tror inte jag kommer släppa det, nyårsafton är liksom den riktiga julafton.
Det är sjukt och man är som ett barn, men det är vad det är och fyrverkerier är vackert enligt mig, i alla dess former.

Men frågan är hur stora dom negativa sidorna egentligen är. Känns som folk går på känsla på den biten.
Citera
2022-12-30, 11:53
  #19634
Medlem
Hej alla. På filmer så ser det ut som att dark knight aka ( phoenix, night surprise) har vinkelskott. Men när man kollar på tårtan så ser det bara ut som raka rör?
Citera
2022-12-30, 14:54
  #19635
Medlem
Årets bilder:

https://imgur.com/a/8ucS47E
https://imgur.com/a/ocs2ZpF

Helt ärligt mest sugen på Titanium salute scream! 😁
Citera
2022-12-30, 16:00
  #19636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globang
https://imgur.com/a/NTaIxeH

Detta har det blivit än så länge. Tänkte egentligen satsa allt på funke i år men blev lite besviken på att det inte fanns några 50mm compunds så det blev ett spontanbesök hos bonden. High explosive tycker jag alltid levererat. Men nu säger nog plånboken stopp, kanske kan bli något litet spontanköp till.
Ingen dålig samling där! Du får återkomma om Edaha, verkar otroligt fet för en 500kr tårta.
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
https://imgur.io/9gbtyip?r
Så här kommer bilden för 12 slaget.
Kan hända jag köper lite smått gott inför 12 slaget.

Gott nytt år på Er återkommer med recensioner.

Nästa år då jävlar ska det smällas. Bättre budget då
Dem där 2 Kolosarna lär bli jävligt fett, du får ta o ordna en video på dem ju
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Hallå gott folk =)

Nu börjar det dra ihop sig

Tight budget detta året.

Men blir iaf följande.

1X Two in One. Svea.

EV 1X Pole Position. Svea. ( Gammal tårta som jag sparat länge )

1X Flash Inferno 49X50mm. Svea. F4

1X Mustang. Extreme Fireworks. Som en polare släpat med sig.

1X 100X30 Salute 10 Sekunder. F4

1X 25X30mm Salute alla skott på en gång. F4

2X 4" 2X 5" 2X 6".

Avslutning 10" DISCO GHOST
Undrade vart du hade tagit vägen. Pole Position är jag riktigt avis på, har länge velat haft en sån men dem är ju lite svåra att få tag på, om man inte bor i Norge då. Vågar man hoppas på video på saluttårtorna?
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Hej alla. På filmer så ser det ut som att dark knight aka ( phoenix, night surprise) har vinkelskott. Men när man kollar på tårtan så ser det bara ut som raka rör?
Nej det är inte vinkelskott i den, riktigt grym tårta dock!
Citera
2022-12-30, 16:39
  #19637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Ingen dålig samling där! Du får återkomma om Edaha, verkar otroligt fet för en 500kr tårta.

Dem där 2 Kolosarna lär bli jävligt fett, du får ta o ordna en video på dem ju

Undrade vart du hade tagit vägen. Pole Position är jag riktigt avis på, har länge velat haft en sån men dem är ju lite svåra att få tag på, om man inte bor i Norge då. Vågar man hoppas på video på saluttårtorna?

Nej det är inte vinkelskott i den, riktigt grym tårta dock!
Är den värd 499?
Citera
2022-12-30, 19:13
  #19638
Medlem
Jaha då börjar nyår närma sig med stormsteg!
Tack för alla inlägg i denna tråd, jag går in någon gång per dag och läser och tycker att det är roligt at se era inköp & kommentarer mm. 🙂
Ekonomin är ansträngd för mig i år så mina inköp fick sträcka sig till 1 Fiori från Funke och 1 Bad Santa från Festival samt 2 paket Scream shots😀
Men har en hel del sparat på lager så det blir bra ändå!

Jag har då följande:

Festival
Bad Santa
Sky bomb 2-p

Lesli fireworks
Trigger deal fat cool
MR fantastic

Hanssons
Dynamite
Thunder king XXL 3-p
Thunder king 6X6-p

Linders
Fresh
Flashing Thunder 40-p

Funke
Fiori
Scream shots 2X10-p

Hammargrens
Full house
Gran cru motsvarande Lipstick
Gran cru motsvarande Black Widow

Extreme fireworks
Graffiti
Nitro
Lagonda
Tempest
Be Happy
Salute 3-p

Svea
San Francisco
Gold bar
Turbo knall
Monster mix
Svea mix
Spartacus
Monster 35 8st
1 låda (18x8-p)Monster Airbombs
Monster bang
Citera
2022-12-30, 20:36
  #19639
Medlem
Skjutschema för den som är intresserad:
1: ett par solar och fontäner jag hade sedan tidigare år.
2: 2st Adagio - Joho Pyro
3: 2st Amazing - Joho Pyro (i vinkel)
4: 2st Feronia - Funke/Argento (i vinkel)
5: 1st Harmony - Joho Pyro
6: 1st Prime Time - Joho Pyro
7: 3st Crossette - Joho Pyro (i vinkel)
8: 2st Tornado - Joho Pyro
9: 3st Gold wave - GFF

Allt skjuts med Cobra. Lär bli mäktigt med 75 50mm skott i final! Hade gärna kört de i vinkel med, men den platsen finns inte tyvärr. 🚀
Citera
2022-12-30, 22:02
  #19640
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Fast alltså.. med risk att bli ogillad av alla här i tråden.. så förstår jag ändå hatet och anti-pyro-tugget, det ligger ju inte riktigt i tiden och det står för mycket av det som nutiden inte står för, och det är ju de facto en dålig faktor för både miljö och djur, både husdjur och fria djur.
Jag ska inte ljuga, jag bär alltid på en lite skämskudde när jag inhandlar fyrverkerier och detsamma när jag avfyrar det, men det är en för stor barndomsfaktor i mitt liv, jag har alltid älskat det och gör fortfarande, jag älskar fyrverkerier och konstigt när är nästan det bästa att få sitta och knåpa ihop inköpslistan och när man står i butiken och ska köpa, det är lite barn i godisbutik-feeling på det och jag tror inte jag kommer släppa det, nyårsafton är liksom den riktiga julafton.
Det är sjukt och man är som ett barn, men det är vad det är och fyrverkerier är vackert enligt mig, i alla dess former.
Håller med dig, man skäms och här sitter alltid släkten på julafton och skrattar åt en för att man ska köpa fyrverkerier "i år igen"
Men som sagt, gillar fyrverkerier skarpt och har för mycket nostalgi till det för att släppa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Jaha då börjar nyår närma sig med stormsteg!
Tack för alla inlägg i denna tråd, jag går in någon gång per dag och läser och tycker att det är roligt at se era inköp & kommentarer mm. 🙂
Ekonomin är ansträngd för mig i år så mina inköp fick sträcka sig till 1 Fiori från Funke och 1 Bad Santa från Festival samt 2 paket Scream shots😀
Men har en hel del sparat på lager så det blir bra ändå!

Jag har då följande:

Festival
Bad Santa
Sky bomb 2-p

Lesli fireworks
Trigger deal fat cool
MR fantastic

Hanssons
Dynamite
Thunder king XXL 3-p
Thunder king 6X6-p

Linders
Fresh
Flashing Thunder 40-p

Funke
Fiori
Scream shots 2X10-p

Hammargrens
Full house
Gran cru motsvarande Lipstick
Gran cru motsvarande Black Widow

Extreme fireworks
Graffiti
Nitro
Lagonda
Tempest
Be Happy
Salute 3-p

Svea
San Francisco
Gold bar
Turbo knall
Monster mix
Svea mix
Spartacus
Monster 35 8st
1 låda (18x8-p)Monster Airbombs
Monster bang
Haha precis, ingen nöd här inte
Citera
2022-12-30, 23:53
  #19641
Medlem
RostigHyvels avatar
Ni som har testat Armageddon, vilken sida ska stå mot publiken? Står inget på tårtan om vilken riktning den ska stå, vissa skott är ju i vinkel
Citera
2022-12-31, 00:04
  #19642
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Blev inlagd på sjukhus akut den 15 December och det såg ut som jag skulle behöva fira nyår i en sjukhussäng. Men tillståndet har blivit bättre och får med all förmodan åka hem imorgon.

Så det blir lite så panik lösning. Tack och lov har jag handlat på mig lite under året så får ta sådant jag har hemma.

Så tolvslaget blir det
Mindre salut tårtor att inledda med (dumbum,retorno,sernado)
3× zink 902
1× Akilles (Svea)
2× Woodstock (Extreme)
1× Phantom (Extreme)
1× Star forsaken (Funke)
5-6×4"
1×5"
2×6"
1×7"

Har 2 st colosso willow (Funke) och 100×30mm saluttårta med, men som jag skulle bygga lite projekt med. Men när tiden är knapp och jag hinner inte komplettera med lite andra tårtor som jag hade tänkt, så får detta stå kvar till nästa nyår.

Blir nog bra ändå, sen har jag säkert ett 40 tal mindre tårtor här hemma som man har köpt på sig för att det skulle försvinna typ Hammargrens och sådant. Ja ni vet man köpte massa raketer för det skulle förbjudas, man har köpt lådvis med airbombs för det var billigt osv. Så nog har jag och göra under kvällen med 🙂


Usch då, du får krya på dig! Kommer bli ett bra nyår ändå. Men har du varit på sjukhus så ta det lite lugnt, sätt hälsan i första hand och njut av färre pjäser istället

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Ni som har testat Armageddon, vilken sida ska stå mot publiken? Står inget på tårtan om vilken riktning den ska stå, vissa skott är ju i vinkel

Tror att kortsidan ska stå mot dig. Borde stå någonstans vilket håll som ska vara mot dig någonstans på tårtan. Men du kan lätt se åt vilket håll vinklarna går. Ett vinklat skott ska aldrig peka mot dig, då får du ju I-shape mot dig. Så spontant har jag för mig att det är kortsidan mot publik, men det ska stå på tårtan någonstans, antingen på utsidan eller om du öppnar upp tejpen och tittar där stubinerna sitter
Citera
2022-12-31, 01:07
  #19643
Medlem
pyro860s avatar
Sådär, då är allt på plats inför detta nyåret Hade lite på lager som jag tänkte skjuta av så mycket är ren komplettering i år. Sen var jag såklart tvungen att testa både Asian Thunder och Funkes airbombs. Sen blev det lite smått och gott också som verkade kul

Här är årets video: https://www.youtube.com/watch?v=BbzXcld9Sv0

Ska dock regna som sjutton hela dagen imorgon enligt prognosen.. Får se vad som händer men det kan mycket väl bli så att jag inte kan skjuta det jag tänkt och får ta det nästa år. Hoppas att det inte regnar på tolvslaget iallafall, men det ser inte ljust ut just nu iallafall
Citera
2022-12-31, 01:43
  #19644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Är den värd 499?
Ja det skulle jag säga men där går nog smärtgränsen då en annan är van att den kostat 300kr.
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Sådär, då är allt på plats inför detta nyåret Hade lite på lager som jag tänkte skjuta av så mycket är ren komplettering i år. Sen var jag såklart tvungen att testa både Asian Thunder och Funkes airbombs. Sen blev det lite smått och gott också som verkade kul

Här är årets video: https://www.youtube.com/watch?v=BbzXcld9Sv0

Ska dock regna som sjutton hela dagen imorgon enligt prognosen.. Får se vad som händer men det kan mycket väl bli så att jag inte kan skjuta det jag tänkt och får ta det nästa år. Hoppas att det inte regnar på tolvslaget iallafall, men det ser inte ljust ut just nu iallafall
Inte ett dugg förvånad att det blev ett gäng Crosette för dig som du sökte de förra året Tror personligen att Decibel lär vara årets mest prisvärda tårta. Men jag ser att det inte blev någon Ayers Rock, fick inte tag på den eller fick du mersmak för Christian IV istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in