Citat:
Ursprungligen postat av
Lundbonden
Kanske fyrverkeri hatare som ger sig på folk som köper fyrverkeri.
Fast alltså.. med risk att bli ogillad av alla här i tråden.. så förstår jag ändå hatet och anti-pyro-tugget, det ligger ju inte riktigt i tiden och det står för mycket av det som nutiden inte står för, och det är ju de facto en dålig faktor för både miljö och djur, både husdjur och fria djur.
Jag ska inte ljuga, jag bär alltid på en lite skämskudde när jag inhandlar fyrverkerier och detsamma när jag avfyrar det, men det är en för stor barndomsfaktor i mitt liv, jag har alltid älskat det och gör fortfarande, jag älskar fyrverkerier och konstigt när är nästan det bästa att få sitta och knåpa ihop inköpslistan och när man står i butiken och ska köpa, det är lite barn i godisbutik-feeling på det och jag tror inte jag kommer släppa det, nyårsafton är liksom den riktiga julafton.
Det är sjukt och man är som ett barn, men det är vad det är och fyrverkerier är vackert enligt mig, i alla dess former.