2022-12-29, 20:14
  #19621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Blev inlagd på sjukhus akut den 15 December och det såg ut som jag skulle behöva fira nyår i en sjukhussäng. Men tillståndet har blivit bättre och får med all förmodan åka hem imorgon.

Så det blir lite så panik lösning. Tack och lov har jag handlat på mig lite under året så får ta sådant jag har hemma.

Så tolvslaget blir det
Mindre salut tårtor att inledda med (dumbum,retorno,sernado)
3× zink 902
1× Akilles (Svea)
2× Woodstock (Extreme)
1× Phantom (Extreme)
1× Star forsaken (Funke)
5-6×4"
1×5"
2×6"
1×7"

Har 2 st colosso willow (Funke) och 100×30mm saluttårta med, men som jag skulle bygga lite projekt med. Men när tiden är knapp och jag hinner inte komplettera med lite andra tårtor som jag hade tänkt, så får detta stå kvar till nästa nyår.

Blir nog bra ändå, sen har jag säkert ett 40 tal mindre tårtor här hemma som man har köpt på sig för att det skulle försvinna typ Hammargrens och sådant. Ja ni vet man köpte massa raketer för det skulle förbjudas, man har köpt lådvis med airbombs för det var billigt osv. Så nog har jag och göra under kvällen med 🙂

Kul att se dig här, undrade var du tagit vägen? Hoppas du kryar på dig.

Tror du får en helt ok nyår med en 7” som avslutning. 😁
Citera
2022-12-29, 21:18
  #19622
Medlem
Vet inte hur många utav er sitter på tiktok, men dessa dagarna har det flödat fyrverkerier på min foryoupage från både tyskland nederländerna och polen.....

har bara en kommentar på dessa två länkar, hur är det möjligt att prissätta dessa tårtor med 15 euro, 20 euro....11 euro osv. FOLK SLÅSS I BUTKEN för att få tag i fyrverkerier?! vafan händer ???? varför har vi fått sådan prissättning?!

https://www.tiktok.com/@destentor/video/7182547442859019525?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

https://www.tiktok.com/@lorisderpodzi/video/7177196439947267333?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

detta kan ju inte stämma....inte konstigt folk slåss. du har ett jävla pyro event för under 4000kr i nederländerna?
Citera
2022-12-29, 21:31
  #19623
Medlem
Sinnessjukt billigt, samtidigt som våra priser aldrig slutar att stiga. 🙁
Citera
2022-12-29, 21:34
  #19624
Medlem
Bor med fin utsikt över staden och jag kan njuta av fyrverkerier på nyår som jag bjuds på. Bidrar inte själv och har aldrig gjort. Snål och ogin.
Citera
2022-12-29, 22:30
  #19625
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Blev inlagd på sjukhus akut den 15 December och det såg ut som jag skulle behöva fira nyår i en sjukhussäng. Men tillståndet har blivit bättre och får med all förmodan åka hem imorgon.

Så det blir lite så panik lösning. Tack och lov har jag handlat på mig lite under året så får ta sådant jag har hemma.

Så tolvslaget blir det
Mindre salut tårtor att inledda med (dumbum,retorno,sernado)
3× zink 902
1× Akilles (Svea)
2× Woodstock (Extreme)
1× Phantom (Extreme)
1× Star forsaken (Funke)
5-6×4"
1×5"
2×6"
1×7"

Har 2 st colosso willow (Funke) och 100×30mm saluttårta med, men som jag skulle bygga lite projekt med. Men när tiden är knapp och jag hinner inte komplettera med lite andra tårtor som jag hade tänkt, så får detta stå kvar till nästa nyår.

Blir nog bra ändå, sen har jag säkert ett 40 tal mindre tårtor här hemma som man har köpt på sig för att det skulle försvinna typ Hammargrens och sådant. Ja ni vet man köpte massa raketer för det skulle förbjudas, man har köpt lådvis med airbombs för det var billigt osv. Så nog har jag och göra under kvällen med 🙂

Var fick du tag på Akilles? Den säljs väl inte mer?
Citera
2022-12-29, 22:34
  #19626
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
Vet inte hur många utav er sitter på tiktok, men dessa dagarna har det flödat fyrverkerier på min foryoupage från både tyskland nederländerna och polen.....

har bara en kommentar på dessa två länkar, hur är det möjligt att prissätta dessa tårtor med 15 euro, 20 euro....11 euro osv. FOLK SLÅSS I BUTKEN för att få tag i fyrverkerier?! vafan händer ???? varför har vi fått sådan prissättning?!

https://www.tiktok.com/@destentor/video/7182547442859019525?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

https://www.tiktok.com/@lorisderpodzi/video/7177196439947267333?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

detta kan ju inte stämma....inte konstigt folk slåss. du har ett jävla pyro event för under 4000kr i nederländerna?

Kanske fyrverkeri hatare som ger sig på folk som köper fyrverkeri.
Citera
2022-12-29, 22:45
  #19627
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Var fick du tag på Akilles? Den säljs väl inte mer?


Köpte den på Knallhatten förra året, tror jag bar betala 400kr för den. Ska bli intressant att testa 🙂
Citera
2022-12-29, 23:31
  #19628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Blev inlagd på sjukhus akut den 15 December och det såg ut som jag skulle behöva fira nyår i en sjukhussäng. Men tillståndet har blivit bättre och får med all förmodan åka hem imorgon.

Så det blir lite så panik lösning. Tack och lov har jag handlat på mig lite under året så får ta sådant jag har hemma.

Så tolvslaget blir det
Mindre salut tårtor att inledda med (dumbum,retorno,sernado)
3× zink 902
1× Akilles (Svea)
2× Woodstock (Extreme)
1× Phantom (Extreme)
1× Star forsaken (Funke)
5-6×4"
1×5"
2×6"
1×7"

Har 2 st colosso willow (Funke) och 100×30mm saluttårta med, men som jag skulle bygga lite projekt med. Men när tiden är knapp och jag hinner inte komplettera med lite andra tårtor som jag hade tänkt, så får detta stå kvar till nästa nyår.

Blir nog bra ändå, sen har jag säkert ett 40 tal mindre tårtor här hemma som man har köpt på sig för att det skulle försvinna typ Hammargrens och sådant. Ja ni vet man köpte massa raketer för det skulle förbjudas, man har köpt lådvis med airbombs för det var billigt osv. Så nog har jag och göra under kvällen med 🙂


Välkommen tillbaka =)

Riktigt tråkigt att höra Harryb. Krya på dig.

Önskar dig en bra afton med mycket kul Fyrverkeri som plåster på såren =) / Jockey2
Citera
2022-12-29, 23:33
  #19629
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Kanske fyrverkeri hatare som ger sig på folk som köper fyrverkeri.
Fast alltså.. med risk att bli ogillad av alla här i tråden.. så förstår jag ändå hatet och anti-pyro-tugget, det ligger ju inte riktigt i tiden och det står för mycket av det som nutiden inte står för, och det är ju de facto en dålig faktor för både miljö och djur, både husdjur och fria djur.
Jag ska inte ljuga, jag bär alltid på en lite skämskudde när jag inhandlar fyrverkerier och detsamma när jag avfyrar det, men det är en för stor barndomsfaktor i mitt liv, jag har alltid älskat det och gör fortfarande, jag älskar fyrverkerier och konstigt när är nästan det bästa att få sitta och knåpa ihop inköpslistan och när man står i butiken och ska köpa, det är lite barn i godisbutik-feeling på det och jag tror inte jag kommer släppa det, nyårsafton är liksom den riktiga julafton.
Det är sjukt och man är som ett barn, men det är vad det är och fyrverkerier är vackert enligt mig, i alla dess former.
Citera
2022-12-29, 23:40
  #19630
Medlem
Hallå gott folk =)

Nu börjar det dra ihop sig

Tight budget detta året.

Men blir iaf följande.

1X Two in One. Svea.

EV 1X Pole Position. Svea. ( Gammal tårta som jag sparat länge )

1X Flash Inferno 49X50mm. Svea. F4

1X Mustang. Extreme Fireworks. Som en polare släpat med sig.

1X 100X30 Salute 10 Sekunder. F4

1X 25X30mm Salute alla skott på en gång. F4

2X 4" 2X 5" 2X 6".

Avslutning 10" DISCO GHOST
Citera
2022-12-30, 00:40
  #19631
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://imgur.com/a/nbh21UU

Då har man rustat upp inför årets pyroshow med följande från Funke.

Tårtor:

Aethra z-1
Weissblinker rot z-1
Blue Blood f3

Airbombs:

Scream Shots
Thunderkings

Normalt sett blir det bara tårtor, brukar inte lägga pengar på småskit utan det ska vara tunga tårtor som smäller högt, men dessa airbombs kunde jag inte undvika.

Blir mer pangade än vanligt men vad fan gör det!

Gott nytt år Flashback!
Citera
2022-12-30, 00:42
  #19632
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Hallå gott folk =)

Nu börjar det dra ihop sig

Tight budget detta året.

Men blir iaf följande.

1X Two in One. Svea.

EV 1X Pole Position. Svea. ( Gammal tårta som jag sparat länge )

1X Flash Inferno 49X50mm. Svea. F4

1X Mustang. Extreme Fireworks. Som en polare släpat med sig.

1X 100X30 Salute 10 Sekunder. F4

1X 25X30mm Salute alla skott på en gång. F4

2X 4" 2X 5" 2X 6".

Avslutning 10" DISCO GHOST
Dröm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in