2022-12-29, 15:19
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Hela poängen med att jobba är ju för att kunna försörja sig. Dumle hade enligt media flera miljoner hemma. Vad skulle han med ett jobb till?
Han är död nu, talar väl för sig själv då??
Citera
2022-12-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag väntar bara på att hans familj ska hävda att det är deras pengar och guld, de vanliga - gåvor från hemlandet i guld osv. Dumles och sannolikt någon i familjen fingeravtryck lär finns på guldet.

Hade Dumle verkligen inte hjärna till att använda ett bättre gömställe..

Var det i hans föräldrars lägenhet? Han stod skriven där men bodde väl inte där? Vet inte om det var smart gjort men det krävdes ändå att han skulle bli mördad innan det hittades. Han kanske inte tänkte på att det skulle bli husrannsakan om han blev mördad. Är det något som polisen vanligen gör? Första gången jag hör att de gör husrannsakan hemma hos någon som blivit mördad. Iofs hittade dom något men av alla andra människor som har blivit mördade. Har man inte hittat något alls där om det nu är vanligt att man gör husrannsakan. Tex läste jag bla att polisen beslag tog 50 tusen i kontanter hemma hos Ghost när han var misstänkt för något. Tänker att många har saker hemma inte bara misstänkta.

Hur länge satt Dumle inne innan han släpptes i augusti 2021? Har han haft tillgång till det här innan dess eller samlat på sig på ca ett år?
Senast redigerad av TopDogg08 2022-12-29 kl. 15:31.
Citera
2022-12-29, 15:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var det i hans föräldrars lägenhet? Han stod skriven där men bodde väl inte där? Vet inte om det var smart gjort men det krävdes ändå att han skulle bli mördad innan det hittades. Han kanske inte tänkte på att det skulle bli husrannsakan om han blev mördad. Är det något som polisen vanligen gör? Första gången jag hör att de gör husrannsakan hemma hos någon som blivit mördad. Iofs hittade dom något men av alla andra människor som har blivit mördade. Har man inte hittat något alls där om det nu är vanligt att man gör husrannsakan. Tex läste jag bla att polisen beslag tog 50 tusen i kontanter hemma hos Ghost när han var misstänkt för något. Tänker att många har saker hemma inte bara misstänkta.

Hur länge satt Dumle inne innan han släpptes i augusti 2021? Har han haft tillgång till det här innan dess eller samlat på sig på ca ett år?

Han var skriven där och familjen bodde där. Osmidigt att ha grejer där.
Sannolikt hade Dumle vapen, mobiler och nyckel till föräldrarna och ev annat boende på sig när han anträffades skjuten.
Citera
2022-12-29, 16:00
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Vad talar det om menar du? Att man inte kan dö om man har ett arbete? I år har 44 människor dött av arbetsrelaterade orsaker, förra året var det 48. Förra året dog 45 stycken i gängskjutningar. I år är vi väl uppe i runt 63 eller liknande. Skillnaden är väl bara att de flesta knegare som dog inte hade ett par miljoner liggandes skräpande hemma.
Dödsolyckor i arbetet
Så du menar att alla arbetare lever som dumle, och bedövar rädslan med benso och förr eller senare sitter innan dom själva skjuts?
Citera
2022-12-29, 16:02
Avslutad
Rätta mig om jag har fel, jag är inte så insatt i Stockholmsgängen.

Men var det inte ”Dumle” som postade suspekta IG-lives precis efter Einar hade mördats??

Leker man med elden så slutar det bara på ett sätt.
Citera
2022-12-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Är han uppvuxen i Sverige?
När kom familjen?

Han benämner sig själv som "storabror".

Det enda jag vet är att han kom hit som typ 10-åring och blev påsatt av sina shia uncles i Irak när han var ett barn. Kan ha varit det som gjorde honom till den han var innan döden?
Citera
2022-12-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kovachyk
Jag kan absolut ingenting om vapen men hur långt ifrån brukar hylsorna hamna när man avlossar ett skott? Närmare den som skjuter eller den som blir träffad?

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
det beror ju på hur nära skytt och offer står, men generellt närmare skytten.

holder med Oskar, men med kraftigare automatvapen kan dom fly i vag en bit (og da er man ju oftast på lite mer range...)
Citera
2022-12-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
holder med Oskar, men med kraftigare automatvapen kan dom fly i vag en bit (og da er man ju oftast på lite mer range...)

oftast 50-100 cm från där man står och skjuter
Citera
2022-12-29, 18:39
Medlem
Attityds avatar
Enligt Big Drippa YT kanal, betalade någon 3 mille för skjutningen på Dumle.
Citera
2022-12-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
oftast 50-100 cm från där man står och skjuter
dom kan också flyga i vag skrått 45 grader framåt 2-3 meter, men sista snakker vi tyngre vapen.

var det nån bild så man kunne se hylsor från brottsplatsen?
Citera
2022-12-29, 19:12
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Enligt Big Drippa YT kanal, betalade någon 3 mille för skjutningen på Dumle.

Big drippa spekulerar helt vilt . Problemet med det är att oskyldiga k an drabbas .
Ena dagen är det den kopplingen och nästa dag då har han bytt koppling.
Men det kan finnas ärt hjärnor som det ändå verkar finnas väldigt mycket av som kan gå på alla kopplingar som görs av ytterligare av ärt hjärna .
Finns risk att såna spekulationer kan leda till uppvigling dåååå kan Big Drippa vänta åtal .Men vill ändå säga att det är långt sökt ändå . För det finns många förre han som ska vänta åtal tänker på han som hetsar muslimer paludan bör ju vara först isåfall !
Senast redigerad av Jamesbergsjon 2022-12-29 kl. 19:15. Anledning: Fel stavning
Citera
2022-12-29, 19:21
Medlem
Agphyss avatar
Drippa är ju youtuber och de flesta vill ju bara ha views även om det betyder fake content. Men han kan prata sanning också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in