2022-12-28, 09:42
Medlem
Pimironmutter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Då dom umgicks med varandra och har 100 fiender kan dom ju ha blåst fel person och då scar flytt landet så var second best att spränga hans port medans dumlekumle var lite enklare och klippa. Högst osannolikt att detta skulle ha med lille Einar att göra.

Du kanske har rätt, jag vet inte. Jag tycker dock att det verkar vara högst osannolikt att just dom här 2 herrarna, ska ha råkat blåsa samma person som sen försöker göra sig av med dom/skrämma dom så tätt inpå varandra.
Citera
2022-12-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Det kommer vi nog aldrig få reda på. Yasin vet men är knäpptyst. Går rykte om att han pratade med andra sidan, dvs rivaler till Shottaz men bara lösa rykten. Jag tror dock inte man får huvudet bortskjutet pga en liten sak, något måste han gjort då han ett tag innan hängde med alla i Shottaz och var utomlands med dom.. Men jag håller med andra här, Shottaz och SSA har blivit överkörda av både DP och Hjulstabarnen.

Vincent's pappa utfäster en belöning:

"Polisutredningen efter mordet i Rinkeby har kört fast. Efter samråd med polis och åklagare utfäster Vincents pappa nu en belöning på 30 000 kronor till den som lämnar uppgifter till polisen som leder till att åtal väcks."

30 000:-, sorgligt, men det är säkerligen många månaders sparande för pappan...

https://www.expressen.se/nyheter/krim/vincent-poy-mbinkeu-var-med-i-shottaz-mordades/
Citera
2022-12-28, 09:45
Medlem
Pimironmutter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Troligare att det handlar om makt, rykte, och pengar än hämnd för Einár
Man vill återställa maktbalansen på gatan

Jag är inte kriminell och har aldrig varit så jag kan inte den världen, men finns det inte andra sätt att skaffa sig makt och ett "bra rykte", än att försöka göra sig av med 2 av dom som har mest span i hela Stockholm på sig?
Citera
2022-12-28, 10:08
Medlem
Fick en tankeställare precis. Många som skriver att "kan det inte vara så att man hämnats för Einar", speciellt med att Dumle blir skjuten och typ 3 dagar senare så sprängs Scars port som verkar vara huvudmisstänkt. Sen svara folk med "ingen kommer hämnas lilla Einar".

Det kanske stämmer att folk som Einar hade runt om sig var såna han betalde för skydd, som inte riktigt var hans vänner.

Men dessa individer lever väl på ryktet om att dom skyddar folk, om någon sen går och skjuter den personen som dom ska skydda så har dom misslyckats med sitt beskydd och får då sämre rykte.

Typ dessa beskyddare kanske egentligen inte bryr sig om att Einar blev skjuten på ett känslomässigt sätt, men deras ego blir överkörda och vill/måste hämnas på mördarna så att deras status står kvar, typ "jävlas ni med någon som vi skyddar så är ni körda".

Jag är inte så insatt i konflikten runt Stockholm, jag kan ha helt fel, men detta känns ändå inte helt långt ifrån sanningen, speciellt med tanke på att man nu bombar Scars port.
Citera
2022-12-28, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Sköt dom dumdumkulor eller avsågat hagelgevär?
Inte skjut mej!!!! Armen av så resten i Pannbenet! Pow,Pow,pow! Nån kassera 3 🐰 tror inte de va en hagel.
Citera
2022-12-28, 10:21
Medlem
Så polisen gör husrannsakan först nu hos en tongivande gängmedlem? Helt obegripligt. Borde vara daglig påhälsning.
Citera
2022-12-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Lär väll bli ouppklarat detta med. Har så måånga fuppar jag hade velat läsa. Både Daras, einars och nu dumles. Sällan gängkriminella mord klaras upp, tyvärr. Sjukt att det verkligen är så LÄTT att komma undan med mord. Elr äre bara polisen som skiteri och lösa morden.

Ibland gör polisen ett strålande arbete.
Gemene man skulle nog se det som bortom allt rimligt tvivel, men det ska igenom domstolen...

Se gärna Uppdrag Granskning: "Där mördare går fria"

https://www.svtplay.se/video/8ryXRG1/uppdrag-granskning/dar-mordare-gar-fria?info=visa
Citera
2022-12-28, 10:23
Avslutad
[quote=CoolGenerator|82904724]Troligare att det handlar om makt, rykte, och pengar än hämnd för Einár
Man vill återställa maktbalansen på gatan[/QUOTE rykte går att det va 3 kaniner 🐰 på Dumle! han va på hemmaplan,pengar, Guld. Du hänger inte där om du inte känner dej säker. Tror detta va för Einar elr för att han vet För mkt om Einar-Mordet. Men e ba teori från min sida.
Citera
2022-12-28, 10:39
Medlem
hängballens avatar
[quote=BetongLeijon|82905174]
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Troligare att det handlar om makt, rykte, och pengar än hämnd för Einár
Man vill återställa maktbalansen på gatan[/QUOTE rykte går att det va 3 kaniner 🐰 på Dumle! han va på hemmaplan,pengar, Guld. Du hänger inte där om du inte känner dej säker. Tror detta va för Einar elr för att han vet För mkt om Einar-Mordet. Men e ba teori från min sida.
Tre kaniner? Vad är det på svenska?
Citera
2022-12-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Så polisen gör husrannsakan först nu hos en tongivande gängmedlem? Helt obegripligt. Borde vara daglig påhälsning.

Vem ska då skrämma upp svenska folket så vi accepterar integritetskränkande övervakning och rättsosäkra lagar? Det finns en anledning att busen har det så otroligt lätt i Sverige. Det är såklart meningen. Destabilisering sker liksom inte genom att bibehålla stabilitet.

Om vi blivit matade dagligen med våld, död och misär så hade staten förlorat sin starkaste handelsvara vilket är rädsla. Därför låter man dessa hobbykriminella göra lite vad de känner för.
Citera
2022-12-28, 10:41
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Antingen är det väl Einars vänner eller så är det väl anstiftaren i Einar-mordet som inte är bekväm med lösa trådar i ett mord som inte kommer försvinna i mängden?

Att alla tre som länge ansetts vara inblandade i mordet angrips under samma år, var av två med enstaka dagars mellanrum, är knappast en slump.

Tror på anstiftaren snarare än Einars vänner !
Citera
2022-12-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Ska nån från fb gå på minnesstunden för våldtäktsmannen?

https://imgur.com/a/eT3QL3H

Är han uppvuxen i Sverige?
När kom familjen?

Han benämner sig själv som "storabror".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här