2022-12-29, 11:34
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
Alla normalbegåvade vet att för att lyckas i ett nytt land så gäller det att lära sig språket och skaffa ett jobb. Föräldrarna har ett ansvar här.
Ja om Dumle hade fått lära sig ett jobb, Dumles pappas ansvar slutar när hans son har en inkomst, och samhället hade kunnat tvinga Dumle att jobba, då skulle vi ha färre skjutningar.
Citera
2022-12-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja om Dumle hade fått lära sig ett jobb, Dumles pappas ansvar slutar när hans son har en inkomst, och samhället hade kunnat tvinga Dumle att jobba, då skulle vi ha färre skjutningar.

Hela poängen med att jobba är ju för att kunna försörja sig. Dumle hade enligt media flera miljoner hemma. Vad skulle han med ett jobb till?
Citera
2022-12-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Hela poängen med att jobba är ju för att kunna försörja sig. Dumle hade enligt media flera miljoner hemma. Vad skulle han med ett jobb till?

Slippa dö kanske? Jag har också flera miljoner men jag kan njuta av dem utan att riskera en kula i huvudet. Är du med?
Citera
2022-12-29, 11:47
Medlem
Nu när man läst igenom alla inlägg här så måste man fan nog säga att fasen va mkt trams som e på g.

Låt mig klargöra ett par saker.

1. Dumle var en jävla pillertorsk som sköt sig själv i foten allt för ofta.

2. Han hängde med DP, men han var fanimej inte en av de. Han var en loser som levde och leecha på deras rykte.

3. Dem pengar och guld som hittades i hans hem under husrannsakan var hans och ingen annan. Finns ingen jävel på gatan som hade lämnat sina grejer för honom och hålla inte ens dem i DP litade på han på det sättet.

4. Dumle var en bitch för DP som sprang alla deras ärenden, och goa folk för dem, i retur fick han betalt och beskydd till en punkt.

5. Han var en loner som tagit för mkt vatten överhuvudet, och jag har fått höra (säkra källor) att han vart självmordsbenägen mot slutet, han brydde verkligen sig inte om han vart levande eller död för hans själ hade dött redan för många år sedan.

6. Den skottsäkra västen han alltid hade på sig var bara show för hans jävla image som "gangster", som jag nämn ovan han sket fullständigt i ifall han var död eller levande. Han nämnde ju fan det själv "Mitt mål var att bli 25, nu har jag nått mitt mål". Jag känner jävligt mångrs kriminella speciellt dem äldre från gamla bredängsnätverket under Akis tid, och inte en enda gång har jag hört en kriminell med lite vett i huvudet sätta mål för hur gammal man ska bli. De må va kriminella men de flesta har fortfarande mål i livet och hur gamla de ska bli är inte en del av dessa "mål"
Citera
2022-12-29, 12:02
Medlem
Citat:
Slippa dö kanske? Jag har också flera miljoner men jag kan njuta av dem utan att riskera en kula i huvudet. Är du med?

Hur gör man för att slippa dö? Varför tror du att du inte riskerar en kula i huvudet om fel personer får reda på att du sitter på millar? Är verkligen inte med här.
Citera
2022-12-29, 12:08
Medlem
Citat:

Pengar som inte går att använda till något vettigt som man får hålla gömda. Det är väl inte riktigt den frihet som följer av att ha förtjänat sina pengar på laglig väg.
Citera
2022-12-29, 12:11
Medlem
Citat:
Hur gör man för att slippa dö? Varför tror du att du inte riskerar en kula i huvudet om fel personer får reda på att du sitter på millar? Är verkligen inte med här.

Är du ironisk? Tror du jag har pengarna i en skokartong hemma?
Citera
2022-12-29, 12:19
Medlem
Citat:
Är du ironisk? Tror du jag har pengarna i en skokartong hemma?

Utgick helt klart från att du hade pengarna hemma med tanke på inlägget du svarade på. Märkligt.
Citera
2022-12-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rismedbanan
Dumle ja genom just Adel. Men Dumle var inte en av de shooters från DP. Ingen bryr sig om Dumle sådär
Fast du frågade ju vem/vilka från DP som Einar hängde med och jag svarade bara på frågan. För hur du än vrider o vänder på det så var Dumle med i dp, oavsett om han nu är en "shooter" som du så coolt kallar det eller ej.
Citera
2022-12-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Problemet med kidsen är att dom saknar konsekvenstänk och framtida mål. Det är leva för dagen som gäller och utbildning prioteras inte I dom kulturerna. Detta beteende är vanligt förekommande i östafrika.

Ja kan vara sant men tycker ändå Eritreaner integrerar sig betydligt mer. Knegar och skaffar sig olika yrkes utbildningar. Mycket inom vård. Somalier däremot är nästan alla på soc. Och vissa har bott i Sverige sedan 90 talet aldrig haft ett jobb och kan knappt svenska.
Citera
2022-12-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rismedbanan
Ja kan vara sant men tycker ändå Eritreaner integrerar sig betydligt mer. Knegar och skaffar sig olika yrkes utbildningar. Mycket inom vård. Somalier däremot är nästan alla på soc. Och vissa har bott i Sverige sedan 90 talet aldrig haft ett jobb och kan knappt svenska.

Exakt de samma som jag tänkte, Etiopier & Eritreaner integrerar sig mycket bättre än va Somalier gör. Jag känner jävligt mkt folk från dessa två länder och kan säga att 90% av deras föräldrar jobbar inom/som lokförare, Äldreboende (Undersköterska), taxi, egenföretagare osv... Så bara det i sig säger ju mycket om skillnaden mellan "habesh" & Khat tuggande zombier.
Citera
2022-12-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Fast du frågade ju vem/vilka från DP som Einar hängde med och jag svarade bara på frågan. För hur du än vrider o vänder på det så var Dumle med i dp, oavsett om han nu är en "shooter" som du så coolt kallar det eller ej.

Du är en kille som läser Flashback. När man pratar om DP så pratar man om 3mst. Musse, talang, shobre och Makkan. Dumle var en springis och hur nära han var Einar är tveksamt. Han är sedan länge kompis med Adel. Vilket är den enda Einar riktigt kände från Västerort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in