2022-12-28, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Eller så funderar du lite till och inser att du torskat för ett annat narrativ.
Så du menar att en sida har 100% rätt och andra är 100% fel?

Sanningen finns mitt emellan och du låter biased och hjärntvättad av vänstern.

Nej jag säger inte att högern inte kan hjärnvätta men du säger att ena sidan har helt fel så du är hjärntvättad.
Citera
2022-12-28, 14:46
Medlem
-Tesla-s avatar
Ifrågasätt det som inte rapporteras istället.
Citera
2022-12-28, 16:02
Medlem
Det msm rapporterar om är endast det som globalisterna vill att folket ska veta, vinklade nyheter således.

Obekväma sanningar sopas under mattan och istället är det ständiga krigsrubriker för att hålla folket rädda, oroliga och lättstyrda. Det fungerar ypperligt. De lurar inte alla, men tillräckligt många för att kunna genomföra sin agenda ostört.
Citera
2022-12-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
När man börjar fundera lite djupare och tänka större så inser man snabbt att det finns ytterst få bevis för att någonting händer.

Min teori är att MSM hittar på 90% av alla nyheter eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är.

Säg att det står i tidningen "bro nära att rasa utanför Uppsala", vad har du då för garantier att det inte bara är påhitt? Extremt få människor kommer att ha varit i närheten av denna bro just då, och du kommer aldrig nånsin att prata med dem ändå.

Kan det vara så att en slumpgenerator på tidningarnas redaktioner får auto-producera nyheter så fort det är minsta nyhetstorka?

På en större skala, vad har du för garantier att exempelvis Ukraina-kriget faktiskt pågår? Känner du personligen nån som har varit där? Om du faktiskt gör det, hur stor "del" av det påstådda kriget såg de då? En promille? Kan det isåfall röra sig om uppsatta kulisser och skådespel att visa upp för besökare för att hålla liv i medias mångmiljardindustri Ukraina-kriget?

Om du börjar utgå från att allt som står överallt är lögn så kommer du troligen att må sämre. Samtidigt är det precis vad som krävs för att du ska kunna se verkligheten, den urtråkiga verkligheten.

Inte påhittat men vinklat och utvalt att belysa som en nyhet, medan andra nyheter aldrig ser dagens ljus.
Citera
2022-12-28, 17:19
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Du är något på spåret här.

"They create a fantasy and put it on the news. You then go out and live according to the fantasy, thereby making it real. This is their black magic, and it doesn't work without you."

Jo det är väl det som menas med "you create your own reality" och inte något new age-flum om hur man manifesterar en miljon kronor osv. Det man verkligen genuint tror på kommer man sedan uppleva som verklighet oavsett hur mycket bevis som presenteras på motsatsen. Förklarar en del vitt skilda fenomen som anorexia och vissa pandemier. Oavsett vad andra försöker förmedla så kommer man alltid vara för tjock och rädd för det farliga viruset, oavsett om du väger 35kg och inget värre än en vanlig förkylning cirkulerar.

Är ju rätt vanligt att man tror att pengar faktiskt har nån form av inneboende värde i sig själva och inte bara ett godtyckligt som vi ger dem för att något representera ett reellt värde. Vi blir besatta av kartan i sig (fantasi/tankar) istället för att använda den för att kunna uppleva verkligheten bättre.

Plus att det överlägset lättaste sättet att styra någon i önskvärd riktning är att få dem att tro att deras åsikter är deras "helt egna" och inte bara resultatet av en mediafiktion iscensatt i syfte att uppnå önskat flockbeteende
Citera
2022-12-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Inte påhittat men vinklat och utvalt att belysa som en nyhet, medan andra nyheter aldrig ser dagens ljus.

Sant. Vänsterbliven media skulle till exempel aldrig skriva om en skjutning i Tensta (det är ju rasism!) men så fort nån hederlig vit Svensson drar minsta kola-lina på nån offentlig toalett så kan man ge sig fan på att nån jävla mini-Virtanen är där och gör ett scoop.
Citera
2022-12-28, 17:46
Medlem
Det känns som det finns ett väldigt starkt narrativ man kollar på nyheterna. Det är sällan vinklat från olika håll.
Citera
2022-12-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Okej, tack för ditt uttömmande svar. Fortsätt sitta på gärdsgården.
Du verkar smart så jag ska se om jag kan förklara för herrn.

TS hävdar att nästan ingenting som skrivs om i media egentligen har hänt.

En lite mer efterbliven och konspiratorisk version av https://en.m.wikipedia.org/wiki/Brain_in_a_vat

Dunderobrak1991 svarade att han med egna ögon sett en av de händelser som media skrev om. Hans poäng som du uppenbarligen inte förstod är alltså att det faktiskt har hänt, det som media skrev om. Motsatsen till TS påstående, som hävdade och fortfarande hävdar att det inte har hänt.

Begriper herrn?
Citera
2022-12-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du verkar smart så jag ska se om jag kan förklara för herrn.

TS hävdar att nästan ingenting som skrivs om i media egentligen har hänt.

En lite mer efterbliven och konspiratorisk version av https://en.m.wikipedia.org/wiki/Brain_in_a_vat

Dunderobrak1991 svarade att han med egna ögon sett en av de händelser som media skrev om. Hans poäng som du uppenbarligen inte förstod är alltså att det faktiskt har hänt, det som media skrev om. Motsatsen till TS påstående, som hävdade och fortfarande hävdar att det inte har hänt.

Begriper herrn?
Begriper mycket väl att många vill vinna diskussioner och använder olika tekniker för det. Jag brukar engagera mig med ärliga och öppna intentioner men märker jag att det inte är ömsesidigt, märk jag sade inte att man måste tycka likadant, då blir det ointressant och jag går vidare.

Tliibaka till tråden. Nonsens att diskutera enskilda anekdoter och hävda det skulle vara representativt för något. TS må vara en aning onyanserad och lite väl kategorisk, men i stora drag har han rätt. Medier är inte längre plattformar för intelligenta, sanningssökare och empatiska individer som brukar kallas journalister.
Citera
2022-12-28, 19:16
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Medier är inte längre plattformar för intelligenta, sanningssökare och empatiska individer som brukar kallas journalister.

Journalister har blivit Propagandister som alla valsar runt i samma ekokammare. Det gick en dag med Fotbolls-VM,Argentinas guld och omslag med Leo Messi sen var Putte tillbaka...
Citera
2022-12-28, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Jo det är väl det som menas med "you create your own reality" och inte något new age-flum om hur man manifesterar en miljon kronor osv. Det man verkligen genuint tror på kommer man sedan uppleva som verklighet oavsett hur mycket bevis som presenteras på motsatsen. Förklarar en del vitt skilda fenomen som anorexia och vissa pandemier. Oavsett vad andra försöker förmedla så kommer man alltid vara för tjock och rädd för det farliga viruset, oavsett om du väger 35kg och inget värre än en vanlig förkylning cirkulerar.

Är ju rätt vanligt att man tror att pengar faktiskt har nån form av inneboende värde i sig själva och inte bara ett godtyckligt som vi ger dem för att något representera ett reellt värde. Vi blir besatta av kartan i sig (fantasi/tankar) istället för att använda den för att kunna uppleva verkligheten bättre.

Plus att det överlägset lättaste sättet att styra någon i önskvärd riktning är att få dem att tro att deras åsikter är deras "helt egna" och inte bara resultatet av en mediafiktion iscensatt i syfte att uppnå önskat flockbeteende

Så är det. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Exemplen är många.

Media = Medea, den trolldomskunniga kvinnan i grekisk mytologi som mördar sina egna barn.
Citera
2022-12-28, 21:39
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så är det. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Exemplen är många.

Media = Medea, den trolldomskunniga kvinnan i grekisk mytologi som mördar sina egna barn.

Jo det är väl mänsklighetens stora blind spot skulle man nog kunna säga.

Subtila med ordvalen är de också, en del exempel där med.

Big Pharma = Pharmakeia, svartkonst på grekiska

Och nya pandemiövningen "SEERS-25". Seer = siare = någon som förutspår framtiden...

Bara en slump säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in