Citat:
Ursprungligen postat av
DViking
Men kära lilla vän, bli inte ännu mer upprörd nu.
Det här är ett diskussionsforum på internet, inte en vetenskaplig avhandling eller akademisk disputation.
Det finns givetvis många som tror på nollräntans återkomst. Kanske 10, 10 000 eller 1 000 000 personer bara i Sverige. Bara för att någon påstår det på internet utan en "KÄLLA PÅ DET" behöver du inte bli upprörd och skriva en massa onödiga inlägg i tråden.
Ha en trevlig kväll och ta det lugnt nu. Puss.
Lite mer OnTopic för att inte bara hålla på med detta trams så är det intressant att se på SEBs senaste boprisindikator. Snart slår den rekord i att ligga i negativt territorium under en sammanhängande period:
https://webapp.sebgroup.com/mb/mblib.nsf/alldocsbyunid/4A3930113BBC779AC12589160023F9C9/$FILE/boprisindikatorn_2212.pdf
Folk tror alltså på fortsatt fallande priser över det kommande året, trots att de redan fallit 15%.
Ingen bad dig om en
källa.
Ingen har påtalat något om en akademisk disputation.
Allra minst jag.
Det är du som gör dig till åtlöje med ditt svammel om triggered. Fjant.
Det enda jag undrat är, vilka dessa ”många” är. En mycket enkel fråga.
Det väldigt lustiga i det du nu skriver, och faktiskt källhänvisar till går ju dock rätt mycket stick i stäv med ditt ”nollräntepåstående”
Boprisindikatornerna tror på fallande priser (precis som ungefär alla andra på jordklotet) samtidigt du påstår det är ”många” som tror på nollränta.
Då kommer man ju osökt in på - Hur ska du egentligen ha det?
Man blir lätt förvirrad
Tror folket på nollränta?
Eller tror man på fallande bopriser?
Exakt vad vill du ha sagt med boprisindikatorn i denna diskussion med mig?
Det går nämligen emot det du säger om att många tror på nollränta.